Priekopník žánru Battle Royale a jedno z najväčších herných prekvapení posledných rokov, Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG), nezažíva najlepšie obdobie. Práve naopak. Hra nedokáže držať krok s konkurenciou a podľa India Today už ju opustila drvivá väčšina hráčov. 

Nie je to pritom tak dávno, čo sa PUBG vyhrievala na výslní a zdalo sa, že jej dominantnú pozíciu a miliardové tržby nemôže nič ohroziť. Hra bola vydaná v marci 2017 a extrémne rýchlo si získavala na popularite. The Loudout informuje, že už v októbri 2017 malo PUBG na Steame viac než milión aktívnych hráčov a číslo ešte významne narástlo, keď v januári 2018 počet predstavoval približne jeden a pol milióna.

PUBG
PUBG

Prečítaj si aj
Xiaomi si pre hráčov pripravuje prekvapenie. Jeho nová „Battle Royal“ hra sa ponesie v štýle PUBG a Fortnite

Obrovský úspech PUBG však nezostal zo strany konkurencie nepovšimnutý a už v lete 2017 bol predstavený free-to-play titul Fortnite, ktorý pôvodnej značke poriadne zavaril. Odlev hráčov zintenzívnil ďalší, nečakane úspešný Apex Legends od Electronic Arts, módy kopírujúce úspešnú hrateľnosť navyše pribudli do viacerých známych hier ako napríklad Call of Duty, Battlefield V či dokonca Red Dead Redemption.

Ako si PUBG stojí s číslami dnes? Vôbec nie ružovo. Počet aktívnych hráčov na Steame sa dnes pohybuje pod hranicou 300 000, čo stále nie je zlé, no oproti zlatým časom je to úbytok o viac než 80 %. Nelichotivé percento navyše neustále narastá a momentálne sa zdá, že PUBG s konkurenciou krok jednoducho nedokáže udržať. Podľa PCGames hra stráca na popularite aj na profesionálnej úrovni. Postupne totiž mizne z ponuky veľkých turnajov a za posledný rok bolo rozpustených viacero známych PUBG tímov ako napríklad OpTic, Dignitas či Evil Geniuses.

Oveľa pozitívnejšie to s PUBG vyzerá na mobilnej platforme, kde hra neustále dominuje a na platformách Android a iOS má dohromady viac než 75 miliónov stiahnutí. Mobilná verzia síce nebola kvôli násiliu schválená v Číne, vývojári však nelenili a okamžite predstavili alternatívu s názvom Game of Peace. Podľa Venturebeat len za prvé tri dni na trhu tvorcom zarobila 14 miliónov dolárov, navyše výhradne na iOS, o budúcnosť značky PUBG sa teda momentálne rozhodne báť nemusíme.

Prečítaj si aj
Fortnite je oficiálne späť. Obrovský ošial posledných hodín vyústil do skvelých noviniek

PC verzia hry možno momentálne zažíva ťažšie časy, stačí však pár kvalitných aktualizácií s originálnymi nápadmi a PUBG môže byť späť medzi elitou. Hernú základňu ako z roku 2018 už pravdepodobne nezíska, určite sa však nechystá do dôchodku.

Pošli nám TIP na článok



Hry