Tzv. referral programy, teda odmeny za odporúčanie produktu ďalším zákazníkom, nie sú vo svete žiadnou novinkou. Tento spôsob propagácie je však typický skôr pre menšie a lacnejšie produkty, respektíve pre e-shopy. Zaujímavý referral program ale teraz prináša aj švédska automobilka Polestar. Za to, že niekomu odporučíš ich auto, môžeš získať preplatenie účtu za nabíjanie či rôzne reklamné predmety, upozornil portál Elektrickevozy.cz.

Referral program spoločnosti Polestar funguje prakticky rovnako, ako to je pri iných službách či produktoch. Existujúci majiteľ elektromobilu si môže vygenerovať unikátny kód, cez ktorý si vie ďalší záujemca zadovážiť svoje vozidlo.

Polestar

Odmenu za zakúpenie auta následne dostanú obaja, kupujúci aj osoba, ktorá elektromobil značky Polestar odporučila skrz svoj referral kód, uvádza automobilka na svojom webe.

Krajiny a darčeky sú zatiaľ značne limitované

Akcia je zatiaľ dostupná v 12 najväčších trhoch, kde automobilka Polestar aktuálne pôsobí. Ak sa program osvedčí, niet pochýb, že sa rozšíri na všetky trhy. Zákazníci si aktuálne môžu vyberať z menšieho počtu benefitov a každý existujúci zákazník môže použiť svoj unikátny kód iba jedenkrát.

Azda najväčším lákadlom je kredit na nabíjanie v hodnote 100 €. Nie je to síce veľa, no aj takáto drobnosť určite poteší. Okrem toho si zákazník môže vybrať napríklad oblečenie s potlačou Polestar, originálnu skicu dizajnu elektromobilu a používatelia v USA majú možnosť takýmto spôsobom získať aj službu hlasového asistenta Google Nest.

Tesla to urobila vo väčšom štýle

Polestar zrejme pri referral programe hľadal inšpiráciu v konkurenčnej automobilke Tesla. Odmeny za odporúčanie elektromobilov americkej automobilky ale boli podstatne lákavejšie.

Polestar

Zákaznícky program Tesly fungoval od roku 2015 a za tie roky sa jeho princíp zásadne menil. Tí, ktorým sa podarilo ku kúpe nového elektromobilu spoločnosti prilákať ďalších ľudí, dostávali zo začiatku nižšie ceny a kredit bol tiež pripísaný ako na stranu zákazníka, tak aj pre nového majiteľa modelu od Tesly. Teraz je však všetko inak a členovia tohto programu už dostávajú zväčša len pozvánky na špeciálne udalosti či rôzne darčekové predmety s logom spoločnosti.

V roku 2018 však spoločnosť odomkla pre členov aj tzv. „tajný level“, ktorý so sebou priniesol lákavú cenu v podobe modelu Roadster úplne zdarma. Tesla začala zľavy pripočítavať po 5 odporúčaných nových zákazníkoch, kedy sa tento level vďaka odporúčaniam odomkol a člen programu tak dostal za každého ďalšieho klienta spoločnosti 2 % zľavu. Spočiatku sa mohlo zdať, že týmto spôsobom si môžu mnohí zarobiť na výraznú zľavu z ceny nového Roadsteru, no program bežal až príliš dlho.

Tesla

Viacerí zákazníci si tak dokázali pripísať dostatok zliav na to, aby získali až dva2 nové Tesly Roadster úplne zadarmo. Všetko to začalo po tom, čo Tesla pridala do programu aj Model 3, ktorý rozbehol veľké šialenstvo a objednávky sa len tak hrnuli. Vďaka nižšej cene sa podarilo prilákať väčšie množstvo zákazníkov. Členom programu tak Tesla skutočne dodá aj dva nové Roadstery, pokiaľ priniesli spoločnosti 105 nových klientov.

Vďaka tomu sa už teraz môže na svoj Roadster zdarma tešiť už 60 ľudí, pričom 20 by malo dostať o ešte jeden elektrický superšport naviac. Hoci sa môže zdať, že Tesla sa kvôli tomuto programu odporúčaní môže dostať do problému, pretože dodať 80 Roadsterov zdarma nebude lacný špás, v skutočnosti si vďaka výnosom za oveľa väčší počet objednávok Modelu 3 polepšila.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP