Najmladší slovenský operátor prednedávnom predstavil zmeny vo fungovaní svojich služieb. Paušály už ponúka zákazníkom aj na faktúru a navyše si môžu vybrať aj nový smartfón na splátky. Ponuku spustil už v deň odhalenia noviniek. Zákazníkov môže pri prechode na faktúru zaskočiť vysoký aktivačný poplatok. 4ka naň ponúka zľavu, no dá sa systém obísť?

Aktualizácia 21.7. o 12:45: Článok bol doplnený o vyjadrenie 4ky, ktoré sa týka doby uplatňovania aktivačného poplatku.

Na výšku aktivačného poplatku pri prechode z kreditu na fakturovaný paušál so smartfónom upozornil FonTech.sk ako prví ešte v deň predstavenia noviniek od 4ky.

Tá okrem fakturovaných paušálov zaradila do ponuka zatiaľ 9 smartfónov z rôznych cenových kategórií, ktoré si môžu zákazníci zobrať k novému paušálu.

Nenechaj si ujsť
4ka má gigantický aktivačný poplatok za prechod na faktúru. Koľko si pýtajú iní operátori?
Najdrahší aktivačný poplatok medzi mobilnými operátormi

Prechod ale nie je zadarmo. 4ka si totiž pýta pri prechode na faktúru aktivačný poplatok 70 €. Ide o najvyšší poplatok spomedzi všetkých operátorov. Spoločnosť ale ponúka do konca budúceho roka program Sloboda s mobilom, v ktorom sa výška aktivačného poplatku znižuje na najviac 50 €. Poplatok sa v tejto akcii odvíja od výšky ceny zariadenia, ktoré si zákazník k fakturovanému paušálu zoberie na splátky.

4ka

Ak sa rozhodne pre smartfón do 150 €, neplatí žiadny aktivačný poplatok. Pokiaľ by však k paušálu chcel smartfón za viac ako 550 €, výška poplatku stúpa na spomínaných 50 €. Operátor pritom tento poplatok neplánuje znížiť aspoň do konca pilotnej prevázdky.

Aktivačný poplatok je súčasťou pilotného spustenia novej ponuky zahŕňajúcej prechod z predplatenej služby Sloboda na faktúru.

Daný poplatok zahŕňa všetky náklady so zriadením a aktiváciou Služby, a to technické, manipulačné, doručovacie a administratívne náklady.

Po skončení pilotnej ponuky a pred spustením novej kampane nevylučujeme, že budeme zriaďovací poplatok prehodnocovať,“ informovala 4ka vo vyjadrení pre FonTech.sk.

Do redakcie sme v spojení s touto ponukou dostali otázku, či sa môže zákazník aktivačnému poplatku vyhnúť, pokiaľ si vezme paušál na faktúru s lacným smartfónom do 150 € a neskôr by ho vymenil za drahší model.

Je možné získať fakturovaný paušál s drahším smartfónom a nulovým poplatkom?

4ka totiž umožňuje zákazníkom v prípade, že sa mu vybraný model nepáči, vrátiť smartfón do 14 dní od zakúpenia v e-shope (zariadenie zakúpené v predajni nie je možné vrátiť alebo vymeniť).

Pokiaľ by si teda zákazník zobral paušál na faktúru so smartfónom do 150 €, aktivačný poplatok by bol vo výške 0 €. Mohol by teda smartfón vymeniť za drahší bez toho, aby platil alebo doplácal vyšší aktivačný poplatok? 4ka má jasnú odpoveď.

V prípade, že sa zákazník rozhodne vrátiť mobilný telefón, môže tak urobiť na základe platného dokumentu Všeobecné podmienky na poskytovanie verejných mobilných elektronických komunikačných služieb spoločnosti Swan Mobile, ktoré sú voľné dostupné na stránke www.4ka.sk/cenniky-a-dokumenty#zmluvy-a-smernice

Zákazník môže do 14 dní od do dňa uzatvorenia zmluvy prostredníctvom nákupu cez 4ka e-shop , vrátiť našu ponuku Sloboda s mobilom, t.j. mobilný telefón bez udania dôvodu. Mobilné zariadenie musí byť v neporušenom stave, v pôvodnom obale a vykazovať, čo najmenšie znaky používania.

V opačnom prípade má mobilný operátor nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu,“ informovala našu redakciu FonTech.sk 4ka.

Zákazník má teda právo na vrátenie smartfónu, avšak podľa zistení FonTech.sk sa spolu s vrátením ruší aj zmluva, ktorú uzavrel pri kúpe paušálu na faktúru so zariadením.

„Zároveň vrátením mobilného telefónu automatický zaniká zmluvný vzťah zákazníka a mobilného operátora. Zákazníkovi sú vrátené všetky poplatky vyplývajúce zo zmluvy, menovite úvodný a aktivačný poplatok.

Ak sa zákazník rozhodne pre iné, respektíve nové zariadenie, stačí opätovne vyplniť objednávkový formulár na 4ka e-shope a prejsť celým nákupným procesom vrátane aktivácie novej 4ka SIM karty,“ dodala 4ka vo vyjadrení pre redakciu FonTech.sk

V praxi sa tak aktivačnému poplatku zákazník nevyhne. Či sa jedná o poplatok vo výške 0 € alebo 50 € podľa aktuálneho cenníka programu Sloboda s mobilom, kúpiť paušál na faktúru s lacnejším smartfónom a jeho následnou výmenou za drahší model nie je možné bez zrušenia zmluvy.

Zákazník by tak musel zakaždým vypĺňať nový formulár, stará zmluva by sa zrušila a aktivačnému poplatku by sa pri kúpe paušálu na faktúru so smartfónom nad 150 € nevyhol.

Pošli nám TIP na článok



Operátori