Prešiel som stovky kilometrov po Slovensku s Mercedes EQS. Takto vyzerá nová elektrická éra
Je len málo značiek, pri ktorých by si povedal, že elektromobilita im nesmierne svedčí a prechoď na ňu bude možno to najlepšie, čo sa im v historickom merítku stane. Mercedes už niekoľkokrát ukázal, že jeho elektroofenzíva smeruje k najvyššej možnej kvalite a akýkoľvek elektromobil z jeho ponuky nastavuje kvalitatívny štandard pre ďalšie značky.
FonTech.sk sa konečne podarilo stráviť niekoľko stoviek kilometrov na krásnych slovenských cestách s elektrickou vlajkovou loďou EQS. Rovno na začiatok ti môžem povedať, že toto auto dokázalo to, čo zatiaľ žiaden elektromobil. Skombinovať pohodlie, efektivitu a totálne vymazať pocit, že ešte niekedy budeš potrebovať spaľovák. Prinášam ti moje prvotné dojmy z jázd a správania vlajkovej lodi luxusných elektromobilov.
V článku sa dozvieš:
- Najväčšia výhoda Mercedesu EQS v porovnaní s konkurenciou
- Či je reálne dosiahnuť vyše 700 km dojazd
- S akou spotrebou som jazdil na rôznych cestách
- Priame porovnanie s klasickou triedou S, ktorá má odladený naftový 6-valec
- Aký som mal dojem z gigantickej obrazovky Hyperscreen
- Najväčšia nevýhoda EQS
S EQS sme vyrazili na cesty naprieč Myjavou, okolo Hlohovca a krásnymi okreskami až do Dunajskej Stredy, odkiaľ sme sa večer vrátili späť Bratislavy. Na test som mal zatiaľ najsilnejšiu verzia s označením 580 4Matic, avšak prvú časť cesty som absolvoval aj so slabšou verziou s označením 450, ktorá dokonca nedávno pokorila svetový rekord na jedno nabitie, keď zvládla prejsť vyše 850 kilometrov.
Vrcholná verzia 580 mala navyše pri jazdách množstvo príplatkových prvkov, ktoré vo finálne vytlačili cenu auta na 173 082 €. Čo sa týka výbavy, nájdeš v nej zrejme všetko, na čo si len spomenieš a aj potom ťa ešte stále bude čakať niekoľko takých, ktoré ťa ohromia postupom času. Prvou najzásadnejšou vlastnosťou EQS je jeho úžasná natáčacia náprava, ktorú som chválil už pri recenzii klasického S-ka. V základe má síce natáčanie „len“ o 4,5 stupňa, príplatková výbava dokáže toto natočenie navýšiť až na 10 stupňov. Vďaka tomu sa viac ako 5 m dlhý elektromobil otočí na polomere 10,9 m.
Teraz to najlepšie. Natočenie zadných kolies o 10 stupňov si môžeš kedykoľvek doobjednať a aktivovať skrz OTA aktualizáciu aj na autách, ktoré si zákazník kúpil so základným natočením. Mechanika a použité komponenty sú po hardvérovej stránke vždy rovnaké.
Dizajnovo je EQS spojením elegancie a futurickosti. Nemá žiadne prehnané tvary, no na druhej strane je jasné už z prvého pohľadu, že ide o elektromobil. Na môj vkus pôsobí najkrajšie zo všetkých luxusných elektromobilov, kedy sa Mercedesu podarilo vytvoriť moderné elektrické auto, ktoré si však odnáša aký-taký odkaz na svojich spaľovacích predkov.
Je ti zrejme jasné, že „elektrická trieda S“ bude v prípade komfortu absolútnym etalónom. Vzduchové pruženie si svoju úlohu plní na jednotku s hviezdičkou a auto krásne pláva nad akýmkoľvek povrchom, či už je to diaľnica, alebo naša typická slovenská okresná cesta plná jám a hrbolov. Čo však posúva zážitok a komfort z jazdy na novú úroveň, je absolútne ticho a tlmenie od okolitých ruchov vôkol auta. Elektromobil je sám o sebe pri používaní nesmierne tichý, vlastne nič okrem vetra a pneumatík nepočuješ, no to, ako sa cestuje v EQS, je iná dimenzia. Pre mňa osobne bol práve tento komfort a neuveriteľný pocit z jazdy tým najväčším „wow momentom“.
Povedzme si však niečo k tomu, čo ľudí zaujíma najviac. Dojazd, výkon a nabíjanie auta. Na zoznamovaciu jazdu sa mi ušla verzia 580 4Matic s dvoma elektromotormi, ktoré vyvinú výkon 385 kW (523 k) a 855 Nm točivého moment, čím vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je potom obmedzená na 210 km/h. Najhlavnejším elementom, ktorý ťaží z týchto prvkov je aerodynamika, ktorú má EQS brilantnú. Napriek prevádzkovej hmotnosti 2 715 kg je elektromobil perfektne agilný, v akejkoľvek rýchlosti je okamžitý točivý moment balzam na dušu. Veľakrát si pri takejto dynamike povieš, že už nikdy nechceš spaľovák.
Pochváliť musím spôsob ovládania rekuperácie. Pádlami pod volantom si navolíš 2 stupne manuálnej rekuperácie (D- a D), plachtenie (D+) a automatickú rekuperáciu (D AUTO). Samotná rekuperácie je navyše inteligentne doplnená rôznymi senzormi a mapovými podkladmi. Veľmi jednoducho si tak vieš pri zjazde z horského priesmyku doplniť slušnú porciu kilometrov navyše úplne zadarmo.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Či je reálne dosiahnuť vyše 700 km dojazd
- S akou spotrebou som jazdil na rôznych cestách
- Priame porovnanie s klasickou triedou S, ktorá má odladený naftový 6-valec – čo sa oplatí viac?
- Aký som mal dojem z gigantickej obrazovky Hyperscreen
- Najväčšia nevýhoda EQS
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
Bol to výstrelok, ktorý prežil len 5 rokov. Audi premenilo zabudnutý model na elektromobil
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Musk tvrdil, že prežije apokalypsu. Armáda USA našla kuriózne využitie Tesly Cybertruck
Mercedes predstavil odvážny plán. Chystá sa zaplaviť trh až 30 novými modelmi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuta od 200 do 3 000 eur za bežné aktivity. Európa začne tvrdšie trestať turistov (PREHĽAD)
8 z 10 najpreplnenejších pláží sveta je v Európe. Tieto miesta ti môžu pokaziť dovolenku (REBRÍČEK)
Za prechod zaplatíš 5 eur. Európska krajina sa búri proti influencerom a fotografom
Trump varuje pred najväčšou krízou za posledných 90 rokov: „Bolo by nemožné sa zotaviť“
„Zarábam 32 000 eur mesačne tým, že vylepšujem cudzie nápady.“ Samuel vymenil prácu v optike za vlastný biznis z pohodlia gauča
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP