Prešiel som stovky kilometrov po Slovensku s Mercedes EQS. Takto vyzerá nová elektrická éra
Je len málo značiek, pri ktorých by si povedal, že elektromobilita im nesmierne svedčí a prechoď na ňu bude možno to najlepšie, čo sa im v historickom merítku stane. Mercedes už niekoľkokrát ukázal, že jeho elektroofenzíva smeruje k najvyššej možnej kvalite a akýkoľvek elektromobil z jeho ponuky nastavuje kvalitatívny štandard pre ďalšie značky.
FonTech.sk sa konečne podarilo stráviť niekoľko stoviek kilometrov na krásnych slovenských cestách s elektrickou vlajkovou loďou EQS. Rovno na začiatok ti môžem povedať, že toto auto dokázalo to, čo zatiaľ žiaden elektromobil. Skombinovať pohodlie, efektivitu a totálne vymazať pocit, že ešte niekedy budeš potrebovať spaľovák. Prinášam ti moje prvotné dojmy z jázd a správania vlajkovej lodi luxusných elektromobilov.
V článku sa dozvieš:
- Najväčšia výhoda Mercedesu EQS v porovnaní s konkurenciou
- Či je reálne dosiahnuť vyše 700 km dojazd
- S akou spotrebou som jazdil na rôznych cestách
- Priame porovnanie s klasickou triedou S, ktorá má odladený naftový 6-valec
- Aký som mal dojem z gigantickej obrazovky Hyperscreen
- Najväčšia nevýhoda EQS
S EQS sme vyrazili na cesty naprieč Myjavou, okolo Hlohovca a krásnymi okreskami až do Dunajskej Stredy, odkiaľ sme sa večer vrátili späť Bratislavy. Na test som mal zatiaľ najsilnejšiu verzia s označením 580 4Matic, avšak prvú časť cesty som absolvoval aj so slabšou verziou s označením 450, ktorá dokonca nedávno pokorila svetový rekord na jedno nabitie, keď zvládla prejsť vyše 850 kilometrov.

Vrcholná verzia 580 mala navyše pri jazdách množstvo príplatkových prvkov, ktoré vo finálne vytlačili cenu auta na 173 082 €. Čo sa týka výbavy, nájdeš v nej zrejme všetko, na čo si len spomenieš a aj potom ťa ešte stále bude čakať niekoľko takých, ktoré ťa ohromia postupom času. Prvou najzásadnejšou vlastnosťou EQS je jeho úžasná natáčacia náprava, ktorú som chválil už pri recenzii klasického S-ka. V základe má síce natáčanie „len“ o 4,5 stupňa, príplatková výbava dokáže toto natočenie navýšiť až na 10 stupňov. Vďaka tomu sa viac ako 5 m dlhý elektromobil otočí na polomere 10,9 m.

Teraz to najlepšie. Natočenie zadných kolies o 10 stupňov si môžeš kedykoľvek doobjednať a aktivovať skrz OTA aktualizáciu aj na autách, ktoré si zákazník kúpil so základným natočením. Mechanika a použité komponenty sú po hardvérovej stránke vždy rovnaké.

Dizajnovo je EQS spojením elegancie a futurickosti. Nemá žiadne prehnané tvary, no na druhej strane je jasné už z prvého pohľadu, že ide o elektromobil. Na môj vkus pôsobí najkrajšie zo všetkých luxusných elektromobilov, kedy sa Mercedesu podarilo vytvoriť moderné elektrické auto, ktoré si však odnáša aký-taký odkaz na svojich spaľovacích predkov.

Je ti zrejme jasné, že „elektrická trieda S“ bude v prípade komfortu absolútnym etalónom. Vzduchové pruženie si svoju úlohu plní na jednotku s hviezdičkou a auto krásne pláva nad akýmkoľvek povrchom, či už je to diaľnica, alebo naša typická slovenská okresná cesta plná jám a hrbolov. Čo však posúva zážitok a komfort z jazdy na novú úroveň, je absolútne ticho a tlmenie od okolitých ruchov vôkol auta. Elektromobil je sám o sebe pri používaní nesmierne tichý, vlastne nič okrem vetra a pneumatík nepočuješ, no to, ako sa cestuje v EQS, je iná dimenzia. Pre mňa osobne bol práve tento komfort a neuveriteľný pocit z jazdy tým najväčším „wow momentom“.

Povedzme si však niečo k tomu, čo ľudí zaujíma najviac. Dojazd, výkon a nabíjanie auta. Na zoznamovaciu jazdu sa mi ušla verzia 580 4Matic s dvoma elektromotormi, ktoré vyvinú výkon 385 kW (523 k) a 855 Nm točivého moment, čím vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je potom obmedzená na 210 km/h. Najhlavnejším elementom, ktorý ťaží z týchto prvkov je aerodynamika, ktorú má EQS brilantnú. Napriek prevádzkovej hmotnosti 2 715 kg je elektromobil perfektne agilný, v akejkoľvek rýchlosti je okamžitý točivý moment balzam na dušu. Veľakrát si pri takejto dynamike povieš, že už nikdy nechceš spaľovák.

Pochváliť musím spôsob ovládania rekuperácie. Pádlami pod volantom si navolíš 2 stupne manuálnej rekuperácie (D- a D), plachtenie (D+) a automatickú rekuperáciu (D AUTO). Samotná rekuperácie je navyše inteligentne doplnená rôznymi senzormi a mapovými podkladmi. Veľmi jednoducho si tak vieš pri zjazde z horského priesmyku doplniť slušnú porciu kilometrov navyše úplne zadarmo.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Či je reálne dosiahnuť vyše 700 km dojazd
- S akou spotrebou som jazdil na rôznych cestách
- Priame porovnanie s klasickou triedou S, ktorá má odladený naftový 6-valec – čo sa oplatí viac?
- Aký som mal dojem z gigantickej obrazovky Hyperscreen
- Najväčšia nevýhoda EQS
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítaj viac z kategórie: E-autá
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedec z NASA odhalil skutočnú povahu Betlehemskej hviezdy. Staroveké čínske záznamy potvrdzujú biblický príbeh
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

Zápal, ktorý necítiš, vie postupne ničiť tvoje srdce. Tichý problém v ústach môže rozhodovať o tvojom živote

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedec z NASA odhalil skutočnú povahu Betlehemskej hviezdy. Staroveké čínske záznamy potvrdzujú biblický príbeh
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

Zápal, ktorý necítiš, vie postupne ničiť tvoje srdce. Tichý problém v ústach môže rozhodovať o tvojom živote

