Prešiel som stovky kilometrov po Slovensku s Mercedes EQS. Takto vyzerá nová elektrická éra
Je len málo značiek, pri ktorých by si povedal, že elektromobilita im nesmierne svedčí a prechoď na ňu bude možno to najlepšie, čo sa im v historickom merítku stane. Mercedes už niekoľkokrát ukázal, že jeho elektroofenzíva smeruje k najvyššej možnej kvalite a akýkoľvek elektromobil z jeho ponuky nastavuje kvalitatívny štandard pre ďalšie značky.
FonTech.sk sa konečne podarilo stráviť niekoľko stoviek kilometrov na krásnych slovenských cestách s elektrickou vlajkovou loďou EQS. Rovno na začiatok ti môžem povedať, že toto auto dokázalo to, čo zatiaľ žiaden elektromobil. Skombinovať pohodlie, efektivitu a totálne vymazať pocit, že ešte niekedy budeš potrebovať spaľovák. Prinášam ti moje prvotné dojmy z jázd a správania vlajkovej lodi luxusných elektromobilov.
V článku sa dozvieš:
- Najväčšia výhoda Mercedesu EQS v porovnaní s konkurenciou
- Či je reálne dosiahnuť vyše 700 km dojazd
- S akou spotrebou som jazdil na rôznych cestách
- Priame porovnanie s klasickou triedou S, ktorá má odladený naftový 6-valec
- Aký som mal dojem z gigantickej obrazovky Hyperscreen
- Najväčšia nevýhoda EQS
S EQS sme vyrazili na cesty naprieč Myjavou, okolo Hlohovca a krásnymi okreskami až do Dunajskej Stredy, odkiaľ sme sa večer vrátili späť Bratislavy. Na test som mal zatiaľ najsilnejšiu verzia s označením 580 4Matic, avšak prvú časť cesty som absolvoval aj so slabšou verziou s označením 450, ktorá dokonca nedávno pokorila svetový rekord na jedno nabitie, keď zvládla prejsť vyše 850 kilometrov.
Vrcholná verzia 580 mala navyše pri jazdách množstvo príplatkových prvkov, ktoré vo finálne vytlačili cenu auta na 173 082 €. Čo sa týka výbavy, nájdeš v nej zrejme všetko, na čo si len spomenieš a aj potom ťa ešte stále bude čakať niekoľko takých, ktoré ťa ohromia postupom času. Prvou najzásadnejšou vlastnosťou EQS je jeho úžasná natáčacia náprava, ktorú som chválil už pri recenzii klasického S-ka. V základe má síce natáčanie „len“ o 4,5 stupňa, príplatková výbava dokáže toto natočenie navýšiť až na 10 stupňov. Vďaka tomu sa viac ako 5 m dlhý elektromobil otočí na polomere 10,9 m.
Teraz to najlepšie. Natočenie zadných kolies o 10 stupňov si môžeš kedykoľvek doobjednať a aktivovať skrz OTA aktualizáciu aj na autách, ktoré si zákazník kúpil so základným natočením. Mechanika a použité komponenty sú po hardvérovej stránke vždy rovnaké.
Dizajnovo je EQS spojením elegancie a futurickosti. Nemá žiadne prehnané tvary, no na druhej strane je jasné už z prvého pohľadu, že ide o elektromobil. Na môj vkus pôsobí najkrajšie zo všetkých luxusných elektromobilov, kedy sa Mercedesu podarilo vytvoriť moderné elektrické auto, ktoré si však odnáša aký-taký odkaz na svojich spaľovacích predkov.
Je ti zrejme jasné, že „elektrická trieda S“ bude v prípade komfortu absolútnym etalónom. Vzduchové pruženie si svoju úlohu plní na jednotku s hviezdičkou a auto krásne pláva nad akýmkoľvek povrchom, či už je to diaľnica, alebo naša typická slovenská okresná cesta plná jám a hrbolov. Čo však posúva zážitok a komfort z jazdy na novú úroveň, je absolútne ticho a tlmenie od okolitých ruchov vôkol auta. Elektromobil je sám o sebe pri používaní nesmierne tichý, vlastne nič okrem vetra a pneumatík nepočuješ, no to, ako sa cestuje v EQS, je iná dimenzia. Pre mňa osobne bol práve tento komfort a neuveriteľný pocit z jazdy tým najväčším „wow momentom“.
Povedzme si však niečo k tomu, čo ľudí zaujíma najviac. Dojazd, výkon a nabíjanie auta. Na zoznamovaciu jazdu sa mi ušla verzia 580 4Matic s dvoma elektromotormi, ktoré vyvinú výkon 385 kW (523 k) a 855 Nm točivého moment, čím vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je potom obmedzená na 210 km/h. Najhlavnejším elementom, ktorý ťaží z týchto prvkov je aerodynamika, ktorú má EQS brilantnú. Napriek prevádzkovej hmotnosti 2 715 kg je elektromobil perfektne agilný, v akejkoľvek rýchlosti je okamžitý točivý moment balzam na dušu. Veľakrát si pri takejto dynamike povieš, že už nikdy nechceš spaľovák.
Pochváliť musím spôsob ovládania rekuperácie. Pádlami pod volantom si navolíš 2 stupne manuálnej rekuperácie (D- a D), plachtenie (D+) a automatickú rekuperáciu (D AUTO). Samotná rekuperácie je navyše inteligentne doplnená rôznymi senzormi a mapovými podkladmi. Veľmi jednoducho si tak vieš pri zjazde z horského priesmyku doplniť slušnú porciu kilometrov navyše úplne zadarmo.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Či je reálne dosiahnuť vyše 700 km dojazd
- S akou spotrebou som jazdil na rôznych cestách
- Priame porovnanie s klasickou triedou S, ktorá má odladený naftový 6-valec – čo sa oplatí viac?
- Aký som mal dojem z gigantickej obrazovky Hyperscreen
- Najväčšia nevýhoda EQS
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP