Pre masy stavajú ultimátne auto. Elektromobil za menej ako 40 000 €, ktorý netreba takmer vôbec nabíjať
Automobilka Lightyear priniesla do sveta elektromobility revolúciu. Auto poháňané Slnkom bolo pre mnohé spoločnosti iba sen, no táto firma to dokázala, i keď iba čiastočne. Ich druhý elektromobil si už ale budú môcť dovoliť masy a prinesie rovnako dychberúce parametre ako pilotný model, informuje Electrek.
Lightyear One je prvý solárny elektromobil na svete, ktorý to dotiahol až do sériovej výroby. Spoločnosť Lightyear ešte koncom minulého roka informovala, že začala produkciu tohto revolučného elektromobilu, ktorý vďaka solárnym panelom stačí nabíjať pri bežnom používaní iba raz za dva mesiace.
Vývoj Lightyear One trval šesť rokov. Parametre sú oproti prvotným informáciám zo začiatku vývoja o niečo skromnejšie, i tak sa ale radia medzi tie najlepšie na trhu s dojazdom 620 km vrátane elektrickej energie, ktorá je vygenerovaná veľkou plochou solárnych panelov na streche a kapote vozidla.
Batéria má kapacitu 61,2 kWh, váži iba 350 kg a hmotnosť celého auta je 1575 kg. Lightyear One je tiež produkčný elektromobil s najnižším koeficientom odporu vzduchu iba 0,175 Cd.
Solárny elektromobil z dielne holandského startupu, ktorý vznikol na univerzite v Eindhovene, už vypredal prvých 150 limitovaných kusov. Cena pritom nebola nízka a Lightyear One sa predával za 150 000 €. Pripravovaný Lightyear 2 ale má priniesť najmä cenovú revolúciu a dovoliť si ho bude môcť prakticky každý.
Solárny elektromobil za menej než 40 000 €
Pri cenách dnešných klasických elektromobilov nie je suma 40 000 € nijak závratne vysoká, práve naopak. Za auto, ktoré stačí podľa výrobcu nabíjať trikrát menej než konvenčný elektromobil, je to veľmi dobrá cena.
Automobilka na svojom webe uvádza, že Lightyear 2 by mal zvládnuť prejsť medzi dvomi nabíjaniami až 800 km. Veľkú časť energie totiž dokáže počas dňa získať zo Slnka. Tento dojazd sa tak bude pravdepodobne počítať pri nižších denných nájazdoch a nie pri dlhej trase „na jeden záťah“.
Pri veľmi krátkych denných nájazdoch je však teoreticky možné, že elektromobil nebude treba nabíjať takmer vôbec podobne, ako je to pri modeli Lightyear One.
Rovnaký nápad mali viacerí
Cestou efektivity sa vydal aj Mercedes so svojim modelom Vision EQXX, ktorý dosahuje vďaka hneď niekoľkým inovatívnym riešeniam a neuveriteľnej aerodynamike dojazd cez 1 000 km, pričom pri experimentoch dokázalo auto uraziť aj o niekoľko stoviek km viac. Aj Vision EQXX je navyše vybavený solárnou strechou, ktorá predlžuje dojazd na jedno nabitie o približne 25 km.
Aktuálne je spoločnosť v štádiu prijímania nezáväzných predobjednávok. Na čakaciu listinu sa môžu záujemci z Európy zapísať skrz oficiálny web. Automobilka tvrdí, že už má vyše 21 000 rezervácií na tento ambiciózny solárny elektromobil. Spustenie sériovej výroby sa pritom očakáva niekedy v roku 2025.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Endokrinologička varuje: Sociálne siete nabádajú Slovákov, že za každou ich ťažkosťou je kortizol
Prelomový výskum: Vedci testujú univerzálnu zbraň proti rakovine, nádory mizli aj pri agresívnych typoch
Martin opustil úspešnú kariéru v IT a v osade na Gemeri mení životy: „Učili ma, že Rómom sa mám vyhýbať“
SHMÚ varuje: Pre 4 okresy platí tretí stupeň výstrahy pred dažďom, zrážky sa presunú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP