Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom roku 2023 udržala a medziročne zároveň výrazne posilnila svoju stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 29,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,8 %) tak predstihla s rozdielom 8,8 percentuálneho bodu.

V porovnaní s rokom 2022 vylepšila svoj výsledok až o 4,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v drvivej väčšine vlaňajších dní – až 352, v porovnaní s rokom 2022 si tak polepšila o ďalších 14 líderských dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v roku 2023 s výrazným odstupom najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,0 %. Medziročne tak trhový líder porástol o 2,2 percentuálneho bodu. Konkurenčná TV Joj (13,4 %) vykázala v rovnakom období o 5,6 percentuálneho bodu slabší výsledok .

Jednoznačné celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,4 %) tak predstihla až o 6,9 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 3,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza vo veľkej väčšine dní uplynulého roka – 334, v porovnaní s rokom 2022 si tak polepšila dokonca až o 33 líderských dní.

Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,6 % a s rozdielom 4,6 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,0 %). V porovnaní s rokom 2022 si trhovú pozíciu posilnila o 2,0 percentuálne body.

Markízu ťahal v minulom roku Dunaj, k vašim službám a tanečná šou Let’s Dance

Markíza 2023
Markíza

Hneď v úvode roka 2023 uviedla TV Markíza na obrazovky svoj vôbec prvý dobový romantický seriál s názvom Dunaj, k vašim službám. Hviezdne obsadená seriálová novinka si celú jar postupne získavala čoraz väčšiu divácku priazeň a na jeseň už bola suverénne najsledovanejším a najobľúbenejším programom na celom televíznom trhu.

Všetky štyri minuloročné série Dunaja dosiahli vynikajúci priemerný rating 8,7 % a trhový podiel 26,8 %. Divákmi aj kritikou nadšene prijatý seriál prilákal k obrazovkám v priemere 514-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Medzi najsledovanejšie vlaňajšie programy TV Markíza sa zaradila aj 8. séria úspešnej tanečnej šou Let’s Dance. Najväčší divácky úspech zožal hneď úvodný priamy prenos, ktorý v nedeľu 5. marca 2023 dosiahol excelentný rating 10,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 36,7 %. Vychutnalo si ho taktiež rekordných 663-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Vynikajúco si počínala tiež politická diskusná relácia Na telo, v roku 2023 zaznamenala skvelý priemerný rating 5,6 % a trhový podiel 27,6 %. Zaujímavé debaty moderované Michalom Kovačičom lákali k obrazovkám Markízy v priemere 411-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Absolútne najsledovanejším programom v rámci ponuky TV Markíza sa v roku 2023 v rámci obchodne podstatnej cieľovej skupiny 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stal silvestrovský špeciál veľkolepej zábavnej šou Možné je všetko!, ktorý v nedeľu 31. decembra 2023 po 21:50 hod. kraľoval trhu s fantastickým ratingom 14,1 % a podielom na trhu 32,2 %. K obrazovkám Markízy pritiahol v posledný večer uplynulého roka až 595-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú