Hodnoty ľudí sa za posledný čas výrazne zmenili. Kvôli lajkom sú schopní odhodiť zábrany, premôcť vlastný strach či stratiť cudnosť. Sociálne siete výrazne zasiahli do života viacerých ľudí a, bohužiaľ, niektorí im rýchlo podľahli. 

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Aj preto sa ešte v apríli objavila zaujímavá novinka na Instagrame, kde sa testoval nový spôsob zobrazovania interakcií k jednotlivým príspevkom. Používatelia s výnimkou majiteľa účtu nemohli vidieť presný počet interakcií, čo malo byť snahou, aby boli zverejňované autentickejšie príspevky. Rovnaká funkcia sa teraz testuje aj na Facebooku – informuje TechCrunch.

Príspevky podľa lajkov

Dalo by sa povedať, že počet lajkov na jednotlivých príspevkov berú ľudia aj ako istú mieru popularity danej osoby. Je to tiež jedno z meradiel pre spoločnosti, ktoré jednotlivých používateľov oslovujú na spoluprácu a propagáciu produktov. Nie je pritom nič výnimočné, ak používatelia vymažú príspevky, ktoré sú podľa nich málo populárne, lebo dostali málo srdiečok.

@wongmjane/Twitter

Príspevky používateľov sú tak výrazne ovplyvnené práve počtom interakcií. Krok Instagramu bol preto vítaný, no, či to pomôže samotným používateľom, je otázne. Výrazne k tomu už ale pomohli aj príbehy, ktoré o čosi znížili nátlak na počet získaných interakcií. Dnes sa táto funkcia testuje vo viacerých krajinách, okrem iného v Kanade, Austrálii, Taliansku, Írsku, Japonsku či na Novom Zélande.
Popularita Facebooku klesá

Na Twitteri sa ale objavili fotografie, ako sa podobná funkcia testuje aj na aplikácii Facebook. Rovnako, ako v prípade Instagramu, aj tu je počet interakcií pri príspevkoch ukrytý a používateľ vidí len počet komentárov a zdieľaní. V prípade Facebooku však môže byť dôvod výrazne odlišný. Problémom môže byť jeho popularita.

Aj keď je na ňom stále obrovské množstvo ľudí a toto číslo neustále narastá, tak už to nie je taká populárna platforma, ako spomínaný Instagram. Kým pred desiatimi rokmi to bolo miesto, kde to žilo, tak dnes je hlavná stránka zaplnená prevažne reklamami či príspevkami od stránok a skupín, ktoré používateľ sleduje. Už nie je také „cool“ ako kedysi a ide skôr o miesto, ktoré je zdrojom aktuálnych informácií o dianí doma a vo svete.

Naopak, z Instragramu sa stalo miesto, kde ľudia zdieľajú svoje každodenné bytie a takmer sa nenajedia bez toho, aby to nezdieľali medzi svojich followerov. Samozrejme, česť výnimkám.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.