Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Vzhľadom na to, že generatívna umelá inteligencia vzala svet doslova útokom, bolo len otázkou času, kedy viac spoločností do svojich produktov začne pridávať túto technológiu.

Ako upozorňuje portál The Verge, najnovšie generatívnu AI do svojich produktov implementovala spoločnosť Adobe. Tá totiž 23. mája spustila generatívny nástroj AI, ktorý používateľom veľmi rýchlo a jednoducho umožňuje rozširovať (dopĺňať) obrázky, prípadne pridávať alebo odstraňovať objekty prostredníctvom textových výziev vo Photoshope.

Nová funkcia s umelou inteligenciou

Funkcia dostala označenie „Generative Fill“ a je jedným z prvých nástrojov aplikácie Creative Cloud, ktorá využíva generátor obrázkov AI Firefly. Funkcia Firefly bola spustená ešte v marci ako beta verzia a je dostupná na webe spoločnosti Adobe. Ide v podstate o skupinu kreatívnych generatívnych modelov umelej inteligencie, ktoré umožňujú generovať nový obsah, uvádza spoločnosť na svojom webe.

Adobe

Ako to funguje?

V realite by to mohlo vyzerať tak, že používateľ prostredníctvom umelej inteligencie po novom dokáže vo Photoshope vybrať určitú časť obrázka a na základe textovej výzvy (textového popisu) nahradiť daný výber novým obsahom.

Adobe

Presnejšie by sa po vybraní určitej oblasti na obrázku mal používateľovi automaticky zobraziť kontextový panel úloh, ktorý umožní zadať presný popis, čo chce vo vybranej časti vygenerovať. Photoshop následne odošle túto požiadavku na servery Adobe, kde sa spracujú a následne vrátia danú požiadavku do aplikácie. Po vygenerovaní má používateľ možnosť vybrať si medzi viacerými možnosťami, prípadne vytvoriť nové obrázky, upozorňuje portál ArsTechnica.

Generative Fill teda využíva schopnosti AI Firefly a funguje obdobným spôsobom ako technika „inpainting“, ktorú využíva aj známy AI generátor obrázkov s názvom DALL-E od OpenAi, o ktorom nájdeš informácie aj v samostatnom článku.

Pri každom použití tohto nového nástroja, ktorý by sme vo svojej plnej verzii a sile mohli vyskúšať už v druhej polovici toho roka, sa vytvorí nová vrstva s názvom „generatívna vrstva“. Za zmienku tiež rozhodne stojí fakt, že takto upravený obrázok sa automaticky prispôsobuje perspektíve, osvetleniu a štýlu pôvodného obrázku alebo fotografie.

Funkcia však niektorým odborníkom vytvorila vrásky na čele. Obávajú sa totiž, že internet by mohli zaplaviť rôzne obrázky so škodlivým a nepravdivým obsahom, ktorý bude na nerozpoznanie od reality.

Adobe však upozorňuje, že Generative Fill podporuje „Content Credentials“, čo znamená, že ku každému takto upravenému obrázku by mal byť priradený „štítok“ (číslo) a pri zdieľaní týchto obrázkov v online svete by mal každý vidieť, či bol obsah vytvorený alebo upravený prostredníctvom AI. Obrázok sa však podľa všetkého musí manuálne skontrolovať na stránke www.verify.contentauthenticity.org

Ako sme tiež spomínali, funkcia Generative Fill je zatiaľ v beta verzii a aktuálne je dostupná pre všetkých členov Creative Cloud s predplatným, prípadne skúšobnou verziou Photoshopu. Zatiaľ nie je dostupná na komerčné použitie ani osobám mladším ako 18 rokov a podporuje textové výzvy iba v angličtine.

Ak si funkciu chceš vyskúšať a nie si predplatiteľom služby Creative Cloud, nezúfaj, bezplatne ju totiž môžeš otestovať po zaregistrovaní sa na webe Adobe Firefly.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú