Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Posledné výsledky Orangeu nevyzerali príliš dobre, aspoň čo sa týka počtu zákazníkov s hlasovými a dátovými SIM kartami. Na poli mobilov totiž k 31. decembru minulého roka vykázal 2,478 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb, čo bol medziročný pokles o ďalších 74-tisíc SIM kariet. V prvých troch kvartáloch 2020 ešte mal dokonca až 2,715 miliónov klientov.

V prvom kvartáli roka 2022 sa však podľa všetkého negatívny trend podarilo zastabilizovať. K 31. marcu celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb dosahoval 2,496 milióna, čo dokonca predstavuje nárast o cca 18-tisíc zákazníkov od poslednej aktualizácie oficiálnych štatistík. Medziročný pokles sa tým zastavil na miernych -0,9 %.

Jedným dychom však treba dodať, že aktuálne dáta ešte nemusia odzrkadľovať dopad posledného zdražovania. Orange ceny v cenníku zvýšil od 5. marca, respektíve od najbližšieho zúčtovacieho obdobia zákazníka po tomto termíne. Klienti zároveň mohli do 30 dní  od oficiálneho doručenia nových podmienok listom alebo e-mailom odstúpiť od zmluvy aj počas viazanosti. A keďže v prvom kvartáli zdražovalo aj O2  a na konci marca aj Telekom, môže trvať ešte jeden kvartál, než sa pohyby zákazníkov na trhu stabilizujú.

Orange

Orange však zverejnil aj presné dáta o prenose telefónneho čísla medzi slovenskými operátormi a tie pre neho vychádzajú mierne pozitívne. Kým „do Orange“ si za prvé tri mesiace prenieslo číslo 16-tisíc zákazníkov, opačným smerom odišlo necelých 15-tisíc, čo je podľa operátora o 20 % menej ako za rovnaké obdobie v roku 2021.

Všetko zachraňuje domáci internet a TV

Orange síce medziročne zaznamenal 1,6 % pokles tržieb (za Q1 tohto roka), na vine však má byť hlavne výpadok výnosov z predaja mobilov z e-shopu a kamenných predajní, za ktorý vraj môže „kríza z nedostatkom čipov“.

Slovenskú jednotku však môže tešiť míľnik 300-tisíc používateľov s domácim káblovým alebo DSL internetom, prípadne fixným LTE internetom na domácej adrese. Toto číslo predstavuje až 14 % medziročný nárast a naďalej pozitívny trend.

Rovnako dobre vyzerá 15 % nárast počtu zákazníkov, ktorý si od Orangeu objednávajú digitálnu televíziu. Tu počet zákazníkov za rok stúpol z 141-tisíc na 163-tisíc. Neprekvapí preto takmer štvrtinový (+24,9 %) medziročný nárast zákazníkov s tzv. konvergentnými službami, ktorých je už 160 000. To sú klienti, ktorí si od Orange objednali paušál aj televíziu či internet v jednom výhodnejšom balíku Love.

Štatistiky o dátovaní

Operátor zaznamenal ďalší nárast dátovej prevádzky. V prvom kvartáli preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti takmer o polovicu viac dát ako v prvom kvartáli roku 2021, pričom 90 % z celkového objemu 19,82 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti a 70,51 tis. GB vo vysokorýchlostnej 5G sieti. Tú Orange stále ako jediný pri väčšine paušálov sprístupňuje len za mesačný poplatok navyše.

4G sieť Orange dnes pokrýva 99,1 % populácie v 141 mestách a 2 238 obciach, čo je podľa neho najviac z pomedzi slovenskej konkurencie. Rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať takmer 55 % populácie a rýchlosti až do 680 Mbit/s takmer 29 % populácie na Slovensku.

Služby fixnej siete môže využívať 1,8 mil. domácností, čo predstavuje až 97,3 % domácností na Slovensku, pričom optická sieť od Orangeu je dostupná pre 569 984 domácností v 69 mestách a optické služby od Orangeu poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 467 392 domácností v 533 mestách a obciach na Slovensku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú