Odvážny plán Volkswagenu naberá reálne kontúry: Už čoskoro chce predbehnúť Teslu
Absolútnou jednotkou v oblasti elektromobility je aktuálne Tesla. Tento fakt sa však môže už čoskoro zmeniť, keďže na čelo rebríčka výrobcov elektromobilov sa chce dostať Volkswagen. Predseda zamestnaneckej rady vo Volkswagene uviedol, že nemecká automobilka je schopná predbehnúť Teslu, informuje Bloomberg.
Šéf koncernu Volkswagen, Herbert Diess, sa v minulosti vyjadril, že Tesla je ďaleko pred ostatnými výrobcami elektromobilov najmä v oblasti softvéru, autonómnej technológii autopilota či bezdrôtových aktualizácií. Ako sme informovali v tomto článku, v internej správe sa uvádzalo, že Diess chce v nasledujúcom období Teslu dohnať a minimalizovať jej náskok.
S oveľa odvážnejším cieľom však najnovšie prišiel Bernd Osterloh, predseda zamestnaneckej rady vo Volkswagene. Uviedol, že koncern je schopný predbehnúť Teslu najmä v oblasti počtu vyrobených elektromobilov, ale aj v oblasti vývoja softvéru. Obrovská výhoda Volkswagenu je momentálne v modulárnej platforme, na ktorej dokážu postaviť akékoľvek vozidlo.

„Ak bude Tesla vyrábať elektromobily v troch továrňach, s priemerným počtom 300 000 až 500 000 elektromobilov, celkový počet elektromobilov je tak v rozmedzí 900 000 až 1,5 milióna kusov. Tento počet chceme dosiahnuť najneskôr v roku 2023, avšak pravdepodobne sa tak stane ešte skôr,“ uviedol Osterloh.
Väčší náskok však má Tesla v oblasti softvéru. Americká automobilka nepretržite zhromažďuje údaje a ponúka zákazníkovi nový zážitok z jazdy každých 14 dní prostredníctvom aktualizácií. Aj tu sa však rozhodol Volkswagen posilniť a skupina inžinierov v projekte Artemis pracuje na novom softvére, vďaka ktorému majú mať v priebehu krátkej doby oveľa viac údajov.
Nenechaj si ujsť
Volkswagen prerobí ďalšiu továreň v EÚ výhradne pre elektromobily. Zmeny zrejme prídu aj do Bratislavy
Ako informuje Automotive News Europe, Volkswagen do roku 2023 vynaloži 44 miliárd € v rámci cieľa mať v ponuke viac ako 50 plne elektrických modelov do roku 2025.
Štvordňový pracovný týždeň?
Odborová organizácia v Nemecku v auguste navrhla začať rokovania o zavedení štvordňového pracovného týždňa. Nemecká automobilka však nevidí dôvod na štvordňový pracovný týždeň vo svojich závodoch s cieľom udržať pracovné miesta aj napriek postupnej zmene výroby zo spaľovacích automobilov na elektromobily, ktorých výroba si vyžaduje menej zamestnancov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

