Nový MG3 Hybrid+ vstupuje na trh kompaktných mestských hatchbackov s ambíciou zaujať nielen cenou, ale aj výkonom a technológiami. Toto auto predstavuje zaujímavú alternatívu k už zavedeným značkám v segmente na našom trhu a snaží sa dokázať, že aj čínska automobilka môže ponúknuť kvalitné a moderne vybavené vozidlo. Či sa to novému MG3 s hybridným motorom podarilo, sa dozvieš v nasledujúcich riadkoch.

Klame telom aj vzhľadom

MG3 Hybrid+ má kompaktné rozmery typické pre mestské autá. S dĺžkou 4 113 mm, šírkou 1 797 mm a výškou 1 502 mm sa ale radí medzi menšie vozidlá vo svojej triede. Rázvor 2 570 mm však na papieri sľubuje slušný priestor v interiéri a to sa mi pri teste aj potvrdilo. Absolútne som nemal pocit, že sedím v aute, ktoré patrí do rovnakej kategórie, ako napríklad Toyota Yaris.

Mário Šimovič/FonTech

Keď ale chceli inžinieri niekde pridať, na inom mieste museli ubrať. MG3 ponúka objem batožinového priestoru len na úrovni 293 litrov pri nesklopených sedadlách. To je síce menej ako u niektorých konkurentov (napríklad VW Polo s 351 litrami), ale stále viac ako napríklad spomínaná Toyota Yaris (270 l). Po sklopení zadných sedadiel sa priestor zväčší na 983 litrov, čo je už celkom slušná hodnota umožňujúca prevoz väčších predmetov.

Zaujímavosťou je, že zadné sedadlá sa neskladajú v pomere 60:40, ale len vcelku. Toto riešenie osobne považujem za nie príliš praktické, pretože pri sklopenom zadnom rade máš v podstate iba dvojmiestne auto. Celkovo je však interiér prekvapivo priestranný a vzdušný vzhľadom na vonkajšie rozmery auta. Milo ma prekvapila aj kvalita použitých materiálov. V aute nič nevŕzgalo a použité plasty absolútne nepôsobili lacným dojmom.

Mário Šimovič/FonTech

MG3 sa snaží zaujať moderným a dynamickým dizajnom. Predná časť je charakteristická širšou maskou chladiča a ostro rezanými svetlometmi, ktoré dodávajú autu agresívnejší výraz. Vďaka nim auto pôsobí doslova až športovo, no o žiaden športiak sa tu rozhodne nejedná, i keď papierový výkon na to rozhodne má. Celkovo pôsobí MG3 sviežo a moderne, čo je dôležité v segmente, kde sa často stretávame s konzervatívnejšími dizajnmi.

V meste kraľuje, na diaľnici trpí

MG3 Hybrid+ kombinuje 1,5-litrový benzínový motor s elektromotorom. Systémový výkon dosahuje až 194 koní, čo je na auto tejto kategórie a rozmerov naozaj impozantné. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 8 sekúnd, čo je však už v dnešnom svete elektromobilov úplne normálne číslo. Jedno sa však tomuto mestskému kompaktu uprieť nedá, a to, že papierové hodnoty z neho robia jeden z najvýkonnejších modelov v triede. Hybridný systém pracuje plynulo a prechody medzi elektrickým a benzínovým pohonom sú takmer nepostrehnuteľné.

Mário Šimovič/FonTech

V meste dokáže auto jazdiť krátke vzdialenosti čisto na elektrinu. Pri prudšej akcelerácii sa zapája benzínový motor, ktorý poskytuje dodatočný výkon. Po stránke výkonu prakticky autu nemám čo vytknúť. Minimálne, čo sa týka jazdy v meste a na okreskách. To isté platí aj o mestskej a okreskovej spotrebe.

V meste sa spotreba drží na úrovni 5 litrov na 100 km. Toto číslo dokazuje, že hybridný pohon má zmysel najmä v tomto type premávky, kde dokáže efektívne využívať elektromotor a rekuperáciu energie pri brzdení. Na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h však spotreba stúpa až na 7,8 l/100 km. Aj tento fakt jasne ukazuje, kde je nová MG3 doma.

MG3 je jeden z najkrajších mestských hatchbackov na trhu

Technológie a moderný infotainment už v základe

Interiér auta je moderne spracovaný, pričom dominantnou je 10,25-palcový dotykový displej infotainmentu. odozva na dotyky je svižná a ovládanie pomerne intuitívne, aj keď nejde o tak kvalitný a prepracovaný systém, na aké sme zvyknutí napríklad v koncerne. Podpora Apple CarPlay a Android Auto je samozrejmosťou, avšak, žiaľ, iba cez kábel. Bonusom v danej triede je diaľničný asistent, ktorý však funguje len pri rýchlosti do 130 km/h.

Mário Šimovič/FonTech

Tento systém pomáha udržiavať auto v jazdnom pruhu a udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vozidla pred ním. Systém funguje dobre, no nechápem jeho obmedzenie len na spomínaných 130 km/h. Okrem iného MG3 disponuje aj automatickou klimatizáciou, bezkľúčovým odomykaním dverí, zadnou parkovacou kamerou a senzormi či LED svetlometmi.

Mário Šimovič/FonTech

S cenou začínajúcou pod hranicou 20 000 eur je MG3 Hybrid+ prakticky bezkonkurenčná voľba, ak si vezmeš, čo všetko za tieto peniaze dostaneš. V tejto cenovej kategórii ťažko nájdeš konkurenta s podobným systémovým výkonom a technologickou výbavou. MG sa snaží prilákať zákazníkov atraktívnou cenou, pričom nerobí výrazné kompromisy v kvalite alebo výbave.

Zhodnotenie

MG3 Hybrid+ dokazuje, že aj malé hybridné auto môže byť zaujímavé. Ponúka atraktívny dizajn, slušný výkon a moderné technológie za dostupnú cenu. Jeho silnými stránkami sú najmä výkonný hybridný pohon, nízka spotreba v meste a bohatá výbava. Na druhej strane, vyššia spotreba na diaľnici a obmedzenia niektorých funkcií (ako napríklad diaľničný asistent fungujúci len pri 130 km/h) môžu byť pre niekoho zásadným problémom.

Mário Šimovič/FonTech

Do karát mu nehrá ani menší batožinový priestor či zadná lavica, ktorá nie je delená. Celkovo však MG3 Hybrid+ predstavuje zaujímavú alternatívu v segmente malých hybridných áut. Ak hľadáš kompaktné auto s nízkymi prevádzkovými nákladmi najmä na mestské jazdenie a občasné výlety, MG3 Hybrid+ ťa rozhodne nesklame. Ponúka moderné technológie, slušný výkon a atraktívny dizajn za cenu, ktorá je nižšia ako u mnohých etablovaných konkurentov.

MG ako značka síce ešte nemá v Európe takú silnú pozíciu ako etablované automobilky, ale modely ako MG3 Hybrid+ ukazujú, že má potenciál stať sa významným hráčom na trhu. S rastúcim dopytom po cenovo dostupných hybridných a elektrických vozidlách môže MG3 Hybrid+ osloviť široké spektrum zákazníkov, od mladých vodičov hľadajúcich svoje prvé auto až po rodiny hľadajúce úsporné druhé auto do domácnosti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú