Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Plne autonómne vozidlá sú blízko, no zároveň tak ďaleko. Automobilky, ale aj technologické spoločnosti po celom svete, pracujú na vývoji vlastných autopilotov. Jednou z možností, ako priniesť plne autonómne vozidlo na cesty, je spojenie dvoch veľkých hráčov ako napríklad koncern Volkswagen a technologickú spoločnosť Huawei, informuje portál CnEvPost.

O tom, že koncernu VW by mohol dodávať autonómne technológie práve Huawei, sa hovorilo už dávnejšie. Teraz s touto informáciou prišiel aj nemecký Manager Magazin. Šéf koncernu VW, Herbert Diess, očakáva, že plne autonómne vozidlá budú na cestách najneskôr do 25 rokov, preteky v ich vývoji sa tak musia naplno začať.

Volkswagen

Podľa ich informácií VW rokuje s Huawei, od ktorého plánuje odkúpiť celú divíziu autonómnych technológií za niekoľko miliárd eur. Bližšie detaily známe nie sú, no akvizícia celej divízie autonómnych technológií Huawei by znamenala, že VW bude môcť riadiť vývoj a pod jeho krídla spadnú všetky aj patenty.

Huawei a autá nie je nové spojenie

Čínsky gigant Huawei nie je v oblasti autonómnych technológií riadenia žiaden nováčik. Minulý rok dokonca spoločnosť predstavila „vlastný elektromobil“, ktorý je prešpikovaný technológiami Huawei. Spoločnosť sa spojila s domácou automobilkou Seres, ktorá pre nich elektromobil SF5 vyrába. Huawei si na auto iba „nalepil“ svoje logo a predáva ho vo svojich predajniach.

NEPREHLIADNI
Nie elektrifikácia, ale autonómne riadenie bude revolúciou áut

Automobil je vybavený pohonom Huawei DriveONE Three-in-One Electric Drive. Tento mätúci názov v jednoduchosti znamená, že auto poháňa dvojica elektromotorov, no pomerne malá batéria zabezpečuje dojazd na jedno nabitie len na úrovni 180 km.

Huawei

Určite si hovoríš, že to je na elektromobil príšerne málo. To je pravda, no Seres SF5 nie je tak úplne elektromobil, ani plug-in hybrid. V režime Extended Range sa zapne spaľovací generátor, ktorý dobíja batériu, aby mohla byť následne energia z nej využitá na napájanie elektromotorov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú