Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Netflix sa s investormi podelil o výsledky svojho hospodárenia počas posledných troch mesiacov a výsledok je rozpačitý. Na jednej strane streamovacia služba zaznamenala historicky najväčší odliv predplatiteľov, na druhej strane sa však nenaplnil katastrofický scenár a prognózy do budúcna dokonca  hovoria o ďalšom raste.

Svetová streamovacia služba číslo jeden v období od apríla do júna 2022 stratila 970-tisíc predplatiteľov. Pre spoločnosť ide doposiaľ o najhorší úbytok, pôvodne sa ale rátalo s odlivom až 2 miliónov platiacich zákazníkov. Celkový počet predplatiteľov Netflixu tak momentálne predstavuje 220,7 milióna, čo je oproti konkurencii stále zďaleka najlepšie číslo.

Rastie konkurencia aj nechuť platiť najdrahšie predplatné

Streamovaciu službu najviac opúšťali diváci na trhu Spojených štátov a Kanady, kde službu za posledný kvartál opustilo až 1,3 milióna abonentov. Počet predplatiteľov tu teda klesol na 73,3 milióna.

Predplatné rušili aj diváci v Európe, na Blízkom východe a Afrike, odkiaľ ich ubudlo približne 770-tisíc. Naopak, Netflixu sa darilo v ázijsko-pacifickom regióne, kde zaznamenal 1,08 milióna nových zákazníkov.

Vo výsledku môže gigant hovoriť o spokojnosti. Až dnešné poobedie (nášho času) ukáže, ako na nočné správy zareagujú akcie spoločnosti, no pohyby na „after-hours“ trhu naznačujú, že sa tentoraz dramaticky neprepadnú, ako sa mnohí pôvodne obávali. Trhy ešte včera v očakávaní výsledkov hospodárenia Netflixu dokonca reagovali pozitívne a akcie služby sa zdvihli približne o 5 %. V porovnaní so začiatkom roka však stále ide o zásadný prepad približne o 65 %.

Netflix

Budúci rast aj smrť televízie

Netflix je v prognózach do budúcnosti optimistický a očakáva, že v najbližších troch mesiacoch svoju základňu používateľov zdvihne približne o milión. Analytici však upozorňujú, že na viacerých trhoch, vrátane domácich Spojených štátov, už služba potenciál vyčerpala a dosiahla svoje maximum.

Spoluriaditeľ spoločnosti Reed Hastings nesúhlasí a očakáva ďalší rast. Dôvodom je napríklad očakávaný „zánik“ lineárneho televízneho vysielania. V predpovediach Hastings podľa Verge hovorí, že klasická televízia v najbližších 5 až 10 rokov zomrie, a aj preto je Netflix skvelou službou s veľkou perspektívou.

Netreba ale zabúdať, že Hastings podobnú filozofiu hlása už osem rokov a televízne vysielanie je tu stále s nami. Na druhej strane, dlhodobý odliv televíznych divákov je citeľný – seriály, ktoré patrili v Spojených štátoch k najsledovanejším a zaznamenávali sledovanosť 20 miliónov divákov za jednu epizódu, teraz sleduje približne 5-krát menej Američanov.

Prioritou Netflixu pre dosiahnutie ďalšieho rastu naďalej zostáva predstavenie lacnejšieho predplatného s reklamami, ktoré je podľa spoločnosti na dobrej ceste a ak by gigant chcel, prinajmenšom pre svoj vlastný obsah by ho mohol predstaviť aj hneď. Netflix však naďalej rokuje aj s filmovými štúdiami, ktorým bude musieť za prerušovanie ich obsahu reklamou zaplatiť.

Druhou oblasťou, kde Netflix plánuje dupnúť na plyn, je zakročiť proti neoprávnenému zdieľaniu účtov. Služba už podobnú praktiku skúša na viacerých trhoch, prvé výsledky sú ale katastrofa.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú