V Netflixe sa kvôli zlým hospodárskym výsledkom dejú veľké veci. Okrem zatočenia so zdieľaním účtov chce služba expresne rýchlo predstaviť aj lacnejšiu verziu predplatného s reklamami.

Za lacnejšie predplatné Netflix musí platiť

Netflix už v tejto oblasti stihol uzavrieť aj strategické partnerstvo s Microsoftom, ktorý bude pre streamovacieho giganta zabezpečovať reklamný obsah a poskytne tiež svoje pokročilé nástroje.

Svetová streamovacia služba číslo jeden však podľa Streamable čelí aj ďalšej nemalej výzve – na zavedenie reklám do filmov a seriálov obsahu najskôr musí získať povolenie od svojich partnerov.

Približne polovicu z celkového obsahu Netflixu tvorí jeho vlastná tvorba, no na zostávajúce tisícky titulov musí spoločnosť osloviť držiteľov autorských práv a prejednať s nimi dohodnuté podmienky vysielania.

Netflix tak bude musieť otvoriť diskusie s filmovými štúdiami ako Warner Bros., Sony, Universal či Paramount, ktorých tituly vo svojom obsahu ponúka. Bez ich požehnania môže predplatné s reklamami naraziť na značné obmedzenia.

Freepik

Streamable informuje, že nové podmienky Netflix vyjdú draho a za povolenie prerušovať obsah tretích strán reklamou si streamovacia platforma môže priplatiť o 15 až 30 % viac ako doposiaľ.

Netflix ďalej bude musieť vyjednať nové podmienky aj s jednotlivými umelcami, ktorí v pôvodnej zmluve nepočítali s prerušovaním ich vysielania reklamami. Niektorí preto s krokom giganta nemusia súhlasiť. Uvidíme však, ako všetko Netflix nakoniec vymyslí – reklama by sa napríklad mohla zobrazovať len pred začiatkom sledovania seriálu.

Oplatí sa mu to

Podobné úvahy ale umocňujú otázku, či sa lacnejšia verzia predplatného s reklamami nebude líšiť od tej klasickej aj samotnou škálou obsahu. Netflix navyše musí podmienky vyjednať pre zvlášť pre každý región, keďže ponuka služby sa pre každú krajinu odlišuje.

Podobné starosti sa však Netflixu oplatí riešiť. Experti predpovedajú, že vďaka lacnejšiemu predplatnému by služba do roku 2025 mohla zvýšiť svoje tržby o 1,2 miliardy dolárov a získať až 90 miliónov nových predplatiteľov. 15 miliónov na domácom americkom trhu, zvyšok z ďalších svetových regiónov.

Netflix zatiaľ nešpecifikoval, v ktorých krajinách chce do svojho obsahu integrovať reklamy. Je však vysoko pravdepodobné, že novinku služba najskôr vyskúša na trhu Severnej Ameriky a neskôr bude v expanzii pokračovať aj do ďalších krajín. Na lacnejšej verzii predplatného s plánmi expandovať na medzinárodné trhy v súčasnosti pracuje aj Disney+.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú