Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Najväčšia streamovacia služba sveta sa v posledných mesiacoch pustila do boja proti zdieľaniu účtov mimo jednej domácnosti a vo vybraných krajinách už testuje konkrétnu stratégiu, ako proti obľúbenej praktike predplatiteľov zakročiť. Prvé výsledky sú však podľa portálu Rest of the World prinajmenšom rozpačité.

Testovanie v plnom prúde

Netflixu sa nepáči, že jeden účet zdieľajú aj osoby žijúce mimo jednej domácnosti, v Čile, Kostarike a Peru preto streamovací gigant od začiatku roka predstavil novú funkciu, ktorá takýmto osobám naďalej poskytne prístup do spoločného účtu, no za dodatočný príplatok.

Používatelia vo vyšších predplatných balíčkoch po novom môžu k svojmu účtu pridať aj dvoch ľudí, ktorí však nežijú v rovnakej domácnosti.

Služba takto umožní predplatiteľom, ktorí sú súčasťou rodinného zdieľania, no nachádzajú sa mimo „jednu domácnosť“ prenos svojich dát do úplne nového profilu aj so zachovaním histórie a databázy rozpozeraných filmov a seriálov. Novinku si Netflix ohodnotil na necelé 3 doláre, teda približne 2,72 eur.

Unplash

Jeden veľký zmätok

Portál Rest of the World sa porozprával priamo s predplatiteľmi Netflixu v Peru, rovnako oslovil aj zákaznícku linku v krajine. Obe skupiny sa zhodujú na jednom – testovanie je zatiaľ nesmierne chaotické.

Problém, zdá sa, začína už pri samotnej komunikácii Netflixu. Hovorca spoločnosti síce deklaruje, že používatelia, ktorých sa testovanie týka, boli na zmeny upozornení mailom, časť predplatiteľov však o nových pravidlách nevedela a žiadosť o overenie účtu ich zaskočila.

Veľká časť používateľov zároveň nevie, čo Netflix pojmom „jedna domácnosť“ vlastne myslí. Podľa Netflixu sa používatelia, ktorí účet zdieľajú, pri sledovaní musia nachádzať na rovnakej adrese, na akú je vystavená faktúra.

Iný pohľad na vec majú používatelia, podľa ktorých sa jednou domácnosťou myslí skôr jedna rodina a nezáleží na tom, kde sa obsah sleduje. Žiadosť o dodatočný poplatok zo strany služby preto vnímajú ako podraz.

Čítal si už? 
Neuveríš, koľko ľudí zdieľa heslo z Netflixu. Výsledky prieskumu šokujú, „okrádanie“ však onedlho skončí

Pravidlá zároveň neplatia pre všetkých rovnako. Kým jedna skupina používateľov musela za zdieľanie a sledovanie mimo jednej domácnosti zaplatiť, druhá žiadosť o overenie účtu jednoducho ignorovala, a to bez akýchkoľvek ďalších komplikácií.

Jasno v tom, ako na otázky predplatiteľov odpovedať, nemá ani zákaznícka podpora služby. Na jednej strane má presadzovať novú politiku Netflixu, na druhej strane naopak dostala inštrukcie, že v prípade sťažností nemá od používateľov vyžadovať zaplatenie ďalšieho poplatku, ale účet odomknúť pomocou kódu.

Netflix hovorí: Sme spokojní

Testovanie novej verzie predplatného je teda v Južnej Amerike kostrbaté, Netflix však nad výsledkami neskrýva spokojnosť. Prinajmenšom vo vyjadrení pre portál Verge.

Aj keď sme začali pracovať na platenom zdieľaní pred viac ako 18 mesiacmi, už päť rokov máme jasno v tom, že účet Netflix je určený pre ľudí, ktorí spolu žijú v jednej domácnosti, uviedla hovorkyňa Netflixu Kumiko Hidaka vo vyhlásení.

Milióny členov, ktorí aktívne zdieľajú účet v týchto krajinách, boli informovaní e-mailom, ale vzhľadom na dôležitosť tejto zmeny pridávame upozornenia pomalšie. S doterajšou odozvou sme spokojní.“

Iný názor majú autority v Peru, ktorým sa správanie Netflixu príliš nepozdáva. Úrad pre ochranu voľnej hospodárskej súťaže a duševného vlastníctva vyjadril nespokojnosť nad nejasnou komunikáciou Netflixu a naznačil, že netransparentnosť novej funkcie možno považovať za diskrimináciu používateľa.

Viacerí z oslovených predplatiteľov kvôli dodatočným poplatkom pristúpili aj k úplnému zrušeniu predplatného. Trend s rušením účtov nemusí byť ojedinelý. Prieskum Fierce Video vykonaný na 2 200 amerických predplatiteľoch služby ukázal, že až 13 % zákazníkov by v prípade spoplatnenia zdieľania účtu službu opustilo.

Unplash

Marcový prieskum, o ktorom informuje portál Statista, číslo ešte znásobuje. Podľa výsledkov by totiž v prípade spoplatnenia účtu o odchode zo službe vážne uvažovalo až 45 % respondentov.

Určite nezmeškaj
Vieme, prečo Netflix stráca státisíce predplatiteľov. Problémy sú väčšie, ako by si čakal

Netflix teda môže navonok deklarovať spokojnosť s dosiahnutými výsledkami, isté však je, že sa pohybuje na tenkom ľade a pri ďalších krokoch bude musieť byť opatrný. Spoločnosť pritom avizuje, že proti zdieľaniu chce v globálnom meradle zakročiť už v krátkodobom horizonte.

Argumentuje, že zdieľanie účtov zneužíva až 100 miliónov zákazníkov, kvôli ktorým služba ročne prichádza o miliardy. Zásadnú zmenu stratégie však služba bude spotrebiteľom predávať len ťažko. Predovšetkým, keď ešte pred pár rokmi spoločnosť verejne opakovala, že zdieľanie účtov je v poriadku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú