Apple v posledných rokoch zmenil svoj pohľad na poskytované služby a začal sa im venovať oveľa viac. Práve služby prinášajú spoločnosti peniaze v období, keď predaje iPhonov klesajú. Najnovšia služba, ktorú chystá už začiatkom nového roka, bude konkurovať Netflixu.
Plány Applu sú smelé a už viackrát kolovali informácie, že gigant z Cupertina chce do roku 2021 dosiahnuť tržby v hodnote 50 miliárd dolárov z ponúkaných služieb. Práve služby ako Apple Music či Apple News zarábajú peniaze v čase, keď predaje iPhonov a ostatných zariadení klesajú. Predsa len je na svete aktuálne zhruba 1,3 miliardy aktívnych iPhonov a každý vlastník je potencionálny používateľ služieb.
Služby ako nový prostriedok príjmu
Na konci posledného fiškálneho štvrťroka mal Apple 330 miliónov predplatiteľov služieb, čo predstavuje medziročný nárast o 50 %. Títo predplatitelia vygenerovali pre giganta príjmy vo výške 37,2 miliárd dolárov počas fiškálneho roka 2018. Ak však chce spoločnosť s logom nahryznutého jabĺčka vliať do oblasti služieb nový impulz, musí predstaviť niečo nové. Tým niečím by mala byť služba zaoberajúca sa streamingom videí.
Netflix really is about to lose a lot of content in the next year. Apple being richer will outbid them for any big 3rd party content for their streaming service, while Disney will remove their content (FOX movies, anything Marvel and Star Wars, Pixar and ESPN Docs) from them soon
— Gio (@ShxdyG) 15. decembra 2018
Konkurencia je veľmi silná
Názov služby ešte nie je známy, no už teraz je jasné, že bude priamym konkurentom pre Netflix, Hulu či Amazon Prime. Spustenie služby však nie je pre Apple zárukou úspechu, nakoľko konkurencia je silná a náročná. Napokon ďalšia konkurenčná služba, ktorej očakávané spustenie je plánované koncom roka 2019, bude Disney+. Možno práve preto Apple plánuje spustenie svojej služby už na začiatku roka 2019.
After what has been called an "extensive search," #Apple has brought on #Sony Pictures' Tamara Hunter to lead Apple's casting efforts for its video streaming service. https://t.co/Qj7RfUXB9e pic.twitter.com/yX2kQLx79u
— AppleInsider (@appleinsider) December 12, 2018
Do služby investoval 1 miliardu dolárov
Gigant nechce ponechať nič náhode a do služby už investoval 1 miliardu dolárov. Minuté peniaze využil na to, aby pritiahol divákov na exkluzívne hollywoodske tituly vrátane známych tvárí ako Steven Spielberg, M. Night Shyamalan či Oprah Winfrey. Zároveň si najal dvojicu najvyšších riadiacich pracovníkov spoločnosti Sony Pictures Television, aby im pomohla vytvoriť nové relácie a tituly. Či sa všetky tieto investície vyplatia, však ukáže len čas a skutočná kvalita ponúkaného obsahu, ktorá je v prostredí silnej konkurencie nevyhnutná.
Aplikácie

Útočníci získali prístup k vyše 500 miliónom telefónnych čísiel cez únik Facebooku. Bot ich potom predáva na Telegrame

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Toto je 7+1 nástrojov do Windowsu bez nutnosti inštalácie, ktoré ťa aj tak ohromia svojimi vlastnosťami

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Microsoft Office nie je jediná možnosť. Vybrali sme najlepšie bezplatné alternatívy

ZAUJÍMAVÉ Nepotrebuje like ani komentáre, no napriek tomu už opantala aj Slovákov. Na trh sa vyrútila unikátna nová sociálna sieť
