Zlé správy pre ekologickú MHD. Nemci vo veľkom sťahujú batériové autobusy z prevádzky, zhoreli im už desiatky vozidiel
Nemecko musí riešiť jeden veľmi kuriózny problém. Mestá po celej krajine sťahujú z prevádzky elektrické vozidlá verejnej dopravy. Ako informuje portál Expaturm, dôvod je veľmi prostý. Obávajú sa totiž ich požiarnej ochrany.
Ekologické ciele Európskej únie rátajú aj s tým, že sa časom elektrifikuje, respektíve inak znížia emisie hromadnej dopravy v mestách. Tento proces sa už začal a európske metropoly vymieňajú dieselové autobusy za tie elektrické s batériami. V niektorých mestách už tvoria elektrické dopravné prostriedky MHD celú flotilu.
Posledné týždne ale vrhajú na elektrickú hromadnú dopravu zlé svetlo. V Nemecku sa totiž objavilo niekoľko prípadov, kedy batériový autobus zachvátil požiar. Aj keď sa pri žiadnom z nich nikto nezranil, škody ale väčšinou boli obrovské.
Dôsledok horší než riziko
Autority nemeckých miest, z ktorých už stiahli celé flotily elektrických autobusov z prevádzky, sa ani tak neobávajú rizika vzniku požiaru, ako následkov, ktoré môže takýto požiar spôsobiť.
Dobrým príkladom je aj nedávny požiar v meste Hannover, pri ktorom do tla zhorelo až 9 autobusov, pričom nie všetky boli elektrické. Príčinou požiaru bol ale batériový autobus, ktorému začala horieť batéria počas státia v depe.
Škody po tomto incidente odhadli na milióny eur, píše Injuredly. Nehoreli totiž iba samotné autobusy, ale aj nabíjacia infraštruktúra, ktoré bola súčasťou depa. Podobný požiar vznikol aj v štuttgartskom depe, kde zhorelo 25 autobusov.
Elektrické autobusy napokon stiahli z prevádzky aj v tomto meste, ku ktorému sa pridal Mníchov a Regensburg.
Na bezpečnosť sa údajne nemyslí
Elektrické autobusy ako také pritom nie sú problém. Mestá však majú strach z toho, aby sa pri obmene flotily mestskej dopravy nijakým spôsobom nezmenili bezpečnostné štandardy.
Elektrické autobusy by napríklad nemali v žiadnom prípade parkovať blízko seba. Horiaca batéria totiž môže dosiahnuť teplotu aj 1 000 stupňov Celzia, no pre batériový článok predstavuje kritickú hodnotu už teplota okolo 100 stupňov.
Problém predstavuje aj uhasenie batériového elektromobilu, čo sa už niekoľkokrát dokázalo v praxi. Ak sa ale chytí celá flotila veľkých autobusov, požiar je prakticky nemožné zastaviť a jediné čo zostáva v takejto situácii spraviť, je nechať batérie „vyhorieť“.
Riziko nepredstavujú iba autobusy
Bezpečnostný regulátor Heinrich Duepmann povedal pre portál RT, že bezpečnostná otázka batériových elektromobilov sa absolútne nerieši a to nie je len prípad elektrických autobusov.
Elektrické bicykle v garážach, elektromobily v podzemných parkoviskách či ďalšie moderné dopravné prostriedky napájané vysokonapäťovou batériou – všetky predstavujú obrovskú hrozbu pri zachvátení požiarom. Kompetentní pritom podľa neho túto otázku absolútne neriešia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
Tesla prehrala súd storočia. Kvôli fatálnej nehode musí zaplatiť astronomickú pokutu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vládny špeciál pristál v Chorvátsku. Meno politického pasažiera je známe
Do Európy mieri najničivejšia augustová búrka. Meteorológovia vydali 2. najvyšší stupeň varovania
Prírodné sladidlo likviduje bunky najzákernejšej rakoviny. Slováci ho kupujú ako zdravú náhradu cukru
Pokuta až 300 eur za banálnu chybu: Na bežný dopravný manéver mnohí Slováci zabúdajú
Historický úspech v Bratislave: Lekári prvýkrát transplantovali bunky pomáhajúce cukrovkárom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
Slovenská poisťovňa prichádza s prelomovou funkciou appky. Smartfón ti dokáže zmerať krvný tlak
Známa služba čelí obrovskej žalobe. Klauzuly o najlepšej cene spôsobili hotelom masívne straty
Slabnúci dopyt po elektromobiloch má prvú obeť. Volvo bojuje s dramatickým prepadom predaja
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP