Zlé správy pre ekologickú MHD. Nemci vo veľkom sťahujú batériové autobusy z prevádzky, zhoreli im už desiatky vozidiel
Nemecko musí riešiť jeden veľmi kuriózny problém. Mestá po celej krajine sťahujú z prevádzky elektrické vozidlá verejnej dopravy. Ako informuje portál Expaturm, dôvod je veľmi prostý. Obávajú sa totiž ich požiarnej ochrany.
Ekologické ciele Európskej únie rátajú aj s tým, že sa časom elektrifikuje, respektíve inak znížia emisie hromadnej dopravy v mestách. Tento proces sa už začal a európske metropoly vymieňajú dieselové autobusy za tie elektrické s batériami. V niektorých mestách už tvoria elektrické dopravné prostriedky MHD celú flotilu.
Posledné týždne ale vrhajú na elektrickú hromadnú dopravu zlé svetlo. V Nemecku sa totiž objavilo niekoľko prípadov, kedy batériový autobus zachvátil požiar. Aj keď sa pri žiadnom z nich nikto nezranil, škody ale väčšinou boli obrovské.
Dôsledok horší než riziko
Autority nemeckých miest, z ktorých už stiahli celé flotily elektrických autobusov z prevádzky, sa ani tak neobávajú rizika vzniku požiaru, ako následkov, ktoré môže takýto požiar spôsobiť.
Dobrým príkladom je aj nedávny požiar v meste Hannover, pri ktorom do tla zhorelo až 9 autobusov, pričom nie všetky boli elektrické. Príčinou požiaru bol ale batériový autobus, ktorému začala horieť batéria počas státia v depe.
Škody po tomto incidente odhadli na milióny eur, píše Injuredly. Nehoreli totiž iba samotné autobusy, ale aj nabíjacia infraštruktúra, ktoré bola súčasťou depa. Podobný požiar vznikol aj v štuttgartskom depe, kde zhorelo 25 autobusov.
Elektrické autobusy napokon stiahli z prevádzky aj v tomto meste, ku ktorému sa pridal Mníchov a Regensburg.
Na bezpečnosť sa údajne nemyslí
Elektrické autobusy ako také pritom nie sú problém. Mestá však majú strach z toho, aby sa pri obmene flotily mestskej dopravy nijakým spôsobom nezmenili bezpečnostné štandardy.
Elektrické autobusy by napríklad nemali v žiadnom prípade parkovať blízko seba. Horiaca batéria totiž môže dosiahnuť teplotu aj 1 000 stupňov Celzia, no pre batériový článok predstavuje kritickú hodnotu už teplota okolo 100 stupňov.
Problém predstavuje aj uhasenie batériového elektromobilu, čo sa už niekoľkokrát dokázalo v praxi. Ak sa ale chytí celá flotila veľkých autobusov, požiar je prakticky nemožné zastaviť a jediné čo zostáva v takejto situácii spraviť, je nechať batérie „vyhorieť“.
Riziko nepredstavujú iba autobusy
Bezpečnostný regulátor Heinrich Duepmann povedal pre portál RT, že bezpečnostná otázka batériových elektromobilov sa absolútne nerieši a to nie je len prípad elektrických autobusov.
Elektrické bicykle v garážach, elektromobily v podzemných parkoviskách či ďalšie moderné dopravné prostriedky napájané vysokonapäťovou batériou – všetky predstavujú obrovskú hrozbu pri zachvátení požiarom. Kompetentní pritom podľa neho túto otázku absolútne neriešia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Kremeľ túži po veľkom víťazstve. K frontu sťahuje armádu väčšiu než väčšina krajských miest
Už 300 rokov vzdorujú modernému svetu: Amiši žijú bez smartfónu či elektriny, mladých nepresvedčí ani „Rumspringa“
Elitného exšéfa tímu NAKA zadržala inšpekcia. Jeho obvinenie má súvisieť s Ficom
Brusel posiela na Slovensko expertov: Prichádza návšteva na „vysokej úrovni“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP