Zlé správy pre ekologickú MHD. Nemci vo veľkom sťahujú batériové autobusy z prevádzky, zhoreli im už desiatky vozidiel
Nemecko musí riešiť jeden veľmi kuriózny problém. Mestá po celej krajine sťahujú z prevádzky elektrické vozidlá verejnej dopravy. Ako informuje portál Expaturm, dôvod je veľmi prostý. Obávajú sa totiž ich požiarnej ochrany.
Ekologické ciele Európskej únie rátajú aj s tým, že sa časom elektrifikuje, respektíve inak znížia emisie hromadnej dopravy v mestách. Tento proces sa už začal a európske metropoly vymieňajú dieselové autobusy za tie elektrické s batériami. V niektorých mestách už tvoria elektrické dopravné prostriedky MHD celú flotilu.
Posledné týždne ale vrhajú na elektrickú hromadnú dopravu zlé svetlo. V Nemecku sa totiž objavilo niekoľko prípadov, kedy batériový autobus zachvátil požiar. Aj keď sa pri žiadnom z nich nikto nezranil, škody ale väčšinou boli obrovské.
Dôsledok horší než riziko
Autority nemeckých miest, z ktorých už stiahli celé flotily elektrických autobusov z prevádzky, sa ani tak neobávajú rizika vzniku požiaru, ako následkov, ktoré môže takýto požiar spôsobiť.
Dobrým príkladom je aj nedávny požiar v meste Hannover, pri ktorom do tla zhorelo až 9 autobusov, pričom nie všetky boli elektrické. Príčinou požiaru bol ale batériový autobus, ktorému začala horieť batéria počas státia v depe.
Škody po tomto incidente odhadli na milióny eur, píše Injuredly. Nehoreli totiž iba samotné autobusy, ale aj nabíjacia infraštruktúra, ktoré bola súčasťou depa. Podobný požiar vznikol aj v štuttgartskom depe, kde zhorelo 25 autobusov.
Elektrické autobusy napokon stiahli z prevádzky aj v tomto meste, ku ktorému sa pridal Mníchov a Regensburg.
Na bezpečnosť sa údajne nemyslí
Elektrické autobusy ako také pritom nie sú problém. Mestá však majú strach z toho, aby sa pri obmene flotily mestskej dopravy nijakým spôsobom nezmenili bezpečnostné štandardy.
Elektrické autobusy by napríklad nemali v žiadnom prípade parkovať blízko seba. Horiaca batéria totiž môže dosiahnuť teplotu aj 1 000 stupňov Celzia, no pre batériový článok predstavuje kritickú hodnotu už teplota okolo 100 stupňov.
Problém predstavuje aj uhasenie batériového elektromobilu, čo sa už niekoľkokrát dokázalo v praxi. Ak sa ale chytí celá flotila veľkých autobusov, požiar je prakticky nemožné zastaviť a jediné čo zostáva v takejto situácii spraviť, je nechať batérie „vyhorieť“.
Riziko nepredstavujú iba autobusy
Bezpečnostný regulátor Heinrich Duepmann povedal pre portál RT, že bezpečnostná otázka batériových elektromobilov sa absolútne nerieši a to nie je len prípad elektrických autobusov.
Elektrické bicykle v garážach, elektromobily v podzemných parkoviskách či ďalšie moderné dopravné prostriedky napájané vysokonapäťovou batériou – všetky predstavujú obrovskú hrozbu pri zachvátení požiarom. Kompetentní pritom podľa neho túto otázku absolútne neriešia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Koniec plošných dotácií: Štát začne pomáhať podľa príjmu a veľkosti domácnosti
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP