Zlé správy pre ekologickú MHD. Nemci vo veľkom sťahujú batériové autobusy z prevádzky, zhoreli im už desiatky vozidiel
Nemecko musí riešiť jeden veľmi kuriózny problém. Mestá po celej krajine sťahujú z prevádzky elektrické vozidlá verejnej dopravy. Ako informuje portál Expaturm, dôvod je veľmi prostý. Obávajú sa totiž ich požiarnej ochrany.
Ekologické ciele Európskej únie rátajú aj s tým, že sa časom elektrifikuje, respektíve inak znížia emisie hromadnej dopravy v mestách. Tento proces sa už začal a európske metropoly vymieňajú dieselové autobusy za tie elektrické s batériami. V niektorých mestách už tvoria elektrické dopravné prostriedky MHD celú flotilu.
Posledné týždne ale vrhajú na elektrickú hromadnú dopravu zlé svetlo. V Nemecku sa totiž objavilo niekoľko prípadov, kedy batériový autobus zachvátil požiar. Aj keď sa pri žiadnom z nich nikto nezranil, škody ale väčšinou boli obrovské.
Dôsledok horší než riziko
Autority nemeckých miest, z ktorých už stiahli celé flotily elektrických autobusov z prevádzky, sa ani tak neobávajú rizika vzniku požiaru, ako následkov, ktoré môže takýto požiar spôsobiť.
Dobrým príkladom je aj nedávny požiar v meste Hannover, pri ktorom do tla zhorelo až 9 autobusov, pričom nie všetky boli elektrické. Príčinou požiaru bol ale batériový autobus, ktorému začala horieť batéria počas státia v depe.
Škody po tomto incidente odhadli na milióny eur, píše Injuredly. Nehoreli totiž iba samotné autobusy, ale aj nabíjacia infraštruktúra, ktoré bola súčasťou depa. Podobný požiar vznikol aj v štuttgartskom depe, kde zhorelo 25 autobusov.
Elektrické autobusy napokon stiahli z prevádzky aj v tomto meste, ku ktorému sa pridal Mníchov a Regensburg.
Na bezpečnosť sa údajne nemyslí
Elektrické autobusy ako také pritom nie sú problém. Mestá však majú strach z toho, aby sa pri obmene flotily mestskej dopravy nijakým spôsobom nezmenili bezpečnostné štandardy.
Elektrické autobusy by napríklad nemali v žiadnom prípade parkovať blízko seba. Horiaca batéria totiž môže dosiahnuť teplotu aj 1 000 stupňov Celzia, no pre batériový článok predstavuje kritickú hodnotu už teplota okolo 100 stupňov.
Problém predstavuje aj uhasenie batériového elektromobilu, čo sa už niekoľkokrát dokázalo v praxi. Ak sa ale chytí celá flotila veľkých autobusov, požiar je prakticky nemožné zastaviť a jediné čo zostáva v takejto situácii spraviť, je nechať batérie „vyhorieť“.
Riziko nepredstavujú iba autobusy
Bezpečnostný regulátor Heinrich Duepmann povedal pre portál RT, že bezpečnostná otázka batériových elektromobilov sa absolútne nerieši a to nie je len prípad elektrických autobusov.
Elektrické bicykle v garážach, elektromobily v podzemných parkoviskách či ďalšie moderné dopravné prostriedky napájané vysokonapäťovou batériou – všetky predstavujú obrovskú hrozbu pri zachvátení požiarom. Kompetentní pritom podľa neho túto otázku absolútne neriešia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Odborník: Tridsiatnici majú v rukách niečo, o čom sa ich rodičom ani nesnívalo – totálnu slobodu a dostupnosť investovatovania (ROZHOVOR)
Infostat dal výhru Smeru: Výsledky štátneho prieskumu sa líšia od ostatných agentúr
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Do Prahy len za 4 eurá: Leo Express spúšťa nové vlakové spojenie s rekordne nízkymi cenami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP