Nemci ju vôbec nešetrili. Takto vyzerá batéria Volkswagen ID.3 po 100 000 km a 2 rokoch
Nemecký automobilový klub ADAC, ktorý je najväčšou automobilovou asociáciou v Európe, vykonal rozsiahly test elektrického Volkswagenu ID.3. Ako vysvetľuje ADAC vo svojom blogu, v rámci tohto testu na aute najazdili vyše 100 000 km a dali si pozor nielen na prevádzku ako takú, ponúkané funkcie auta, ale tiež servis a to, v akom stave je ID.3 na konci testu.
Batéria to zvládla
ADAC tvrdí, že je celkové hodnotenie tohto stroja po 100 000 km pozitívne a v mnohých ohľadoch obstál. Azda najzaujímavejšia je v tomto smere samotná batéria s kapacitou 77 kWh, ktorá má podľa normy WLTP poskytovať dojazd až 525 km a zároveň je najväčšia, ktorú pre tento model Volkswagen ponúka.
Po 100 000 km si akumulátor udržiava kapacitu 93 %, čo je bez problémov v záručnej norme, ktorú udáva Volkswagen (74 % po 100 000 km). Dobrou správou je aj to, že ADAC túto batériu nijak nešetril a pravidelne bola nabíjaná na 100 %, čo všeobecne degradáciu lítium-iónových batérií urýchľuje. Degradáciu je možné spomaliť nabíjaním len do 90 % a vyhýbaním sa rýchlonabíjačkám.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
ADAC však bude v testovaní ID.3 pokračovať a k ďalšiemu vyhodnoteniu dôjde po 160 000 km, kedy končí záruka na batériu daná výrobcom. Zatiaľ však nejaví žiadne známky, že by mala starnúť predčasne. To isté však nemožno povedať o zvyšku vozidla, ktoré má niekoľko výhod, avšak vyžiadalo si aj predčasný servis.
Na druhej strane podľa údajov americkej automobilky Tesla je priemerná degradácia po až 320 000 km v prípade luxusného Modelu X a Modelu S len 12 %. Najrýchlejšia je pritom degradácia práve na začiatku, pričom postupne spomaľuje, až sa dostane na približne konštantnú hodnotu.
Nešťastný infotainment a jeho ovládanie
Kým po mechanickej stránke fungoval elektromobil ID.3 prevažne dobre, bol pohodlný a poskytoval aj slušný dojazd, to isté nemohol ADAC povedať o jeho interiéri. Kým na pohľad vyzeral dobre, neposkytoval dostatočne presné nastavovanie teploty či hlasitosti prostredníctvom centrálneho displeja. Ako nepraktické sa ukázali aj tlačidlá umiestnené na volante.
Problémom je podľa ADAC aj pomalý systém infotainmentu, ktorý sa pomerne dlho zapína.
Dva pokusy o opravu
Kým klasické auto so spaľovacím motorom by po 100 000 najazdených kilometroch potrebovali asi tri inšpekcie, výmeny oleja, filtrov a podobne, elektromobil to má o niečo jednoduchšie a vystačil si s jednou bežnou údržbou, ktorá je potrebná každé dva roky. ADAC však dodáva, že práca počas tejto údržby stáli až okolo 500 eur.
Výhodou sú však úspory na palive a to obzvlášť pri nabíjaní doma. Na novú úroveň to posunul Slovák Daniel, ktorý si takisto zaobstaral Volkswagen ID.3 a nabíja ho pomocou fotovoltiky na svojom dome. Jeho riešeniu sa bližšie venujeme v rozhovore s ním.
Vymenené muselo byť čelné sklo, ktoré prasklo a preplácala ho poisťovňa, čo je však všeobecným problémom. Oveľa špecifickejšia je ale porucha hnacej hriadele, ktorú Volkswagen menil v rámci záruky. Spoločnosť podľa ADAC o tejto chybe, ktorá spôsobuje cvakanie počuteľné v interiéri, vie a nie je ojedinelá, avšak na jej odstránenie boli potrebné dva pokusy.
Cvakanie si počas testovania všimli po asi 55 000 km a aj keď oprava chybu odstránila, tesne pred dosiahnutím 100 000 najazdených km sa cvakanie opäť vrátilo.
Faktom je, že väčšina áut má svoje muchy a niektoré staršie elektromobily značky Tesla zase potrebovali pravidelné výmeny elektromotorov. ID.3 je ešte vždy pomerne čerstvým modelom a koncern bude podobné chyby odstraňovať postupne, ako tomu bývalo aj v prípade spaľovákov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Peugeot konečne priniesol elektromobil, ktorým môže konkurovať zvyšku sveta. Nový e-3008 boduje dizajnom a technológiami
Tomuto superšportiaku neunikne žiaden spaľovák. Dubajská polícia dostala elektrickú beštiu ikonickej značky
Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zabudni na „2 litre čistej vody denne“, prestaň si ničiť obličky. Odborníci našli správne množstvo
AI už zakladá politické strany: „Dánska Synthetic Party je najvýraznejšou a najprepracovanejšou,“ tvrdí odborník (ROZHOVOR)
Slovensko čelí enormnému výskytu kliešťov: Najefektívnejšou obranou je podľa odborníkov prevencia
Obvinený z miliónovej sprenevery ostáva na slobode. Starosta Hrčka verí, že súd vyhovie sťažnosti
Černák po 27 rokoch pred súdom: O jeho podmienečnom prepustení rozhodnú v Leopoldove
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tomuto superšportiaku neunikne žiaden spaľovák. Dubajská polícia dostala elektrickú beštiu ikonickej značky
- Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
-
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tomuto superšportiaku neunikne žiaden spaľovák. Dubajská polícia dostala elektrickú beštiu ikonickej značky
-
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Únosy detí v Bratislave sú hoax, upozorňuje polícia
Energia zo zabudnutého miesta: Švajčiari chcú elektrinu vyrábať priamo pod vlakmi
Každý kus žuvačky púšťa stovky mikroplastov, varujú vedci
Zničujúce tornáda udreli na USA. Desiatky mŕtvych a chaos v uliciach
Fico by dal stavbu jadrového reaktora do rúk Rusom. Napokon ale zvolí inú veľmoc
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zabudni na „2 litre čistej vody denne“, prestaň si ničiť obličky. Odborníci našli správne množstvo
AI už zakladá politické strany: „Dánska Synthetic Party je najvýraznejšou a najprepracovanejšou,“ tvrdí odborník (ROZHOVOR)
Slovensko čelí enormnému výskytu kliešťov: Najefektívnejšou obranou je podľa odborníkov prevencia
Obvinený z miliónovej sprenevery ostáva na slobode. Starosta Hrčka verí, že súd vyhovie sťažnosti
Černák po 27 rokoch pred súdom: O jeho podmienečnom prepustení rozhodnú v Leopoldove
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené