Nemá to význam, vraciame sa k V12. Šéf luxusnej automobilky zastavil vývoj elektrického superšportu
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Ako si pomaly začíname zvykať na nástup elektromobilov v bežnej premávke, tak v istej skupine áut sa takýto pohon stále príliš neakceptuje.
Ide o luxusné superšporty, ktoré by podľa mnohých mali mať poriadny spaľovací motor aj po zákaze predaja spaľovákov.
Horacio Pagani, šéf rovnomennej automobilky teraz povedal, že súčasná technológia im nedovoľuje vyrobiť taký elektromobil ako by chceli a tak vývoj elektrického Pagani zastavujú, píše Autocar.
Podľa „otca“ luxusných superšportov Pagani sú dnešné elektromobily príliš ťažké a bez emócií. S týmto vyjadrením musíme len súhlasiť, i keď luxusné supervýkonné elektromobily istú dávku emócií prinášajú, o čom sme sa presvedčili napríklad pri teste Audi e-tron GT či Mercedes EQE AMG.
To sú však stále bežné autá, nie žiadne superšporty. Pagani je však známy výrobou extrémne drahých, unikátnych a exotických áut, pri ktorých slovo „emócia“ naberá úplne iný rozmer.
Pokračujeme s motorom V12
Sám Horacio Pagani potvrdil, že spoločnosť ukončila vývoj elektrického superšportu a ďalší model automobilky bude osadený poctivým dvanásťvalcom s objemom rovných šesť litrov. O jeho vývoj sa stará spoločnosť Mercedes, píše TopCarNews.
Zákazníci luxusnej automobilky údajne o takýto superšport na baterky nejavili záujem a tak by pokračovanie v jeho vývoji vôbec nedávalo zmysel.
Pagani sa však elektromobility nezdráha, len tvrdí, že aby bol elektrický superšport rovnako dobrý ako ten spaľovací, museli by sa dostať na hmotnosť okolo 1 300 kg, čo je v súčasnosti nemožné.
Inak povedané, aby malo elektrické Pagani dostatočný dojazd v ostrom režime jazdy, muselo by byť osadené batériou s hmotnosťou 600 kg, čo je viac než polovica hmotnosti superšportu Huayra R.
Podobný problém má aj automobilka Porsche, ktorá z rovnakých príčin zatiaľ nedokáže vyrobiť elektrickú verziu legendárnej 911-ky.
Tých pár spaľovákov klíme nijako neškodí
Ekológovia sa teraz môžu ohrádzať, no sám Pagani v rozhovore povedal, že tých pár spaľovákov, ktoré spoločnosť vyrobí, neškodí klíme o nič viac, ako keby predala miesto nich rovnaký počet elektrických športiakov.
Podľa šéfa automobilky sa aj tak 90 % elektriny v súčasnosti vyrába neekologickým spôsobom, takže celkové emisie by boli sa nijak drasticky neznížili.
Spaľováky v superšportoch možno prežijú
Automobilky s nízkoobjemovou výrobou v Európe si doposiaľ mohli nastavovať emisné ciele sami. Inak povedané, emisné limity sa ich netýkali, nakoľko si ich nastavili tak, aby im vyhovovali.
Táto výnimka sa týka automobiliek, ktoré v Európe ročne predajú menej než 10 000 osobných áut alebo 22 000 dodávok. Precedens však mal skončiť v roku 2029 a od tohto roku by pre nich platili rovnaké podmienky ako pre veľké európske koncerny.
Európska únia však nízkoobjemovým automobilkám predĺžila lehotu až do roku 2035, takže za prekročené emisné limity nebudú musieť platiť pokuty ako veľké automobilky.
Čo bude nasledovať po roku 2035 a či sa títo výrobcovia vyhnú úplnému zákazu predaja spaľovákov, je zatiaľ otázne.
Automobilky, ktoré chcú z tejto výhody ťažiť, musia byť členmi ESCA (European Small Volume Car Manufacturers Alliance). Aktuálne tam patria výrobcovia McLaren, Aston Martin, Pagani, Bugatti, Ineos, Rimac a Koenigsegg.
Luxusný spaľovák je ekologickejší než luxusný elektromobil
Luxusné automobilky sa voči zákazu predaja spaľovákov ohrádzajú aj tým, že v ich prípade je spaľovák zrejme ekologickejší ako rovnako výkonný luxusný elektromobil.
Drahé superšporty totiž nemajú taký nájazd kilometrov ako bežné autá a aj životný cyklus luxusného auta je dlhší v porovnaní so strednou triedou.
Osadiť také Ferrari dostatočne veľkou batériou, aby auto spĺňalo nároky bohatých zákazníkov, by zrejme vyprodukovalo viac emisií, ako keď toto auto jazdí na benzín. Emisie by sa totiž vyprodukovali pri ťažbe kovov pre batériu, ich následným spracovaním a výrobou akumulátora.
Ak si však Aliancia nízkoobjemových výrobcov automobilov dokázala „vydupať“ výnimku do roku 2035, je dosť možné, že za spaľováky budú bojovať aj neskôr a tak zostane vôňa benzínu výhradou iba bohatých ľudí.
Zatiaľ čo väčšina tradičných automobiliek už naplno presedláva na elektromobilitu, niektorí výrobcovia, najmä tí najluxusnejší, odolávali nástupu elektrických áut. Zdá sa však, že trendu nakoniec podľahne aj automobilka Ferrari.
Spoločnosť potvrdila výstavbu novej výrobnej linky, z ktorej budú schádzať elektrické modely.
Táto informácia pochádza priamo zo zdrojov automobilky. Firma totiž nedávno kúpila pôdu v blízkosti Maranella, kde vyrastie v poradí tretia výrobná linka, ktorá bude od začiatku navrhnutá na výrobu hybridov a elektrických modelov Ferrari.
Okrem samotnej výrobnej linky by malo podľa dostupných informácii na tomto mieste vyrásť aj centrum na vývoj a výrobu batérií. Celý nový projekt by mohol byť spustený už o pár dní, presnejšie 16. júna, oficiálne odhaliť sám CEO automobilky Benedetto Vigna.
Okrem toho prezradí aj novú stratégiu talianskeho výrobcu luxusných superšportov, ktorá bude pochopiteľne zahŕňať elektrifikované modely. Aj keď Ferrari doposiaľ nepredstavilo žiaden čistý elektromobil, čiastočne elektrifikované modely nie sú pre spoločnosť žiadnou novinkou.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Fotovoltika sa nikdy neoplatila viac. Tu sú 2 príbehy Slovákov, ktorým ušetrila tisíce eur
Google Mapy dostanú brutálnu novinku, toto prinesie
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Google Mapy dostanú brutálnu novinku, toto prinesie
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Google Mapy dostanú brutálnu novinku, toto prinesie
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
Podiel žien v IT na Slovensku za európskym priemerom zaostáva
Airbus zaznamenal nárasť čistého zisku o viac ako štvrtinu
Od výbuchu v atómovej elektrárni v Černobyle uplynie 38 rokov
Trojčlenná misia Šen-čou-18 odštartovala k vesmírnej stanici Tchien-kung
Hry sa budú hrať samé. Známa značka chystá úplnú absurdnosť
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené