Nemá to význam, vraciame sa k V12. Šéf luxusnej automobilky zastavil vývoj elektrického superšportu
Ako si pomaly začíname zvykať na nástup elektromobilov v bežnej premávke, tak v istej skupine áut sa takýto pohon stále príliš neakceptuje.
Ide o luxusné superšporty, ktoré by podľa mnohých mali mať poriadny spaľovací motor aj po zákaze predaja spaľovákov.
Horacio Pagani, šéf rovnomennej automobilky teraz povedal, že súčasná technológia im nedovoľuje vyrobiť taký elektromobil ako by chceli a tak vývoj elektrického Pagani zastavujú, píše Autocar.
Podľa „otca“ luxusných superšportov Pagani sú dnešné elektromobily príliš ťažké a bez emócií. S týmto vyjadrením musíme len súhlasiť, i keď luxusné supervýkonné elektromobily istú dávku emócií prinášajú, o čom sme sa presvedčili napríklad pri teste Audi e-tron GT či Mercedes EQE AMG.
To sú však stále bežné autá, nie žiadne superšporty. Pagani je však známy výrobou extrémne drahých, unikátnych a exotických áut, pri ktorých slovo „emócia“ naberá úplne iný rozmer.
Pokračujeme s motorom V12
Sám Horacio Pagani potvrdil, že spoločnosť ukončila vývoj elektrického superšportu a ďalší model automobilky bude osadený poctivým dvanásťvalcom s objemom rovných šesť litrov. O jeho vývoj sa stará spoločnosť Mercedes, píše TopCarNews.
Zákazníci luxusnej automobilky údajne o takýto superšport na baterky nejavili záujem a tak by pokračovanie v jeho vývoji vôbec nedávalo zmysel.
Pagani sa však elektromobility nezdráha, len tvrdí, že aby bol elektrický superšport rovnako dobrý ako ten spaľovací, museli by sa dostať na hmotnosť okolo 1 300 kg, čo je v súčasnosti nemožné.
Inak povedané, aby malo elektrické Pagani dostatočný dojazd v ostrom režime jazdy, muselo by byť osadené batériou s hmotnosťou 600 kg, čo je viac než polovica hmotnosti superšportu Huayra R.
Podobný problém má aj automobilka Porsche, ktorá z rovnakých príčin zatiaľ nedokáže vyrobiť elektrickú verziu legendárnej 911-ky.
Tých pár spaľovákov klíme nijako neškodí
Ekológovia sa teraz môžu ohrádzať, no sám Pagani v rozhovore povedal, že tých pár spaľovákov, ktoré spoločnosť vyrobí, neškodí klíme o nič viac, ako keby predala miesto nich rovnaký počet elektrických športiakov.
Podľa šéfa automobilky sa aj tak 90 % elektriny v súčasnosti vyrába neekologickým spôsobom, takže celkové emisie by boli sa nijak drasticky neznížili.
Spaľováky v superšportoch možno prežijú
Automobilky s nízkoobjemovou výrobou v Európe si doposiaľ mohli nastavovať emisné ciele sami. Inak povedané, emisné limity sa ich netýkali, nakoľko si ich nastavili tak, aby im vyhovovali.
Táto výnimka sa týka automobiliek, ktoré v Európe ročne predajú menej než 10 000 osobných áut alebo 22 000 dodávok. Precedens však mal skončiť v roku 2029 a od tohto roku by pre nich platili rovnaké podmienky ako pre veľké európske koncerny.
Európska únia však nízkoobjemovým automobilkám predĺžila lehotu až do roku 2035, takže za prekročené emisné limity nebudú musieť platiť pokuty ako veľké automobilky.
Čo bude nasledovať po roku 2035 a či sa títo výrobcovia vyhnú úplnému zákazu predaja spaľovákov, je zatiaľ otázne.
Automobilky, ktoré chcú z tejto výhody ťažiť, musia byť členmi ESCA (European Small Volume Car Manufacturers Alliance). Aktuálne tam patria výrobcovia McLaren, Aston Martin, Pagani, Bugatti, Ineos, Rimac a Koenigsegg.
Luxusný spaľovák je ekologickejší než luxusný elektromobil
Luxusné automobilky sa voči zákazu predaja spaľovákov ohrádzajú aj tým, že v ich prípade je spaľovák zrejme ekologickejší ako rovnako výkonný luxusný elektromobil.
Drahé superšporty totiž nemajú taký nájazd kilometrov ako bežné autá a aj životný cyklus luxusného auta je dlhší v porovnaní so strednou triedou.
Osadiť také Ferrari dostatočne veľkou batériou, aby auto spĺňalo nároky bohatých zákazníkov, by zrejme vyprodukovalo viac emisií, ako keď toto auto jazdí na benzín. Emisie by sa totiž vyprodukovali pri ťažbe kovov pre batériu, ich následným spracovaním a výrobou akumulátora.
Ak si však Aliancia nízkoobjemových výrobcov automobilov dokázala „vydupať“ výnimku do roku 2035, je dosť možné, že za spaľováky budú bojovať aj neskôr a tak zostane vôňa benzínu výhradou iba bohatých ľudí.
Zatiaľ čo väčšina tradičných automobiliek už naplno presedláva na elektromobilitu, niektorí výrobcovia, najmä tí najluxusnejší, odolávali nástupu elektrických áut. Zdá sa však, že trendu nakoniec podľahne aj automobilka Ferrari.
Spoločnosť potvrdila výstavbu novej výrobnej linky, z ktorej budú schádzať elektrické modely.
Táto informácia pochádza priamo zo zdrojov automobilky. Firma totiž nedávno kúpila pôdu v blízkosti Maranella, kde vyrastie v poradí tretia výrobná linka, ktorá bude od začiatku navrhnutá na výrobu hybridov a elektrických modelov Ferrari.
Okrem samotnej výrobnej linky by malo podľa dostupných informácii na tomto mieste vyrásť aj centrum na vývoj a výrobu batérií. Celý nový projekt by mohol byť spustený už o pár dní, presnejšie 16. júna, oficiálne odhaliť sám CEO automobilky Benedetto Vigna.
Okrem toho prezradí aj novú stratégiu talianskeho výrobcu luxusných superšportov, ktorá bude pochopiteľne zahŕňať elektrifikované modely. Aj keď Ferrari doposiaľ nepredstavilo žiaden čistý elektromobil, čiastočne elektrifikované modely nie sú pre spoločnosť žiadnou novinkou.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Veľká investícia na východe krajiny. Fíni postavia závod za 6,5 milióna eur
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP