Najprv elektronika, teraz autá. Na podiel „čínskych“ elektromobilov v EÚ sa teraz začneš pozerať inak
Číňania sú veľmi ambiciózny národ a na európsky trh už priniesli množstvo svojich domácich značiek a produktov. Od smartfónov, cez nositeľnú techniku až po počítače a iné technologické hračky. Teraz si ale chcú Európu podmaniť v ďalšom odvetví, ktorým je elektromobilita, informuje portál Motor1.
To, čo sme mohli pred pár rokmi sledovať v segmente smartfónov, sledujeme teraz v automobilovom odvetví. Čínske autá, respektíve elektromobily, sú v Európe rok čo rok populárnejšie. Potvrdzujú to dáta agentúry JATO, ktorá pravidelne sleduje predaje nových vozidiel na trhu EÚ.
Každý piaty elektromobil je z Číny
Nárast počtu čínskych elektromobilov v Európe je za posledné roky enormný. Za čínsky elektromobil však v tomto prípade považujeme aj ten, ktorý sa v Číne len vyrába, teda napríklad autá značky Tesla.
V roku 2019 tvorili elektromobily z Číny iba 0,5 % všetkých predajov v Európe. V roku 2020 to už bolo 3,5 % a v roku 2021 sa v Európe predalo až 14,7 % elektromobilov vyrobených v Číne.
Dáta za prvý kvartál roku 2022 potvrdzujú stúpajúci trend a zatiaľ tvoria čínske elektromobily až 18,7 % podiel. Každé piate auto predané v Európe teda pochádza z Číny.
Najväčší podiel zatiaľ majú elektromobily vyrobené v Nemecku, kde sa produkuje väčšina modelov z koncernu VW či Mercedes. Onedlho začnú pribúdať aj prvé Tesly vyrobené v berlínskej továrni, takže Nemecko si podľa všetkého prvenstvo udrží aj naďalej, nakoľko najpredávanejším elektromobilom v Európe je stále Tesla Model 3.
Z Číny k nám prúdi až 50 % Tesiel
Keď sa pozrieme na dáta, ktoré konkrétne značky k nám prichádzajú z Číny, nebudeme príliš prekvapení. Až 50 % všetkých vozidiel tvoria elektromobily značky Tesla. Na druhom mieste sa nachádza Dacia, ktorá v Číne vyrába svoj Spring.
Zhruba 10 % podiel si držia automobilky MG, Polestar a BMW. Ostatné čínske značky zastávajú na európskom trhu iba veľmi malý podiel. Podľa odborníkov však vlna čínskych elektromobilov na európskom trhu len začína.
Môžu zamiešať karty
Od čínskych elektromobilov sa očakáva, že tým európskym budú konkurovať najmä cenou. To sa však zatiaľ nedeje a dôkazom je aj novinka Xpeng P5, ktorá sa v Európe začala predávať len pred pár týždňami.
Podľa informácii na európskom webe automobilky sa Xpeng P5 spočiatku začne predávať v Dánsku, Holandsku a Švédsku. O niečo neskôr príde na rad aj Mekka elektromobility, Nórsko.
Cena na všetkých troch trhoch je zhruba rovnaká, približne 48 000 €. Oproti tej čínskej je to viac než dvojnásobok. Cenovkou tak Xpeng P5 rozhodne nebude konkurovať európskym automobilkám.
Zákazníci si na troch vyššie spomenutých trhoch už môžu elektromobil rezervovať, kedy však začne Xpeng s dodávkami modelu P5 zatiaľ nevieme.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP