Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Japonská automobilka Mitsubishi oficiálne predstavila novú generáciu svojho najväčšieho SUV Outlander v plug-in hybridnej motorizácii. Oproti predchádzajúcej generácií sa dočkal niekoľkých signifikantných vylepšení, informoval portál Motor1.

Azda najväčším vylepšením nového Outladneru je plug-in hybridný pohonný systém, respektíve jeho elektrická zložka. Hlavnú úlohu pri pohone ale aj naďalej tvorí spaľovací motor.

Mitsubishi

Mitsubishi, žiaľ, v prezentácii ani v tlačovej správe nespomína, o aký motor ide, no pravdepodobne to bude rovnaký 2,4-litrový štvorvalec, ktorý poznáme zo súčasnej generácie Outlanerdu.

Tento spaľovací motor dáva výkon 126 koní a v kombinácii s elektromotormi je to dnes až 224 koní. Mitsubishi ale tvrdí, že nová generácia má mať elektromotory výkonnejšie až o 40 %.

Kombinovaný výkon nového plug-in hybridného Outlanderu by sa tak pokojne mohol šplhať až k 300 konským silám. Len pre predstavu, súčasná generácia disponuje predným elektromotorom s výkonom 80 koní a zadným s výkonom 94 koní.

Predný elektromotor navyše získal novú funkciu „booster“, kedy zo seba dokáže na moment dostať ešte vyšší výkon, ktorý môže byť potrebný napríklad pri prudkom vyrazení z križovatky či predbiehaní. Týmto pádom sa ešte viac zníži potreba zapájať spaľovací motor.

Batéria zabezpečujúca dojazd takmer 90 km

Najvýznamnejšou novinkou je ale batéria, ktorej kapacita narástla až na 20 kWh. Nový Outlander by vďaka nej mal zvládnuť prejsť v čisto elektrickom režime až 87 km podľa cyklu WLTC, ktorý je jedným z dvoch zložiek u nás používanej normy WLTP.

Mitsubishi Outlander by sa tak týmto dojazdom prakticky vyrovna aj tým najlepším plug-in hybridom na trhu, ktoré reprezentujú kúsky od Mercedesu. Napríklad také GLE, s ktorým sa nám podarilo prejsť z Bratislavy do Košíc iba na elektrinu. Čo sa týka dizajnu, nový Outlander pôsobí mohutne a majestátne. Svojou bočnou líniou náramne pripomína luxusné SUV značky Cadillac či Rolls-Royce.

Mitsubishi

Mohutnosť Outlanderu nie je ukrytá iba v šikovnom dizajne, auto totiž prichádza aj v 7-miestnej konfigurácii, jeho rozmery sú tak skutočne veľké. Nad vydareným dizajnom exteriéru, ale aj interiéru, sa vynímajú pokročilé technológie.

Mitsubishi

Pohonný systém Super-All Wheel Control (S-AWC) zabezpečí dokonalú trakciu pri rozličných podmienkach. K dispozícii je až 7 jazdných režimov závislých od povrchu vozovky či štýlu jazdy.

Nový Outlander je vybavený vylepšenou verziou Mi-Pilot, ktorá integruje adaptívny tempomat a funkciu udržiavania v jazdnom pruhu, vďaka čomu je jazda po diaľnici takmer autonómna.

Mitsubishi

Systém taktiež dokáže čítať údaje z dopravných značiek a na ich základe automaticky upravovať rýchlosť. Ďalej využíva mapové podklady na upravenie rýchlosti pred zákrutami, križovatkami a podobne.

Dostupnosť v Európe je otázna

Automobilka počas prezentácie nebola skúpa iba na dôležité technické detaily, ale aj na informácie o dostupnosti. Doposiaľ nevieme, na ktorých trhoch sa bude nový Outlander v plug-in hybridnej konfigurácii predávať.

Ak k nám ale do Európy má prísť niektorý z nových modelov Mitsubishi, bude to práve jeho najekologickejšia plug-in hybridná motorizácia. Slovenskí zákazníci by jeho dostupnosť u nás rozhodne privítali, súčasná generácia Outlanderu je totiž najobľúbenejším plug-in hybridom u nás.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú