Po niekoľkých rokoch od prvých správ o tejto revolučnej doprave sa jej vývoj razantne zmenil. Elon Musk spočiatku povzbudzoval investorov, aby sa zapojili do budovania Hyperloopu. V dnešných dňoch je to však práve jeho The Boring Company, ktorá na budovaní tohto systému podzemnej dopravy pracuje.

Keď pred viac ako 4 rokmi Elon Musk hovoril prvýkrát o novom, revolučnom systéme rýchlej podzemnej dopravy, spoliehal sa pri jeho rozvoji na iniciatívu iných spoločností. Jednou z nich bola aj súťaž SpaceX, ktorá však z oficiálnej webovej stránky zmizla ešte začiatkom tohto roka. Následne sa objavili jasné indície, že na tuneloch a aj samotnom Hyperloope pracuje Musk a jeho The Boring Company. Na stránke tejto spoločnosti sa ako prvým náznakom zdali byť informácie o elektrických saniach, ktoré budú prechádzať tunelom. Tie môžu byť jednoducho transformované aj na Hyperloop, a to pridaním vákuového plášťa.

Musk je oficiálne v hre

Ako „potvrdenie“, že Musk na Hyperloope pracuje malo byť aj povolenie, že môže týmto systémom dopravy prepojiť Washington D.C. a New York. Posledné informácie zo zdroja blízkeho tomuto vizionárovi taktiež hovoria, že s The Boring Company plánuje Hyperloop naďalej rozvíjať. Navyše majú byť náklady na razené tunely nízke.

zdroj fotografie: Hyperloop

Nenechaj si ujsť
Musk dostal oficiálne povolenie na stavbu futuristickej trate pre Hyperloop z New Yorku do Washingtonu. 365 km prekoná za rekordný čas

Pre štandardné trasy na kratšie vzdialenosti má byť využitý tlakový tunel s rýchlosťou saní 200 km/h. Pri dlhých tratiach, ako napríklad medzi Washingtonom D.C. a New Yorkom bude v tuneli vákuum, aby sa Hyperloop mohol pohybovať rýchlosťou až 965 km/h. Celkom slušná rýchlosť, čo povieš? Od začiatku tohto projektu doň mnoho spoločností investovalo čas aj financie, no výsledky sa už začínajú dostavovať.

Cieľ môže dosiahnuť skôr ako sa očakávalo

Testovanie Hyperloop One aktuálne prebieha v Nevade, kde dosahuje slušných výsledkov. Ak už ale bude táto revolučná doprava plne funkčná, má sa dokonca rozšíriť po svete. O prvom mieste sa hovorí ako o Dubaji, no zavítať má tiež do Európy a Ázie. Za tým, že sa do vývoja tohto systému zapojil aj sám Musk, má byť nedostatočný pokrok ostatných spoločností, ktoré na ňom doposiaľ pracovali. Hovorca The Boring Company pre portál Wired povedal: „Hoci sme potešení, že aj ostatní dosiahli určitý pokrok, my chceme urýchliť vývoj tejto technológie čo najviac.“

Zapojenie Muska a jeho The Boring Company do projektu Hyperloop bolo zrejme len otázkou času. Za tie roky od prvých informácii o tejto doprave sa skutočne udialo len málo zásadných zmien vpred. S ním vo vedení však môže byť projekt komerčne využívaný omnoho skôr ako sa predpokladalo. Krok po kroku sa vývoj tejto revolučnej dopravy posúva k svojmu cieľu a už teraz má na konte niekoľko významných úspechov. Týmto tempom to tak môže Musk dotiahnuť do finále skutočne o pár rokov skôr, ako keby to prenechal na iniciatívu iných spoločností.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú