Model 3 bude v Číne ešte lacnejší vďaka unikátnym batériám. Nemá ich ešte žiadny iný elektromobil
Továreň Gigafactory v čínskom Shanghaji dostala zelenú v produkcii Modelu 3 s lacnejšími, no menej výkonnými LFP batériami. Ako informuje portál Electrek, nižšia cena prichádza na úkor dojazdu a vyššej hmotnosti.
Automobilka Tesla išla od začiatku svojou vlastnou cestou čo sa týka batérií. Zatiaľ čo väčšina ostatných automobiliek siahala po NCM (nikel, kobalt, mangán) batériách, vo vozidlách kalifornskej automobilky sa používajú NCA (nikel, kobalt, hliník) batérie.
Tie pre Teslu doteraz vyrába spoločnosť Panasonic, no automobilka Elona Muska chce v Shanghajskej továrni vyrábať ešte lacnejšie verzie Modelu 3 s LFP (lítium, železo, fosfát) batériami, ktoré bude vyrábať spoločnosť LG Chem a CATL.
V štandardných typoch batérií sa nachádza pomerne drahý kobalt, ktorý v novom type batérií nie je. Nové LFP batérie však nemajú takú energetickú hustotu, ako batérie s kobaltom, kvôli čomu je dojazd elektromobilu o čosi nižší.

Výrobcovi CATL sa ale podarilo vyvinúť LFP batérie s vyššou energetickou hustotou a dlhšou životnosťou, takže Tesle už nebránilo nič, aby požiadala čínske úrady o schválenie výroby Modelu 3 s lacnejšími batériami.
Vo finále sa tento krok neprejaví iba v cenovke, ale čínska verzia bude oproti tej americkej aj o čosi ťažšia a samozrejme ponúkne aj nižší dojazd. Americká verzia Modelu 3 má hmotnosť 1645 kg, čínska bude vážiť o 100 kg viac. Čínska verzia Modelu 3 sa navyše líši hneď v niekoľkých smeroch aj čo sa týka vzhľadu.
V prvom rade je to názov výrobcu na veku kufra v čínštine, no okrem toho pribudli aj zmeny v oblasti nabíjania. Model 3 vyrobený v čínskej továrni Gigafactory 3 totiž dostane 2 nabíjacie porty, aby mohol elektromobil využiť stále väčšiu infraštruktúru nabíjacích staníc na tamojšom trhu.
Tesla MIC M3 #LFP version range at 468km (NEDC), latest MIIT #NEV subsidy approval catalog shows.
Battery density at 125 Wh/kg.
Consumption: 12.60 kWh/100 km. pic.twitter.com/wnjpFoLLGl— Moneyball (@DKurac) June 11, 2020
Ako píše portál Insideevs, energetická hustota nových batérií by mala byť 125 Wh/kg. Dojazd Modelu 3 s LFP batériou sa pohybuje na úrovni 470 km podľa čínskeho štandardu NEDC. Celková kapacita batérie zatiaľ známa nie je. Výkon by však mal byť 202 kW a maximálna rýchlosť 225 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

Rusko chce „resetovať“ NATO k hraniciam z roku 1997. Ultimátum sa priamo týka bezpečnosti Slovenska

Traja Slováci na zozname najhľadanejších zločincov EÚ. Europol zverejnil nový zoznam

Neslušné Slovensko: Mäkký je tento národ, v priamom prenose sa pozeráme na to, ako slušnosť prehráva (KOMENTÁR)

Mladí Slováci môžu otočiť budúcnosť krajiny: „Nehľaďme na ňu ako na miesto, kde nám budú padať pečené holuby do úst“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
Slovensko spustilo prvú kvantovú komunikačnú linku. Buduje sa národná sieť, ktorá znemožní odpočúvanie
Ochrana zákazu vraj posilní ekonomiku EÚ. Európska krajina stojí pevne za zákazom spaľovákov
Slovensko zaostáva za V4 aj Európou: Zelená energetika stojí
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

Rusko chce „resetovať“ NATO k hraniciam z roku 1997. Ultimátum sa priamo týka bezpečnosti Slovenska

Traja Slováci na zozname najhľadanejších zločincov EÚ. Europol zverejnil nový zoznam

Neslušné Slovensko: Mäkký je tento národ, v priamom prenose sa pozeráme na to, ako slušnosť prehráva (KOMENTÁR)
