Toto auto je ako motokára, s ktorou môžeš legálne jazdiť na ceste. Za tak málo peňazí lepší „športiak“ nenájdeš
Existuje len málo áut, na ktoré nech sa ktokoľvek pozrie, alebo ktokoľvek počuje ich názov, bez ohľadu na to, či ide o „autíčkara”, kuchárku alebo dieťa, tak hneď vie, o čo ide. Len si predstav, že niekomu, kto nerozumie autám, začneš vysvetľovať, aká úžasná bola Supra Mk4. Väčšina ľudí skrátka netuší, o čo ide.
Práve legendárny Mini Cooper sa medzi tieto autá radí a dovolím si povedať, že s patričnou hrdosťou. Tento rok sme navyše dostali faceliftovanú verziu, ktorú som mal možnosť testovať v štýlovom Cooper S prevedení. Počas testu som zistil, pre koho je nový Mini Cooper S určený a či stojí za to.
V recenzii sa dozvieš:
- Akú spotrebu má nový Mini Coooper S
- Či má dostatok výkonu na vášnivejšiu jazdu
- Ako funguje ikonický okrúhly displej v strede 65 rokov po jeho prvom uvedení
- Prečo toto auto dáva až prekvapivo veľký zmysel a kto ho musí vyskúšať
Výkon mu chýba jedine na papieri
Pri prvom pohľade na špecifikácie som bol, priznám sa, skeptický. Výkon 204 koní z 2-litrového štvorvalca skrátka nie je niečo, z čoho by nadšenec áut odpadával. Ako veľmi som sa ale mýlil.
Toto auto totiž váži len 1 360 kg, teda o viac než tretinu menej ako taký bežný elektromobil. Z 0-100 km/h síce sľubuje čas 6,6 sekundy, to je ale úplne irelevantné. Posed v aute je veľmi nízko a rozmermi sa radí medzi to najmenšie, čo dnes na našich cestách stretneš.
Nízka váha. Posed len centimetre nad zemou. Rozmery len o niečo väčšie než niektoré americké motorky. Keď spojíš tieto 3 veci, tak môžeš zabudnúť na nejaké zrýchlenie alebo výkon – aj s relatívne skromnými parametrami predsa musí ísť o zábavné vozenie.

Osobne by som nový Mini Cooper S prirovnal k motokáre, s ktorou môžeš ísť legálne na cestu. Koniec koncov, toto prirovnanie napadlo aj inžinierom, keďže najšportovejší jazdný režim pomenovali Go-Kart, teda Motokára. Je to veľmi príjemné pomenovanie vo svete, kde každý športový mód nesie názov Šport, nasledovaný nezmyselnými prívlastkami ako Plus či Extra. Celkovo to autu dodáva na šarme a štýle, ktorými prekypuje.
V móde Go-Kart má auto excelentnú odozvu na plyn a neskutočne živé riadenie s výbornou odozvou – až som bol vzhľadom na cenu prekvapený. Všetko to sprevádza príjemný zvuk z výfuku, ktorý je samozrejme „obohatený” dodatočnými tónmi z reproduktorov. Nechám na tebe, aby si si na to spravil názor. Nepodarilo sa mi však nájsť nastavenie, ktoré by zvuk z reproduktorov v režime Go-Kart vyplo.

Keď už ale sme pri reproduktoroch, musím ich pochváliť. V testovanom modeli bol príplatkový systém Harman/Kardon a určite sa oplatí si ho nakonfigurovať. V dnešnej dobe som si akosi zvykol, že reproduktory v autách znejú dobre, nech sa deje čokoľvek. Môžu za to hlavne elektromobily, v ktorých je úplne ticho, takže aj podpriemerný reproduktor môže dodať dobrý zážitok. Pri spaľovákoch to ale neplatí.
Súčasťou toho istého balíka výbavy ako spomínané reproduktory (Paket XL v hodnote niečo málo cez 8 300 €) je aj head-up displej, ktorý na 100 % oceníš. Auto totiž nemá klasické budíky pred vodičom, dokonca ani displej. Úplne všetko ovládaš cez stredový displej, ktorý je v ikonickom okrúhlom tvare, ako to mal už prvý Mini Cooper v roku 1959. V dnešnej dobe – keďže ide o displej a je niekoľkonásobne väčší – funguje jednoznačne lepšie. Vzhľadom na kompaktné rozmery auta navyše ani netreba príliš sklápať zrak z cesty. Určite ale odporúčam spomínaný head-up displej, vďaka ktorému zrak netreba sklápať takmer nikdy.

Počas celého testu som neustále monitoroval spotrebu a mám dobré správy. Pri úplne obyčajnej jazde sa máš problém dostať cez 7,7 l/100 km v kombinovaných podmienkach. Ak si ale šliapneš na plyn a prepneš sa do režimu Go-Kart, tak počítaj pokojne aj s dvojnásobnou spotrebou. Veľkou výhodou ale je, že počas celého testu, kedy som väčšinu času jednoznačne na spotrebu nejazdil, som spriemeroval 8,5 l/100 km.
Zhodnotenie
Stále nejde o rodinný „ekono-box”. To určite nie. Zadné miesta sú také malé, že sa do nich bude mať problém zmestiť aj väčšie dieťa, a kufor je vhodný akurát tak na väčší nákup. To ale nie je dôvod, prečo si ľudia toto auto kupujú.
Nový Mini Cooper S vyzerá skvelo, pozri si celú galériu
Priznám sa, že Mini Cooper S vnímam ako zabudnutý klenot. Ak si niekedy uvažoval nad Abarthom 595 alebo nad Toyotou GR86, určite sa naň pozri. Čo sa spracovania a materiálov týka, Cooper S by mohol dať obom týmto autám školenie o tom, ako sa to má robiť. Technologicky je taktiež v úplne inej galaxii, keďže od BMW dostal všetkých špičkových asistentov a vychytávky, ktoré si len vieš predstaviť, vrátane nesmierne dobrého automatického parkovania.
V testovanej konfigurácii stál 45 181 €, pričom mal prakticky všetko, čo sa do tohto auta dá nakonfigurovať. Ak sa trochu uskromníš, vieš ísť podstatne nižšie. Koniec koncov, v základnej výbave štartuje už na rovných 31 000 €. Za také peniaze už obom vyššie spomenutým dýcha na krk natoľko, že je ťažké argumentovať proti nemu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Na Slovensko sa valí extrémny mráz, sneh a –20 °C. Január bude rekordne studený (PREDPOVEĎ)
PREMIUMDo čoho investovať v roku 2026? Najviac sa oplatí využiť trhové výkyvy, prichádza rok veľkých krokov (ROZHOVOR)

Odborník varuje: Stačí jedno politické rozhodnutie a realitný trh môže stratiť stabilitu

Tvoja reč prezrádza viac, než si myslíš. Nenápadné vzorce sú spojené s poruchami osobnosti, odhalili vedci

Slováci sa musia pripraviť. Prísnejšie pravidlá PN prichádzajú už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
Ukrajina zasiahla dôležitý energetický objekt Rusov. Využila moderné západné technológie
Zahraniční výrobcovia smartfónov v Číne prekvapili. Ich predaj naznačuje nečakaný obrat na trhu
Slováci nastavili vláde nekompromisné zrkadlo. Digitálne doklady ukázali tvrdú realitu
Naštvali ho USA a Južná Kórea. Kim Čong-un ohlásil zásadnú modernizáciu námorníctva
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Katastrofa je zabudnutá. Ázijsky štát znova spustí najväčšiu jadrovú elektráreň na svete
Slováci dôverujú umelej inteligencii viac než expertom. Výsledky prieskumu šokovali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Na Slovensko sa valí extrémny mráz, sneh a –20 °C. Január bude rekordne studený (PREDPOVEĎ)
PREMIUMDo čoho investovať v roku 2026? Najviac sa oplatí využiť trhové výkyvy, prichádza rok veľkých krokov (ROZHOVOR)

Odborník varuje: Stačí jedno politické rozhodnutie a realitný trh môže stratiť stabilitu

Tvoja reč prezrádza viac, než si myslíš. Nenápadné vzorce sú spojené s poruchami osobnosti, odhalili vedci




