Toto auto je ako motokára, s ktorou môžeš legálne jazdiť na ceste. Za tak málo peňazí lepší „športiak“ nenájdeš
Existuje len málo áut, na ktoré nech sa ktokoľvek pozrie, alebo ktokoľvek počuje ich názov, bez ohľadu na to, či ide o „autíčkara”, kuchárku alebo dieťa, tak hneď vie, o čo ide. Len si predstav, že niekomu, kto nerozumie autám, začneš vysvetľovať, aká úžasná bola Supra Mk4. Väčšina ľudí skrátka netuší, o čo ide.
Práve legendárny Mini Cooper sa medzi tieto autá radí a dovolím si povedať, že s patričnou hrdosťou. Tento rok sme navyše dostali faceliftovanú verziu, ktorú som mal možnosť testovať v štýlovom Cooper S prevedení. Počas testu som zistil, pre koho je nový Mini Cooper S určený a či stojí za to.
V recenzii sa dozvieš:
- Akú spotrebu má nový Mini Coooper S
- Či má dostatok výkonu na vášnivejšiu jazdu
- Ako funguje ikonický okrúhly displej v strede 65 rokov po jeho prvom uvedení
- Prečo toto auto dáva až prekvapivo veľký zmysel a kto ho musí vyskúšať
Výkon mu chýba jedine na papieri
Pri prvom pohľade na špecifikácie som bol, priznám sa, skeptický. Výkon 204 koní z 2-litrového štvorvalca skrátka nie je niečo, z čoho by nadšenec áut odpadával. Ako veľmi som sa ale mýlil.
Toto auto totiž váži len 1 360 kg, teda o viac než tretinu menej ako taký bežný elektromobil. Z 0-100 km/h síce sľubuje čas 6,6 sekundy, to je ale úplne irelevantné. Posed v aute je veľmi nízko a rozmermi sa radí medzi to najmenšie, čo dnes na našich cestách stretneš.
Nízka váha. Posed len centimetre nad zemou. Rozmery len o niečo väčšie než niektoré americké motorky. Keď spojíš tieto 3 veci, tak môžeš zabudnúť na nejaké zrýchlenie alebo výkon – aj s relatívne skromnými parametrami predsa musí ísť o zábavné vozenie.

Osobne by som nový Mini Cooper S prirovnal k motokáre, s ktorou môžeš ísť legálne na cestu. Koniec koncov, toto prirovnanie napadlo aj inžinierom, keďže najšportovejší jazdný režim pomenovali Go-Kart, teda Motokára. Je to veľmi príjemné pomenovanie vo svete, kde každý športový mód nesie názov Šport, nasledovaný nezmyselnými prívlastkami ako Plus či Extra. Celkovo to autu dodáva na šarme a štýle, ktorými prekypuje.
V móde Go-Kart má auto excelentnú odozvu na plyn a neskutočne živé riadenie s výbornou odozvou – až som bol vzhľadom na cenu prekvapený. Všetko to sprevádza príjemný zvuk z výfuku, ktorý je samozrejme „obohatený” dodatočnými tónmi z reproduktorov. Nechám na tebe, aby si si na to spravil názor. Nepodarilo sa mi však nájsť nastavenie, ktoré by zvuk z reproduktorov v režime Go-Kart vyplo.

Keď už ale sme pri reproduktoroch, musím ich pochváliť. V testovanom modeli bol príplatkový systém Harman/Kardon a určite sa oplatí si ho nakonfigurovať. V dnešnej dobe som si akosi zvykol, že reproduktory v autách znejú dobre, nech sa deje čokoľvek. Môžu za to hlavne elektromobily, v ktorých je úplne ticho, takže aj podpriemerný reproduktor môže dodať dobrý zážitok. Pri spaľovákoch to ale neplatí.
Súčasťou toho istého balíka výbavy ako spomínané reproduktory (Paket XL v hodnote niečo málo cez 8 300 €) je aj head-up displej, ktorý na 100 % oceníš. Auto totiž nemá klasické budíky pred vodičom, dokonca ani displej. Úplne všetko ovládaš cez stredový displej, ktorý je v ikonickom okrúhlom tvare, ako to mal už prvý Mini Cooper v roku 1959. V dnešnej dobe – keďže ide o displej a je niekoľkonásobne väčší – funguje jednoznačne lepšie. Vzhľadom na kompaktné rozmery auta navyše ani netreba príliš sklápať zrak z cesty. Určite ale odporúčam spomínaný head-up displej, vďaka ktorému zrak netreba sklápať takmer nikdy.

Počas celého testu som neustále monitoroval spotrebu a mám dobré správy. Pri úplne obyčajnej jazde sa máš problém dostať cez 7,7 l/100 km v kombinovaných podmienkach. Ak si ale šliapneš na plyn a prepneš sa do režimu Go-Kart, tak počítaj pokojne aj s dvojnásobnou spotrebou. Veľkou výhodou ale je, že počas celého testu, kedy som väčšinu času jednoznačne na spotrebu nejazdil, som spriemeroval 8,5 l/100 km.
Zhodnotenie
Stále nejde o rodinný „ekono-box”. To určite nie. Zadné miesta sú také malé, že sa do nich bude mať problém zmestiť aj väčšie dieťa, a kufor je vhodný akurát tak na väčší nákup. To ale nie je dôvod, prečo si ľudia toto auto kupujú.
Nový Mini Cooper S vyzerá skvelo, pozri si celú galériu
Priznám sa, že Mini Cooper S vnímam ako zabudnutý klenot. Ak si niekedy uvažoval nad Abarthom 595 alebo nad Toyotou GR86, určite sa naň pozri. Čo sa spracovania a materiálov týka, Cooper S by mohol dať obom týmto autám školenie o tom, ako sa to má robiť. Technologicky je taktiež v úplne inej galaxii, keďže od BMW dostal všetkých špičkových asistentov a vychytávky, ktoré si len vieš predstaviť, vrátane nesmierne dobrého automatického parkovania.
V testovanej konfigurácii stál 45 181 €, pričom mal prakticky všetko, čo sa do tohto auta dá nakonfigurovať. Ak sa trochu uskromníš, vieš ísť podstatne nižšie. Koniec koncov, v základnej výbave štartuje už na rovných 31 000 €. Za také peniaze už obom vyššie spomenutým dýcha na krk natoľko, že je ťažké argumentovať proti nemu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

VIDEO: V Číne padla 758-metrová stavba za pár sekúnd. Otvorili ju pred pár mesiacmi

V Bratislave servíruje sviečkovú aj rebrá tak, ako ich ešte nepoznáš. Známy šéfkuchár vymenil streetfood za vlastný podnik

Slovák Radoslav Danilák vytvoril čipy, ktoré môžu prekonať NVIDIA aj Intel: Dostali sme objednávku v hodnote 500 miliónov dolárov

SaS hlási novú posilu. Po Hlinovi a Holečkovej mieri k liberálom ďalší z radov konzervatívcov

Nezvestné dievča z Trebišova mali nájsť na povale domu. Polícia zadržala podozrivú osobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
Pre mnohých vodičov to bude šok. Nový zákon mení fungovanie STK
Koniec éry slovenských áut? Automobilky sa dostali do slepej uličky, z ktorej niet úniku
VEĽKÝ ZLOM: Slovensko sa možno dočká jedného z najväčších energetických projektov v histórii
Blízko Slovenska vyrastie najväčšie centrum AI v Európe. Google bude stáť rekordných 5,5 miliárd eur
Tesla strácha dych a bude horšie. Ich najväčší rival valcuje svet, záplava lacných EV bude enormná
Microsoft stavia „AI mesto budúcnosti“. V európskej krajine investuje 10 miliárd dolárov
Svet sa ocitol na prahu ničivého konfliktu. Jadrové zbrane raketovo pribúdajú, toto hrozí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

VIDEO: V Číne padla 758-metrová stavba za pár sekúnd. Otvorili ju pred pár mesiacmi

V Bratislave servíruje sviečkovú aj rebrá tak, ako ich ešte nepoznáš. Známy šéfkuchár vymenil streetfood za vlastný podnik

Slovák Radoslav Danilák vytvoril čipy, ktoré môžu prekonať NVIDIA aj Intel: Dostali sme objednávku v hodnote 500 miliónov dolárov

SaS hlási novú posilu. Po Hlinovi a Holečkovej mieri k liberálom ďalší z radov konzervatívcov




