Toto auto je ako motokára, s ktorou môžeš legálne jazdiť na ceste. Za tak málo peňazí lepší „športiak“ nenájdeš
Existuje len málo áut, na ktoré nech sa ktokoľvek pozrie, alebo ktokoľvek počuje ich názov, bez ohľadu na to, či ide o „autíčkara”, kuchárku alebo dieťa, tak hneď vie, o čo ide. Len si predstav, že niekomu, kto nerozumie autám, začneš vysvetľovať, aká úžasná bola Supra Mk4. Väčšina ľudí skrátka netuší, o čo ide.
Práve legendárny Mini Cooper sa medzi tieto autá radí a dovolím si povedať, že s patričnou hrdosťou. Tento rok sme navyše dostali faceliftovanú verziu, ktorú som mal možnosť testovať v štýlovom Cooper S prevedení. Počas testu som zistil, pre koho je nový Mini Cooper S určený a či stojí za to.
V recenzii sa dozvieš:
- Akú spotrebu má nový Mini Coooper S
- Či má dostatok výkonu na vášnivejšiu jazdu
- Ako funguje ikonický okrúhly displej v strede 65 rokov po jeho prvom uvedení
- Prečo toto auto dáva až prekvapivo veľký zmysel a kto ho musí vyskúšať
Výkon mu chýba jedine na papieri
Pri prvom pohľade na špecifikácie som bol, priznám sa, skeptický. Výkon 204 koní z 2-litrového štvorvalca skrátka nie je niečo, z čoho by nadšenec áut odpadával. Ako veľmi som sa ale mýlil.
Toto auto totiž váži len 1 360 kg, teda o viac než tretinu menej ako taký bežný elektromobil. Z 0-100 km/h síce sľubuje čas 6,6 sekundy, to je ale úplne irelevantné. Posed v aute je veľmi nízko a rozmermi sa radí medzi to najmenšie, čo dnes na našich cestách stretneš.
Nízka váha. Posed len centimetre nad zemou. Rozmery len o niečo väčšie než niektoré americké motorky. Keď spojíš tieto 3 veci, tak môžeš zabudnúť na nejaké zrýchlenie alebo výkon – aj s relatívne skromnými parametrami predsa musí ísť o zábavné vozenie.
Osobne by som nový Mini Cooper S prirovnal k motokáre, s ktorou môžeš ísť legálne na cestu. Koniec koncov, toto prirovnanie napadlo aj inžinierom, keďže najšportovejší jazdný režim pomenovali Go-Kart, teda Motokára. Je to veľmi príjemné pomenovanie vo svete, kde každý športový mód nesie názov Šport, nasledovaný nezmyselnými prívlastkami ako Plus či Extra. Celkovo to autu dodáva na šarme a štýle, ktorými prekypuje.
V móde Go-Kart má auto excelentnú odozvu na plyn a neskutočne živé riadenie s výbornou odozvou – až som bol vzhľadom na cenu prekvapený. Všetko to sprevádza príjemný zvuk z výfuku, ktorý je samozrejme „obohatený” dodatočnými tónmi z reproduktorov. Nechám na tebe, aby si si na to spravil názor. Nepodarilo sa mi však nájsť nastavenie, ktoré by zvuk z reproduktorov v režime Go-Kart vyplo.
Keď už ale sme pri reproduktoroch, musím ich pochváliť. V testovanom modeli bol príplatkový systém Harman/Kardon a určite sa oplatí si ho nakonfigurovať. V dnešnej dobe som si akosi zvykol, že reproduktory v autách znejú dobre, nech sa deje čokoľvek. Môžu za to hlavne elektromobily, v ktorých je úplne ticho, takže aj podpriemerný reproduktor môže dodať dobrý zážitok. Pri spaľovákoch to ale neplatí.
Súčasťou toho istého balíka výbavy ako spomínané reproduktory (Paket XL v hodnote niečo málo cez 8 300 €) je aj head-up displej, ktorý na 100 % oceníš. Auto totiž nemá klasické budíky pred vodičom, dokonca ani displej. Úplne všetko ovládaš cez stredový displej, ktorý je v ikonickom okrúhlom tvare, ako to mal už prvý Mini Cooper v roku 1959. V dnešnej dobe – keďže ide o displej a je niekoľkonásobne väčší – funguje jednoznačne lepšie. Vzhľadom na kompaktné rozmery auta navyše ani netreba príliš sklápať zrak z cesty. Určite ale odporúčam spomínaný head-up displej, vďaka ktorému zrak netreba sklápať takmer nikdy.
Počas celého testu som neustále monitoroval spotrebu a mám dobré správy. Pri úplne obyčajnej jazde sa máš problém dostať cez 7,7 l/100 km v kombinovaných podmienkach. Ak si ale šliapneš na plyn a prepneš sa do režimu Go-Kart, tak počítaj pokojne aj s dvojnásobnou spotrebou. Veľkou výhodou ale je, že počas celého testu, kedy som väčšinu času jednoznačne na spotrebu nejazdil, som spriemeroval 8,5 l/100 km.
Zhodnotenie
Stále nejde o rodinný „ekono-box”. To určite nie. Zadné miesta sú také malé, že sa do nich bude mať problém zmestiť aj väčšie dieťa, a kufor je vhodný akurát tak na väčší nákup. To ale nie je dôvod, prečo si ľudia toto auto kupujú.
Nový Mini Cooper S vyzerá skvelo, pozri si celú galériu
Priznám sa, že Mini Cooper S vnímam ako zabudnutý klenot. Ak si niekedy uvažoval nad Abarthom 595 alebo nad Toyotou GR86, určite sa naň pozri. Čo sa spracovania a materiálov týka, Cooper S by mohol dať obom týmto autám školenie o tom, ako sa to má robiť. Technologicky je taktiež v úplne inej galaxii, keďže od BMW dostal všetkých špičkových asistentov a vychytávky, ktoré si len vieš predstaviť, vrátane nesmierne dobrého automatického parkovania.
V testovanej konfigurácii stál 45 181 €, pričom mal prakticky všetko, čo sa do tohto auta dá nakonfigurovať. Ak sa trochu uskromníš, vieš ísť podstatne nižšie. Koniec koncov, v základnej výbave štartuje už na rovných 31 000 €. Za také peniaze už obom vyššie spomenutým dýcha na krk natoľko, že je ťažké argumentovať proti nemu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vedci našli „trójskeho koňa" v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
Nezastaví ho sneh a porazí aj ľad. Elektrický Range Rover prekvapil skeptikov v extrémnom teste
Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bývalý šéf Googlu s majetkom 21 miliárd eur: „Možno sa blížime k bodu, keď budeme môcť žiť večne“
Unikli prvé infomácie z rokovania Ukrajincov s Rusmi: „Požiadavky odtrhnuté od reality“
Miliónový podvod v Petržalke: „Hanbím sa za to, ale nevrátim to naspäť.“ Starosta končí po odhalení zamestnanca
Na východe Slovenska došlo k zrážke vlaku s človekom, na mieste zasahujú záchranné zložky
Slovenský spevák ADONXS, ktorý v Eurovízii 2025 reprezentoval Česko, nepostúpil do finále
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Zabudol si si kúpiť diaľničnú známku a aj tak si išiel na cestu? Takto sa vyhneš pokute
- Kraľujú v rebríčkoch spoľahlivosti. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
-
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Zabudol si si kúpiť diaľničnú známku a aj tak si išiel na cestu? Takto sa vyhneš pokute
- Nezastaví ho sneh a porazí aj ľad. Elektrický Range Rover prekvapil skeptikov v extrémnom teste
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Slovensko chystá adresné dotácie energií. Finančnú pomoc dostanú tieto domácnosti
Vedci objavili neviditeľný fenomén: Ľudské telá vyžarujú zvláštne svetlo, ktoré mizne po smrti
TikTok čelí podozreniam z porušenia predpisov. Európe môže zaplatiť miliardy
Ďalšia vyspelá krajina Európy rúca jadrové tabu. Po 20 rokoch povoľuje výstavbu nových reaktorov
Budú nám závidieť. Na Slovensku vznikne batériové úložisko budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bývalý šéf Googlu s majetkom 21 miliárd eur: „Možno sa blížime k bodu, keď budeme môcť žiť večne“
Unikli prvé infomácie z rokovania Ukrajincov s Rusmi: „Požiadavky odtrhnuté od reality“
Miliónový podvod v Petržalke: „Hanbím sa za to, ale nevrátim to naspäť.“ Starosta končí po odhalení zamestnanca
Na východe Slovenska došlo k zrážke vlaku s človekom, na mieste zasahujú záchranné zložky
Slovenský spevák ADONXS, ktorý v Eurovízii 2025 reprezentoval Česko, nepostúpil do finále
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené