Toto auto je ako motokára, s ktorou môžeš legálne jazdiť na ceste. Za tak málo peňazí lepší „športiak“ nenájdeš
Existuje len málo áut, na ktoré nech sa ktokoľvek pozrie, alebo ktokoľvek počuje ich názov, bez ohľadu na to, či ide o „autíčkara”, kuchárku alebo dieťa, tak hneď vie, o čo ide. Len si predstav, že niekomu, kto nerozumie autám, začneš vysvetľovať, aká úžasná bola Supra Mk4. Väčšina ľudí skrátka netuší, o čo ide.
Práve legendárny Mini Cooper sa medzi tieto autá radí a dovolím si povedať, že s patričnou hrdosťou. Tento rok sme navyše dostali faceliftovanú verziu, ktorú som mal možnosť testovať v štýlovom Cooper S prevedení. Počas testu som zistil, pre koho je nový Mini Cooper S určený a či stojí za to.
V recenzii sa dozvieš:
- Akú spotrebu má nový Mini Coooper S
- Či má dostatok výkonu na vášnivejšiu jazdu
- Ako funguje ikonický okrúhly displej v strede 65 rokov po jeho prvom uvedení
- Prečo toto auto dáva až prekvapivo veľký zmysel a kto ho musí vyskúšať
Výkon mu chýba jedine na papieri
Pri prvom pohľade na špecifikácie som bol, priznám sa, skeptický. Výkon 204 koní z 2-litrového štvorvalca skrátka nie je niečo, z čoho by nadšenec áut odpadával. Ako veľmi som sa ale mýlil.
Toto auto totiž váži len 1 360 kg, teda o viac než tretinu menej ako taký bežný elektromobil. Z 0-100 km/h síce sľubuje čas 6,6 sekundy, to je ale úplne irelevantné. Posed v aute je veľmi nízko a rozmermi sa radí medzi to najmenšie, čo dnes na našich cestách stretneš.
Nízka váha. Posed len centimetre nad zemou. Rozmery len o niečo väčšie než niektoré americké motorky. Keď spojíš tieto 3 veci, tak môžeš zabudnúť na nejaké zrýchlenie alebo výkon – aj s relatívne skromnými parametrami predsa musí ísť o zábavné vozenie.
Osobne by som nový Mini Cooper S prirovnal k motokáre, s ktorou môžeš ísť legálne na cestu. Koniec koncov, toto prirovnanie napadlo aj inžinierom, keďže najšportovejší jazdný režim pomenovali Go-Kart, teda Motokára. Je to veľmi príjemné pomenovanie vo svete, kde každý športový mód nesie názov Šport, nasledovaný nezmyselnými prívlastkami ako Plus či Extra. Celkovo to autu dodáva na šarme a štýle, ktorými prekypuje.
V móde Go-Kart má auto excelentnú odozvu na plyn a neskutočne živé riadenie s výbornou odozvou – až som bol vzhľadom na cenu prekvapený. Všetko to sprevádza príjemný zvuk z výfuku, ktorý je samozrejme „obohatený” dodatočnými tónmi z reproduktorov. Nechám na tebe, aby si si na to spravil názor. Nepodarilo sa mi však nájsť nastavenie, ktoré by zvuk z reproduktorov v režime Go-Kart vyplo.
Keď už ale sme pri reproduktoroch, musím ich pochváliť. V testovanom modeli bol príplatkový systém Harman/Kardon a určite sa oplatí si ho nakonfigurovať. V dnešnej dobe som si akosi zvykol, že reproduktory v autách znejú dobre, nech sa deje čokoľvek. Môžu za to hlavne elektromobily, v ktorých je úplne ticho, takže aj podpriemerný reproduktor môže dodať dobrý zážitok. Pri spaľovákoch to ale neplatí.
Súčasťou toho istého balíka výbavy ako spomínané reproduktory (Paket XL v hodnote niečo málo cez 8 300 €) je aj head-up displej, ktorý na 100 % oceníš. Auto totiž nemá klasické budíky pred vodičom, dokonca ani displej. Úplne všetko ovládaš cez stredový displej, ktorý je v ikonickom okrúhlom tvare, ako to mal už prvý Mini Cooper v roku 1959. V dnešnej dobe – keďže ide o displej a je niekoľkonásobne väčší – funguje jednoznačne lepšie. Vzhľadom na kompaktné rozmery auta navyše ani netreba príliš sklápať zrak z cesty. Určite ale odporúčam spomínaný head-up displej, vďaka ktorému zrak netreba sklápať takmer nikdy.
Počas celého testu som neustále monitoroval spotrebu a mám dobré správy. Pri úplne obyčajnej jazde sa máš problém dostať cez 7,7 l/100 km v kombinovaných podmienkach. Ak si ale šliapneš na plyn a prepneš sa do režimu Go-Kart, tak počítaj pokojne aj s dvojnásobnou spotrebou. Veľkou výhodou ale je, že počas celého testu, kedy som väčšinu času jednoznačne na spotrebu nejazdil, som spriemeroval 8,5 l/100 km.
Zhodnotenie
Stále nejde o rodinný „ekono-box”. To určite nie. Zadné miesta sú také malé, že sa do nich bude mať problém zmestiť aj väčšie dieťa, a kufor je vhodný akurát tak na väčší nákup. To ale nie je dôvod, prečo si ľudia toto auto kupujú.
Nový Mini Cooper S vyzerá skvelo, pozri si celú galériu
Priznám sa, že Mini Cooper S vnímam ako zabudnutý klenot. Ak si niekedy uvažoval nad Abarthom 595 alebo nad Toyotou GR86, určite sa naň pozri. Čo sa spracovania a materiálov týka, Cooper S by mohol dať obom týmto autám školenie o tom, ako sa to má robiť. Technologicky je taktiež v úplne inej galaxii, keďže od BMW dostal všetkých špičkových asistentov a vychytávky, ktoré si len vieš predstaviť, vrátane nesmierne dobrého automatického parkovania.
V testovanej konfigurácii stál 45 181 €, pričom mal prakticky všetko, čo sa do tohto auta dá nakonfigurovať. Ak sa trochu uskromníš, vieš ísť podstatne nižšie. Koniec koncov, v základnej výbave štartuje už na rovných 31 000 €. Za také peniaze už obom vyššie spomenutým dýcha na krk natoľko, že je ťažké argumentovať proti nemu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
EXKLUZÍVNE z Expa v Osake: „Slovensko má energiu a ťah, ktorý Japonsko potrebuje cítiť,“ hovorí tamojšia učiteľka a novinárka
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Fico „na čele pelotónu“: Zarába 8-násobok priemernej mzdy, prekonal ho len jeden politik (REBRÍČEK)
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP