Toto auto je ako motokára, s ktorou môžeš legálne jazdiť na ceste. Za tak málo peňazí lepší „športiak“ nenájdeš
Existuje len málo áut, na ktoré nech sa ktokoľvek pozrie, alebo ktokoľvek počuje ich názov, bez ohľadu na to, či ide o „autíčkara”, kuchárku alebo dieťa, tak hneď vie, o čo ide. Len si predstav, že niekomu, kto nerozumie autám, začneš vysvetľovať, aká úžasná bola Supra Mk4. Väčšina ľudí skrátka netuší, o čo ide.
Práve legendárny Mini Cooper sa medzi tieto autá radí a dovolím si povedať, že s patričnou hrdosťou. Tento rok sme navyše dostali faceliftovanú verziu, ktorú som mal možnosť testovať v štýlovom Cooper S prevedení. Počas testu som zistil, pre koho je nový Mini Cooper S určený a či stojí za to.
V recenzii sa dozvieš:
- Akú spotrebu má nový Mini Coooper S
- Či má dostatok výkonu na vášnivejšiu jazdu
- Ako funguje ikonický okrúhly displej v strede 65 rokov po jeho prvom uvedení
- Prečo toto auto dáva až prekvapivo veľký zmysel a kto ho musí vyskúšať
Výkon mu chýba jedine na papieri
Pri prvom pohľade na špecifikácie som bol, priznám sa, skeptický. Výkon 204 koní z 2-litrového štvorvalca skrátka nie je niečo, z čoho by nadšenec áut odpadával. Ako veľmi som sa ale mýlil.
Toto auto totiž váži len 1 360 kg, teda o viac než tretinu menej ako taký bežný elektromobil. Z 0-100 km/h síce sľubuje čas 6,6 sekundy, to je ale úplne irelevantné. Posed v aute je veľmi nízko a rozmermi sa radí medzi to najmenšie, čo dnes na našich cestách stretneš.
Nízka váha. Posed len centimetre nad zemou. Rozmery len o niečo väčšie než niektoré americké motorky. Keď spojíš tieto 3 veci, tak môžeš zabudnúť na nejaké zrýchlenie alebo výkon – aj s relatívne skromnými parametrami predsa musí ísť o zábavné vozenie.
Osobne by som nový Mini Cooper S prirovnal k motokáre, s ktorou môžeš ísť legálne na cestu. Koniec koncov, toto prirovnanie napadlo aj inžinierom, keďže najšportovejší jazdný režim pomenovali Go-Kart, teda Motokára. Je to veľmi príjemné pomenovanie vo svete, kde každý športový mód nesie názov Šport, nasledovaný nezmyselnými prívlastkami ako Plus či Extra. Celkovo to autu dodáva na šarme a štýle, ktorými prekypuje.
V móde Go-Kart má auto excelentnú odozvu na plyn a neskutočne živé riadenie s výbornou odozvou – až som bol vzhľadom na cenu prekvapený. Všetko to sprevádza príjemný zvuk z výfuku, ktorý je samozrejme „obohatený” dodatočnými tónmi z reproduktorov. Nechám na tebe, aby si si na to spravil názor. Nepodarilo sa mi však nájsť nastavenie, ktoré by zvuk z reproduktorov v režime Go-Kart vyplo.
Keď už ale sme pri reproduktoroch, musím ich pochváliť. V testovanom modeli bol príplatkový systém Harman/Kardon a určite sa oplatí si ho nakonfigurovať. V dnešnej dobe som si akosi zvykol, že reproduktory v autách znejú dobre, nech sa deje čokoľvek. Môžu za to hlavne elektromobily, v ktorých je úplne ticho, takže aj podpriemerný reproduktor môže dodať dobrý zážitok. Pri spaľovákoch to ale neplatí.
Súčasťou toho istého balíka výbavy ako spomínané reproduktory (Paket XL v hodnote niečo málo cez 8 300 €) je aj head-up displej, ktorý na 100 % oceníš. Auto totiž nemá klasické budíky pred vodičom, dokonca ani displej. Úplne všetko ovládaš cez stredový displej, ktorý je v ikonickom okrúhlom tvare, ako to mal už prvý Mini Cooper v roku 1959. V dnešnej dobe – keďže ide o displej a je niekoľkonásobne väčší – funguje jednoznačne lepšie. Vzhľadom na kompaktné rozmery auta navyše ani netreba príliš sklápať zrak z cesty. Určite ale odporúčam spomínaný head-up displej, vďaka ktorému zrak netreba sklápať takmer nikdy.
Počas celého testu som neustále monitoroval spotrebu a mám dobré správy. Pri úplne obyčajnej jazde sa máš problém dostať cez 7,7 l/100 km v kombinovaných podmienkach. Ak si ale šliapneš na plyn a prepneš sa do režimu Go-Kart, tak počítaj pokojne aj s dvojnásobnou spotrebou. Veľkou výhodou ale je, že počas celého testu, kedy som väčšinu času jednoznačne na spotrebu nejazdil, som spriemeroval 8,5 l/100 km.
Zhodnotenie
Stále nejde o rodinný „ekono-box”. To určite nie. Zadné miesta sú také malé, že sa do nich bude mať problém zmestiť aj väčšie dieťa, a kufor je vhodný akurát tak na väčší nákup. To ale nie je dôvod, prečo si ľudia toto auto kupujú.
Nový Mini Cooper S vyzerá skvelo, pozri si celú galériu
Priznám sa, že Mini Cooper S vnímam ako zabudnutý klenot. Ak si niekedy uvažoval nad Abarthom 595 alebo nad Toyotou GR86, určite sa naň pozri. Čo sa spracovania a materiálov týka, Cooper S by mohol dať obom týmto autám školenie o tom, ako sa to má robiť. Technologicky je taktiež v úplne inej galaxii, keďže od BMW dostal všetkých špičkových asistentov a vychytávky, ktoré si len vieš predstaviť, vrátane nesmierne dobrého automatického parkovania.
V testovanej konfigurácii stál 45 181 €, pričom mal prakticky všetko, čo sa do tohto auta dá nakonfigurovať. Ak sa trochu uskromníš, vieš ísť podstatne nižšie. Koniec koncov, v základnej výbave štartuje už na rovných 31 000 €. Za také peniaze už obom vyššie spomenutým dýcha na krk natoľko, že je ťažké argumentovať proti nemu.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
BMW bije na poplach: EÚ si neuvedomuje, aký dopad bude mať clo na čínske elektromobily. Toto hrozí
AKTUÁLNE: Čínsky elektromobil už tak lacno nekúpiš. EÚ schválila devastačné clá, toto má byť ich výška
Známa automobilka ukázala svoj nový elektromobil. Takto vyzerá na prvých fotkách
recenzia Za málo peňazí dáva až príliš veľa muziky. Testovali sme jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti
POZOR Slováci ostali zmätení. Polícia varuje pred hoaxom, na ktorý naleteli úplne všetci (PREHĽAD)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za málo peňazí dáva až príliš veľa muziky. Testovali sme jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti
- Má dojazd až 560 km a lákavý dizajn. Škoda odhalila lacný elektromobil, ktorý ju má spasiť
- Majitelia spaľovákov hromžia. Toto je dátum, kedy zakážu tankovať benzín a naftu
- AKTUÁLNE: Čínsky elektromobil už tak lacno nekúpiš. EÚ schválila devastačné clá, toto má byť ich výška
- Slováci ostali zmätení. Polícia varuje pred hoaxom, na ktorý naleteli úplne všetci (PREHĽAD)
-
- Za málo peňazí dáva až príliš veľa muziky. Testovali sme jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti
- Má dojazd až 560 km a lákavý dizajn. Škoda odhalila lacný elektromobil, ktorý ju má spasiť
- AKTUÁLNE: Čínsky elektromobil už tak lacno nekúpiš. EÚ schválila devastačné clá, toto má byť ich výška
- Majitelia spaľovákov hromžia. Toto je dátum, kedy zakážu tankovať benzín a naftu
- Slováci ostali zmätení. Polícia varuje pred hoaxom, na ktorý naleteli úplne všetci (PREHĽAD)
-
- Za málo peňazí dáva až príliš veľa muziky. Testovali sme jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti
- Dojazd zvýši o 500 %. Batéria, ktorú vyvíjali 30 rokov, je konečne hotová a prekvapivo lacná
- Má dojazd až 560 km a lákavý dizajn. Škoda odhalila lacný elektromobil, ktorý ju má spasiť
- Majitelia spaľovákov hromžia. Toto je dátum, kedy zakážu tankovať benzín a naftu
- Toto nejde odmietnuť: Elektromobily milovanej značky teraz kúpiš za zlomok ceny
Vedia cestovať v čase. Vedci na vlastné oči pozorovali „negatívny čas“, tieto častice prelomili fyziku
Zlá správa pre slovenských vodičov. Ceny paliva stúpnu, odborník prezradil o koľko
Alarmujúce zistenie: Firmy podceňujú šifrovanie osobných údajov, hrozí im obrovské nebezpečenstvo
Majú 2 miliardy rokov a stále žijú. Vedci našli neuveriteľné organizmy, toto ešte nevideli
Zlodeji budú škrípať zubami. Google spustil tajné funkcie, ukradnutý mobil im bude na nič
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené