Microsoft Ad Monetization je platforma zameraná na speňažovanie reklám. Používajú ju najmä vývojári aplikácií, herné štúdiá či reklamné spoločnosti, ktoré chcú do svojich aplikácií pre operačný systém Windows zahrnúť reklamy. Spoločnosť Microsoft oznámila, že od júna túto svoju reklamnú platformu pre UWP aplikácie ruší. Vývojári, ktorí využívajú platformu Microsoft Ad Monetization preto od júna nebudú môcť zarábať na reklamách, informuje portál Windows Central.

Microsoft uvádza, že toto rozhodnutie spoločnosť prijala z dôvodu, že platforma už viac nie je životaschopná. „Pokračovať v prevádzke produktu na súčasných úrovniach je nerealizovateľné,“ píše sa v stručnom stanovisku na portáli MSDN.

Hoci počet používateľov operačného systému Windows 10 nedávno prekonal magickú hranicu miliardy inštalácií, počet používateľov UWP aplikácií klesá. Jednoducho o ne nie je záujem. Služba speňažovania reklám by mala bez problémov fungovať až do 1. júna 2020. Výnosy z reklám v aplikáciách budú vývojárom vyplatené k 31. máju.

Microsoft

Pre vývojárov existuje viacero spôsobov, ako speňažiť UWP aplikáciu. Viacerí z nich reklamy považujú za nutné zlo, avšak je zaujímavé, že práve reklamy dokážu používateľov prinútiť, aby si zaplatili za plnú verziu bez reklám.

Prípadne za prémiovú verziu, ktorá ponúka ešte viac výhod. Ďalším spôsobom je práve platforma Microsoft Ad Monetization, ktorá sa bude rušiť. Vývojári aplikácií, ktorí používajú posledný spôsob si budú musieť vypočítať, čo sa im oplatí najviac a najlepšie ešte pred deadline termínom prejsť na iný spôsob.

Portál MSPowerUser však upozorňuje, že len málo z iných reklamných platforiem ponúka súpravy na vývoj softvéru (SDK) pre UWP aplikácie, čo v praxi znamená, že väčšina týchto aplikácií zostane po 1. júni 2020 bez speňaženia.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú