Analytici predpovedajú, že Microsoft v roku 2025 výrazne rozšíri svoju multiplatformovú stratégiu a začne vydávať svoje veľké herné tituly aj na konkurenčné platformy, najmä na PlayStation 5. Tento krok je údajne motivovaný výraznou prevahou PlayStation konzol na trhu.

Podľa predpovede od renomovaného analytika herného priemyslu Serkana Tota z Kantan Games by rok 2025 mohol byť prelomovým rokom, kedy Microsoft „naplno“ prejde na multiplatformový model. Toto rozhodnutie je údajne ovplyvnené viacerými faktormi, vrátane masívnej akvizície Activision Blizzard za 69 miliárd dolárov, rastúcich nákladov v celom odvetví a dominantného postavenia Sony na trhu s hernými konzolami.

Výrazne vyššie predaje

Štatistiky skutočne poukazujú na výraznú prevahu PlayStation 5 nad Xbox Series X/S. Podľa údajov od Aldora Intelligence predalo Sony približne 61,7 milióna kusov PS5, zatiaľ čo Microsoft len 28,3 milióna kusov Xbox Series X/S. To znamená, že PlayStation 5 sa predáva v pomere približne 3:1 voči Xboxu.

Toto výrazné zaostávanie v predajoch konzol pravdepodobne núti Microsoft prehodnotiť svoju stratégiu. Analytici predpokladajú, že spoločnosť by mohla začať vydávať aj svoje najväčšie exkluzívne tituly na PS5, vrátane hier ako Gears of War: E-Day či Perfect Dark.

Tento krok by mohol pomôcť Microsoftu zvýšiť príjmy a zároveň osloviť širšie publikum. Microsoft už začal s touto stratégiou v menšom meradle, keď oznámil vydanie štyroch svojich hier na iné platformy – Hi-Fi Rush, Pentiment, Sea of Thieves a Grounded. Nedávno tiež potvrdil, že hra Indiana Jones and the Golden Circle vyjde na PS5 na jar 2025, len niekoľko mesiacov po vydaní na Xbox a PC.

Dlhodobá stratégia

Tento trend smerom k multiplatformovému vydávaniu hier je súčasťou širšej stratégie Microsoftu. Spoločnosť sa zameriava na rozšírenie svojho dosahu prostredníctvom služieb ako Xbox Game Pass a cloud gaming, namiesto toho, aby sa snažila „prekonať“ Sony a Nintendo v predaji konzol.

Analytici však upozorňujú, že tento prechod nemusí byť okamžitý. Microsoft pravdepodobne bude postupovať opatrne, aby neznechutil existujúcich majiteľov Xboxu. Môžeme očakávať, že spoločnosť bude najprv experimentovať s časovo obmedzenými exkluzivitami, než sa rozhodne pre simultánne vydávanie hier na všetkých platformách.

Táto zmena stratégie by mohla mať významný dopad na herný priemysel. Pre hráčov to môže znamenať prístup k väčšiemu množstvu populárnych titulov bez ohľadu na to, akú konzolu vlastnia. Pre Microsoft to predstavuje príležitosť zvýšiť príjmy z predaja hier, aj keď to môže potenciálne oslabiť atraktivitu samotnej značky Xbox.

Napriek týmto zmenám Microsoft naďalej investuje do vývoja hier a akvizícií štúdií. S nedávnym dokončením akvizície Activision Blizzard má spoločnosť silné portfólio titulov, ktoré môže potenciálne priniesť na rôzne platformy. Rok 2025 tak môže priniesť významné zmeny v hernom priemysle, na čele s Microsoftom a jeho posunom smerom k väčšej multiplatformovej dostupnosti hier.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP