Sociálne siete predstavujú v čase takejto krízy jeden z najpopulárnejších komunikačných kanálov, ktorý spája ľudí pomocou konverziácií alebo aj videohovorov. Dostupné sú pritom mnohé aplikácie, ktoré ponúkajú aj hromadné videohovory.

Taký Facebook má v rukáve vlastné riešenia, ktoré ale teraz rozšíril o novú službu. Messenger Rooms má byť podľa najväčšej sociálnej siete tým správnym spôsobom pre videokonferencie, do ktorých sa môže zapojiť až 50 ľudí naraz. O novinke informoval Facebook na oficiálnom webe.

V poslednom čase sa mnohí používatelia, ktorí si chcú s priateľmi, či v rámci pracovných videokonferencií zavolať, obracajú na aplikáciu Zoom. Ide o platformu pre videohovory, ktorá sa však kvôli bezpečnostným problémom stala veľkým terčom kritiky.

Napriek tomu si získava stále väčšie množstvo fanúšikov, čo sa však snaží zaraziť Facebook s novinkou v Messengeri. Spoločnosť totiž vyrukovala s Messenger Rooms, jednoduchou službou, ktorú môže využiť každý. Novinka je už vo vybraných krajinách spustená a do ďalších sa dostane v priebehu nasledujúcich týždňov.

kampan zadarmo od startitup
Facebook reaguje na konkurenčný Zoom. Predstavuje Messenger Rooms

S Messenger Rooms prináša najväčšia sociálna sieť do svojej aplikácie možnosť uskutočňovať videohovory so skupinou desiatok ľudí, pričom trvanie hovoru nie je bez platenia časovo obmedzené ako pri Zoome. Používateľ môže vytvoriť vlastnú miestnosť pre videohovor a zdieľať ju so svojimi priateľmi. Navyše, Facebook plánuje prepojiť všetky svoje sociálne siete, Instagram a WhatsApp, aby bolo možné aj v nich vytvárať miestnosti.

Facebook

Nenechaj si ujsť
Facebook vyzýva na súboj Twitch a YouTube. Nečakane spúšťa hernú streamovaciu aplikáciu

Pri vytváraní miestností zaviedol Facebook pravidlá súkromia a každý, kto miestnosť vytvorí, môže určovať, či bude viditeľná aj pre ostatných, kto sa do nej môže pridať, prípadne môže ľudí z hovoru odpojiť a miestnosť „zamknúť“.

Vo videohovoroch navyše používatelia nájdu aj obľúbené efekty v rozšírenej realite (AR) a nové funkcie využívajúce umelú inteligenciu, ale aj 360° pozadia. Touto novinkou tak chce Facebook prilákať používateľov do vlastnej aplikácie.

Pripomeňme len, že každý mesiac využíva Facebook viac ako 2,5 miliardy používateľov a ďalšie stovky miliónov si zapínajú aj jeho dcérske sociálne siete. Prepojením všetkých tak môže spoločnosť otvoriť ľuďom nové možnosti a vytvoriť obrovskú platformu, ktorá by spájala používateľov z Instagramu, WhatsApp a Messengera.

Odpoveď na konkurenčný Zoom tak musela byť rýchla, nakoľko si aplikácia od decembra 2019 získala stovky miliónov používateľov. Od toho obdobia sa dodnes ich počet zvýšil z 10 miliónov až na 300 miliónov, informuje The Verge.

Myslí aj na nezadaných

Okrem toho Facebook myslí aj na nezadaných používateľov, ktorí sa chcú v čase krízy zoznamovať. V nasledujúcich mesiacoch preto prinesie možnosť využiť funkciu „virtuálne rande“, s ktorým sa budú môcť ľudia zoznámiť aj bez toho, aby sa stretli.

Facebook

V praxi má táto novinka fungovať tak, že používateľ odošle pozvánku na takéto rande a ak ju adresát príjme, aplikácia spustí videohovor v Messengeri, aby sa dvojica mohla lepšie zoznámiť.

Pošli nám TIP na článok



Aplikácie