Spoločnosť Facebook sa rozhodla zapojiť do boja o fanúšikov na poli herného streamingu. Dnes spúšťa svoju novú streamovaciu aplikáciu Facebook Gaming, ktorá má priniesť možnosti streamovania mobilného obsahu v podobe hier pre každého, informuje Engadget.

Nová aplikácia Facebook Gaming sa už aktuálne nachádza v Obchode Play. Ako tvrdí spoločnosť, spočiatku bude dostupná len pre zariadenia s operačným systémom Android, no pracujú aj na verzii pr iOS, jej sprístupnenie však ešte bude istú dobu trvať.

Aplikácia Facebook Gaming, ako už z názvu vyplýva, je zameraná na hráčov. Tí v nej môžu hrať s priateľmi jednoduché hry, ktoré sú v aplikácii „predinštalované“, no jej hlavným zameraním bude tvorba a sledovanie živého obsahu.

Facebook

Ako píše The Verge, streamovať mobilné hry, a nielen tie, ktoré sa nachádzajú priamo v aplikácii, bude môcť pomocou aplikácie Facebook Gaming každý. Spustenie živého vysielania má byť pritom veľmi jednoduché, Facebook na to vytvoril tlačidlo „Go Live“.

Funkciu sme vyskúšali aj my a ako sľubuje Facebook, spustenie streamu ľubovoľnej hry v smartfóne je skutočne veľmi jednoduché. V aplikácii Facebook Gaming stačí kliknúť na ikonku kamery, následne treba do aplikácie zo zobrazeného menu pridať hru, ktorá je nainštalovaná v smartfóne a stream môže začať. Na celé spustenie stačia iba 4 kliknutia.

Mário Šimovič, Takto sa zobrazuje stream spustený v aplikácii Facebook Gaming na časovej osi používateľa

Živý prenos sa bude následne zobrazovať na používateľovej časovej osi, alebo na niektorej z jeho fanúšikovských stránok. Pozitívnou informáciou je, že všetky streamy budú zatiaľ úplne bez reklám, spoločnosť sa spolieha na príjmy získané z takzvaných „hviezdičiek“, ktoré majú predstavovať akýsi ekvivalent k „bitom“, ktoré fungujú na platforme Twitch.

Spustenie novej aplikácie prišlo pomerne nečakane, keďže firma plánovala uviesť službu na trh až v letných mesiacoch.

Konkurencia v podobe platforiem Twitch či YouTube je ale obrovská. Podľa štatistík od StreamElements patrí Twitchu celkovo až 61 % sledovanosti spomedzi všetkých streamovacích platforiem a na druhom mieste sa nachádza YouTube s 21 %, čiže dostať sa na úroveň týchto dvoch gigantov bude pre Facebook Gaming rozhodne výzva.

Treba však dodať, že Facebook je najväčšia sociálna sieť s viac ako 2,5 miliardami registrovaných používateľov, takže pri vhodnej propagácii by Facebook Gaming nakoniec mohol mať úspech. K tomu by im tiež mali pomôcť aj zvučné mená v hernom priemysle, s ktorými Facebook nadviazal partnerstvo. Ide o streamerov ako Gonzalo “ZeRo” Barrios, Corinna Kopf či zápasníčku Rondu Rousey.

Pošli nám TIP na článok



Aplikácie