Mercedes predstavil kamióny s alternatívnym pohonom. Jeden z nich sľubuje dojazd viac ako 1000 kilometrov
Automobilová doprava zažíva prechod zo spaľovacích motorov na alternatívny pohon nielen v oblasti osobných automobilov, ale aj tých nákladných. Dôkazom je najnovšie aj Mercedes, ktorý predstavil rovno dva koncepty ťahačov s alternatívnym pohonom, pričom jeden z nich bude mať dojazd viac ako 1000 kilometrov, informuje Electrek.
Daimler Truck ohlásil smelé plány na elektrifikáciu nákladných vozidiel určených na mestskú distribúciu, ale aj medzinárodnú diaľkovú prepravu. Najväčšou zaujímavosťou bolo predstavenie konceptu ťahača Mercedes-Benz GenH2, nákladného vozidla poháňajúceho palivovými článkami na vodíkový pohon s dojazdom viac ako 1000 kilometrov.
Ako sa uvádza v tlačovej správe Daimleru, týmto predstavením automobilka potvrdila svoj záväzok k cieľom Parížskeho dohovoru o ochrane podnebia. „Na našich cestách potrebujeme nákladné vozidlá s nulovým obsahom uhlíka. Patria sem nákladné vozidlá na vodíkové palivové články. Vodík má obrovský potenciál na ochranu nášho životného prostredia a silné hospodárstvo,“ uviedol Andreas Scheuer, spolkový minister dopravy a digitálnej infraštruktúry.
Mercedes-Benz GenH2 na vodíkový pohon najskôr o 5 rokov
Jeden z predstavených koncepčných ťahačov je už spomínaný Mercedes-Benz GenH2 na vodíkový pohon. Tento nákladiak tak predstavuje začiatok pohonu palivovými článkami a dojazd viac ako 1000 kilometrov už bude skutočne konkurencieschopný aktuálnym dieselovým ťahačom.
Zákaznícke testy majú začať až v roku 2023 a spustenie sériovej výroby by mohlo nasledovať najskôr v druhej polovici tohto desaťročia. Dobrou správou však je, že vďaka použitiu kvapalného vodíka namiesto plynného bude výkon tejto novinky porovnateľný s výkonom bežného dieselového ťahača.
Systém palivových článkov nákladného vozidla GenH2 bude poskytovať výkon 2 x 150 kW a akumulátor poskytne dočasne výkon 400 kW, ktorý nebude zdrojom energie, ale primárne slúži na okamžité navýšenie výkonu pohonu s palivovými článkami.
Prečítaj si tiež
Vôbec prvá fotografia elektrického kamiónu Tesla Semi popri hlavnej dieselovej konkurencii. Vyzerá majestátne
Elektrický Mercedes-Benz eActros LongHaul s dojazdom 500 kilometrov
Ďalším predstaveným prototypom nákladiaku vhodného na diaľkovú prepravu je čisto elektrický Mercedes-Benz eActros LongHaul. Ťahač je navrhnutý, aby energeticky efektívnym spôsobom dokázal absolvovať pravidelné cesty po dopredu naplánovaných trasách. Daimler sľubuje dojazd na jedno nabitie na úrovni 500 kilometrov a sériová výroba by podľa nemeckého výrobcu mohla začať už v roku 2024.
Menší Mercedes-Benz eActros už budúci rok
Daimler popri predstavení dvoch konceptov uviedol, že už budúci rok zaháji sériovú výrobu modelu určeného na mestskú či medzimestskú distribúciu. Mercedes-Benz eActros bol predstavený už v roku 2018, pričom je už otestovaný zákazníkmi v každodennej preprave.
Dojazd prototypu predstaveného pred 2 rokmi bol na úrovni približne 200 kilometrov, Daimler však prišiel s dobrou správou a sériovo vyrábané nákladné vozidlo s čisto elektrickým batériovým pohonom túto hodnotu výrazne prevýši.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené