Mercedes predstavil EQE SUV. Vrcholná verzia má stovky koní a brutálne zrýchlenie
Pred pár dňami sme mali tú česť s najvýkonnejším BMW iX M60 a dnes priniesol Mercedes odpoveď na túto vyše 600-koňovú beštiu. Mercedes EQE SUV prichádza hneď v niekoľkých výkonnostných verziách, pričom absolútny vrchol predstavuje model AMG EQE 53 4MATIC+ s výkonom až 505 kW, respektíve 687 koní.
Mercedes EQE SUV zdieľa technológie s už dobre známym sedanom EQE, ktorý sme dokonca testovali vo verzii AMG. SUV verzia pochopiteľne ponúka viac vnútorného priestoru, no s rovnako veľkou batériou akú má sedan, disponuje tento kolos o niečo nižším dojazdom na jedno nabitie.
Tri základné a dva AMG modely
Mercedes EQE SUV prichádza v troch výkonnostných motorizáciách, ktoré dopĺňajú dva supervýkonné modely AMG. Úplný základ predstavuje EQE 350+ s pohonom zadnej nápravy, nad ktorou stoja EQE 350 4MATIC a EQE 500 4MATIC s pohonom všetkých štyroch kolies.
Všetky tri modely disponujú rovnakou 90,6 kWh batériou aj 170 kW DC nabíjaním, no líšia sa dojazdom. Najslabšia zadokolka dokáže ťahať príves s hmotnosťou do 750 kg, výkonnejšie štvorkolky dokonca utiahnu až 1 800 kg.
Poteší prítomnosť príplatkovej 22 kW AC nabíjačky (v základe 11 kW) a tiež možnosť priplatiť si za natáčaciu zadnú nápravu, ktorá sa dokáže vychýliť až o 10 stupňov. Keďže ide o plnohodnotné SUV, nechýba výškovo nastaviteľný vzduchový podvozok, vďaka ktorému sa dá zodvihnúť svetlá výška auta o 30 mm. Aj táto funkcia je ale za príplatok.
Interiér môže zdobiť príplatkový Hyperscreen, teda 141 centimetrový panel s trojicou obrazoviek. K dispozícii sú všetky technológie a asistenti, ktoré už dobre poznáme z testovaného Mercedesu EQS či Mercedes-AMG EQE.
Mercedes EQE SUV podporuje aj technológiu One-pedal-driving, kedy vozidlo dokáže samé zabrzdiť a úplne zastaviť, napríklad aj keď pred sebou deteguje auto na semafóroch. Vodič vôbec nemusí používať brzdu, stačí mu dať nohu dolu z plynu a auto začne primerane rekuperovať.
Výkonnostný vrchol má takmer 700 koní
Okrem klasických modelov Mercedes ihneď uviedol aj dve verzie AMG. EQE 43 4MATIC+ a EQE 53 4MATIC+ kombinujú praktickosť s ohromným výkonom a zábavou z jazdy.
Celkový výkon najvýkonnejšej verzie dosahuje až 505 kW (687 koní), no ten je dostupný iba na krátku dobu pri funkcii Launch Control. Najvyšší permanentný výkon dosahuje 460 kW a dostupný je v jazdnom režime Sport+. Výkon sa teda dynamicky mení na základe zvoleného jazdného režimu. Najvýkonnejšia verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.
Mercedes-Benz EQE SUV s dojazdom až 590 km na jedno nabitie
Oproti štandardnej verzii EQE SUV disponujú AMG modely lepšími športovými brzdami či možnosťou priplatiť si za AMG DYNAMIC PLUS Package. Ten napríklad zvyšuje maximálnu rýchlosť na 240 km/h (štandardne je 220 km/h), odomyká 110 % výkonnostný boost pri štarte a sprístupňuje unikátny zvukový prejav AMG SOUND EXPERIENCE.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP