Mazda sa odkláňa od aktuálnehu trendu. Príde s technológiou, od ktorej najznámejšie automobilky upúšťajú
Kým väčšina automobiliek dnes vplyvom prísnych EURO noriem tlačí objem motorov smerom nadol, Mazda si ešte stále zachováva svoju tvár a v jej ponuke môžme nájsť aj 2,5 litrový atmosférický benzínový motor (CX-5), ktorý by sa dal označiť aj raritou.
Automobilky postupne prechádzajú na čoraz nižšie objemy, kde sa výkon nahrádza inými metódami a veľkoobjemové atmosféry by si v katalógoch automobiliek hľadal už len pomerne ťažko. Ak sa aj nejaký takýto motor vyskytne, väčšinou je mimo finančné možnosti záujemcu, nakoľko motory s viac ako štyrmi valcami a veľkým objemom sú vo väčšine prípadov doménou prémiových modelov.
Iným príkladom je však Mazda, ktorá stále ponúka aj motory s veľkým objemom, pre ktorých je turbo neznámym pojmom. To však nie je všetko. Vyzerá to tak, že Mazda sa plánuje presunúť medzi prémiové značky a na začiatok by mala predstaviť vlastný rádový šesťvalec, informuje portál Jalopnik.
Športová a príťažlivá
Týmito slovami opisuje automobilka napríklad novú Mazdu 3 Hatchback/Sedan, ktorá v sebe skrýva vyššie spomínaný motor s novou technológiou Skyactiv, o ktorom môžeme s pokojným svedomým prehlásiť, že je o niečo ekologickejší ako bežné spaľovacie motory. Presnejšie Mazda uvádza až o 15 % úspornejšie fungovanie či o 15 % lepší ťah v nižších a stredných otáčkach. Skôr než prejdeme k samotnému motoru a technickým špecifikáciám za zmienku určite stojí aj výbava, ktorá je viac než pestrá.
V rámci bezpečnosti nechýbajú viaceré vychytávky, ktoré ale zväčša vidíme len vo vyšších stupňoch výbavy, nová 3-ka ich má v základe. V Mazde 3 tak vodičovi napomáha napríklad systém na udržanie jazdného pruhu, funkcia rozoznávania dopravných značiek, systém pre stráženie pozornosti vodiča, adaptívny tempomat či Smart City Break Support spolu s detekciou chodcov.
Automobilka v tomto prípade stavila na bezpečnosť, v rámci ktorej došlo k viacerým vylepšeniam a zaručená je vraj ochrana nielen zvonku, ale aj zvnútra. Bezpečnosť má na starosti balíček technológie i-ACTIVSENSE či nová karoséria Skyactiv, ktorá disponuje prstencovou konštrukciou a absorbuje tak lepšie nárazy.
Okrem bezpečnosti je však kľúčovou vlastnosťou práve príťažlivosť, ktorej plusové body nahráva exteriér, ale aj interiér. Zaujímavým prvkom príslušenstva je 8,8-palcový širokouhlý stredový displej, ktorého jednoduché ovládanie zabezpečuje kruhový ovládač či zvukový systém Bose s 12 reproduktormi.
Mazda 3 Hatchback/Sedan je na výber v 2 variantoch, pričom lacnejšia verzia G122 začína na cene od 19 990 € a drahšia výbava Plus je k dispozícii už od 21 190 €, u verzie Plus si zákazník môže vybrať zo 4 aktraktívnych paketov (Style, Sound, Safety, Luxury). Aktuálna ponuka pre náš trh obsahuje 2 benzínové motory s výkonom 122 a 180 koní a jednu naftovú verziu s manuálnou či automatickou prevodovkou a výkonom 116 koní.
Všetky motory je možné kombinovať ako s manuálnou, tak s automatickou prevodovkou, revolučný motor SKY-X s výkonom 180 koní je k dispozícii s pohonom prednej nápravy aj všetkých štyroch kolies. Spotreba pri výkonejšej benzínovej verzii podľa oficiálnych údajov predstavuje kombinovanú hodnotu 4,3 l. Spotreba naftového motora je kombinovane okolo 4,9 l.
Pohon zadnej nápravy ako bonus
V budúcom roku Mazda oslávi 100 rokov od svojho založenia a na túto počesť má predstaviť novú platformu. Tej bude dominovať nová paleta motorov, ktoré budú poháňať zadnú nápravu. Spomínané motory majú prísť s novou technológiou Skyactiv-X a Skyactiv-D, o ktorých sme písali ešte v minulom roku. Ide o úplne novú technológiu, ktorá je efektívnejšia a prináša revolučný spôsob spaľovania v prípade benzínových agregátov. Tento motor už môžeš nájsť aj v novej Mazde 3, ktorá sa dá konfigurovať aj na našom trhu.
Ešte nie je známy celkový objem motorov, no rozhodne nebude malý. Ekologicky založených ľudí však ihneď napadne otázka šetrnosti k životnému prostrediu. Aj na to v Mazde myslia a ako ukazuje priložený snímok z prezentácie, nová platforma bude obsahovať aj 48V hybridný systém, ktorý by mal byť vytvorený spoločne s automobilkou Toyota. Zahrňovať má hybridy, aj plug-in hybridy, ktoré sa budú využívať hlavne v meste, kde je spotreba paliva a tvorba emisií najvyššia.
Na tzv. malú architektúru (menšie vozy) majú doraziť aj nové batérie. Nová generácia vozidiel sa očakáva v priebehu rokov 2020 – 2025 a vlajkové lode značky by mali vychádzať z konceptu Vision Cupé. Rozhodne sa je na čo tešiť.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Macrohard má zosadiť Microsoft. Elon Musk rozbieha najprovokatívnejší projekt kariéry
Spravia z teba IT experta. TOP 10 trikov, ktoré odlišujú technologických expertov od amatérov
Vyzerá ako americký bombardér B-2. Unikli zábery tajného čínskeho stroja, experti ostali zarazení
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Po 31 rokoch depresie pocítil radosť. Vedci testujú novú procedúru, ktorá mení životy
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
Nepriateľ, ktorý ma brzdí. Psychológ odhalil najväčšie mýty o strachu, ktorým Slováci veria
Uniklo najväčšie tajomstvo Moskvy. Na štátnej univerzite zanikol tajný inštitút, ktorý skúmal cestovanie časom
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Vedci rozlúštili pôvod záhadného signálu a ostali bez slov. Nič podobné ešte nevideli
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Zlá správa aj pre Slovákov. Známa streamovacia služba zdražuje, ľudia si priplatia o 30 % viac
- Slováci prepadávajú zákernej závislosti a nikto s tým nič nerobí. Odborníci varujú pred celoživotnými následkami
-
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Vedci rozlúštili pôvod záhadného signálu a ostali bez slov. Nič podobné ešte nevideli
- Vozidlo ti vyradia z evidencie. Štát našiel spôsob, ako skoncovať so zlozvykom motoristov na Slovensku
- Slováci prepadávajú zákernej závislosti a nikto s tým nič nerobí. Odborníci varujú pred celoživotnými následkami
- Zlá správa aj pre Slovákov. Známa streamovacia služba zdražuje, ľudia si priplatia o 30 % viac
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Vozidlo ti vyradia z evidencie. Štát našiel spôsob, ako skoncovať so zlozvykom motoristov na Slovensku
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Vedci rozlúštili pôvod záhadného signálu a ostali bez slov. Nič podobné ešte nevideli
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP