Mazda ide proti všetkým. Najkritizovanejší typ motora dostane šancu aj v novej generácii s novou technológiou
Európska únia tlačí automobilky do predaja elektromobilov prostredníctvom stále prísnejších nariadení, no napriek tomu sa nájde automobilka, ktorá sa chce od ostatných odlíšiť. Zatiaľ čo začali po kauze dieselgate mnohí vnímať naftové motory ako škodlivý pohon, japonská Mazda v ňom stále vidí veľký potenciál. V budúcom roku sa tak dočkáme novej generácie čistejších a efektívnejšie dieselov, ktoré prinesú ešte nižšie emisie a menšiu spotrebu paliva, informuje Autocar.
Japonská Mazda sa vo svojich plánoch do budúcnosti sústredí na viaceré možnosti, medzi ktorými je aj výroba elektromobilov. To potvrdilo nedávne predstavenie prvého čiste elektrického modelu MX-30, ktorý má predznamenávať ďalší príchod elektromobilov s logom tejto značky. Ako napriek sa však Mazda taktiež rozhodla, že naďalej bude pracovať aj na vývoji motorov, ktoré už mnohí odpísali.
Mazda sa dieselu nevzdáva. Naopak, plánuje ho ešte viac vylepšiť
Automobilka tento rok mnohých prekvapila aj novým 4-valcovým motorom SkyActive-X, ktorý zapaľuje zmes podobne ako naftové jednotky, čím sa aj v prípade benzínového pohonu výrazne znížila spotreba, a to len na 4,3 l na 100 km, deklaruje Mazda na oficiálnej stránke. Táto motorizácia využíva iskrou riadené kompresné zapaľovanie, no motor plynule dokáže prepnúť aj na klasické zapaľovanie prostredníctvom sviečky. Čo viac, Mazda sa chystá naftový motor ešte viac zdokonaliť a zefektívniť.
Už v roku 2020 sa tak podľa vyjadrení Christiana Schultza, riaditeľa výskumu európskej divízie Mazdy, dočkáme nových naftových motorov. „Ostávame pri naftových motoroch. V roku 2020 ukážeme nový prístup k tomuto pohonu. Predstavíme vám, aké čisté a efektívne môžu byť naftové motory,“ vyjadril sa Schultz pre Autocar. Bližšie detaily k tomuto zásadnému kroku vpred však neprezradil.
Nenechaj si ujsť
Mazda predstavila svoj prvý elektromobil s netradičným otváraním dverí. Dojazdom na jedno nabitie žiaľ nevynikne
Pri otázke, aký je pripravovaný motor v porovnaní s najnovšou generáciou SkyActive-X, dodal, že „nie je tak veľa rozdielov medzi benzínovým a naftovým motorom“, informuje Autoblog. Mazda pritom spaľovacím motorom verí aj natoľko, že sa odhodlala vydať vyhlásenie, v ktorom tvrdí, že tieto motory budú do roku 2035 základným pohonom až v prípade 85 % jej áut. Motory sa môžu spolčiť aj so 48-voltovým elektrickým systémom alebo z nich budú plug-in hybridy, no budú súčasťou Mazdy ešte ďalších približne 15 rokov.
Automobilka by mala ďalšie detaily o pripravovaných motoroch zverejniť už v nasledujúcich mesiacoch. Aj takýto prístup je však dôkazom toho, že elektrifikácia osobnej dopravy nie je jedinou možnou cestou a stále je tu riešenie v podobe efektívnejších a čistejších spaľovacích motorov.
Takýto prístup založený na viacerých riešeniach môže byť azda tou najlepšou cestou, ako vyhovieť všetkým, ktorí chcú benzínové, naftové motory, ale aj plug-in hybridy či čisté elektromobily.
Európska únia automobilkám čoskoro poriadne „zavarí“
Ostáva tak len dúfať, že sa Európska únia na takéto plány Mazdy nepripraví ďalšími prísnymi nariadeniami, ktoré by nadobro zastavili éru spaľovacích motorov v autách. Len nedávno sa totiž objavili informácie, že EÚ plánuje v najbližších 2 rokoch zaviesť prísne zmeny, podľa ktorých má flotila áut každého výrobcu produkovať najviac 95 g CO2 na 1 km.
Mnohé automobilky sú od tohto cieľa až príliš ďaleko a za tak krátky čas by sa im ho podarilo naplniť prostredníctvom zvýšeného predaja elektromobilov. Cestou je však aj vývoj čistejších spaľovacích motorov a zdá sa, že Mazda plánuje staviť na obe tieto možnosti.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Západné zbrane na Ukrajine sú až príliš moderné. Rusi našli spôsob, ako ich zneškodniť
Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
Mala napájať celý svet. Videli sme zabudnutý plán, ako chceli veľmoci „dojiť“ elektrinu z Afriky (+detaily)
Namiesto Intelu pochovali seba. Prelomový čip Nvidie narazil na vážne problémy, ľudia zúria
Nakúpiš v ňom 24/7 bez obsluhy. Obľúbený reťazec otvoril na Slovensku nový futuristický obchod
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Neexistuje iba Bitcoin. Toto je TOP 7 ďalších kryptomien, ktoré musíš sledovať, ak chceš zarobiť
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- PRVÝ TRAILER: Začnete si zamykať dvere, sľubuje tvorca. Votrelec dostane mrazivý prídavok
- Mafián Stallone opantal Slovákov. Vieme, čo bude s milovaným seriálom ďalej
- Google to má spočítané, tvrdí Elon Musk. Jeho novinka má navždy nahradiť milovaný vyhľadávač
-
- Neexistuje iba Bitcoin. Toto je TOP 7 ďalších kryptomien, ktoré musíš sledovať, ak chceš zarobiť
- Google to má spočítané, tvrdí Elon Musk. Jeho novinka má navždy nahradiť milovaný vyhľadávač
- Plastov sa zbavíme raz a navždy. Vedci vymysleli niečo, čo je ešte lepšie ako recyklácia
- Mala napájať celý svet. Videli sme zabudnutý plán, ako chceli veľmoci „dojiť“ elektrinu z Afriky (+detaily)
- Je monštruózne v každom smere a Rusi nechápu. USA stavajú najväčšie lietadlo na svete
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Je monštruózne v každom smere a Rusi nechápu. USA stavajú najväčšie lietadlo na svete
- Má skoro 2000-krát silnejšiu gravitáciu než Zem. Čína aktivovala zvláštne zariadenie (+na čo slúži)
- Konečne je to tu. Slovenský film MIKI si už môžeš pozrieš online na obľúbenej službe
- Neexistuje iba Bitcoin. Toto je TOP 7 ďalších kryptomien, ktoré musíš sledovať, ak chceš zarobiť
Akcie v USA rastú. Nvidia a banky vedú trh do ziskov
Ničivá sila prírody udrela na Islande. Láva po výbuchu sopky narobila obrovské škody
Z Dunaja spravili laboratórium. Ryby vybavené vysielačkami prezradia viac, než čakáš
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené