Mazda predstavila svoj prvý elektromobil s netradičným otváraním dverí. Dojazdom na jedno nabitie žiaľ nevynikne
Japonská automobilka Mazda sa do sveta elektromobilov vrhla s malým oneskorením, no nakoniec predsa len nechce zaostávať za konkurenciou. Počas autosalónu Tokyo Motor Show tak predstavila svoj prvý elektrický model, malý crossover, ktorý sa snaží pútať pozornosť zaujímavými riešeniami a moderným dizajnom. Elektrická Mazda MX–30 odhalila časť svojich európskych špecifikácií, ale aj netradičné „Freestyle“ otváranie dverí, ktoré má priniesť nové možnosti.
Počas predstavenia na spomínanom autosalóne odhalila Mazda svoj najnovší počin, ktorý dostal ako prvý spomedzi všetkých modelov značky čiste elektrický pohon. Výrobca chcel navyše poskytnúť budúcim majiteľom tohto kúsku väčšie možnosti pri využití automobilu a miesto klasického spôsobu otvárania dverí priniesol späť riešenie, ktoré sme pred rokmi videli aj v Mazde RX-8.
Prvá elektrická Mazda je tu
Na oficiálnej stránke medzi vlastnosťami tohto elektromobilu figuruje kapacita lítium-iónovej batérie s vlastným chladiacim systémom, ktorá činí 35,5 kWh. Auto.cz však informuje, že výkon elektromotora je na úrovni 106 kW a dojazd na jedno nabitie je 210 km. Batériu bude možné nabíjať striedavým, ale aj jednosmerným prúdom. V prípade DC nabíjania je možné využiť maximálny vstupný výkon 6,6 kW. Rozmery samotného auta sú potom 4,395 mm × 1,795 mm × 1,570 mm a rázvor kolies je 2,655 mm.
Mazda si dala záležať aj na dynamike MX-30-ky počas jazdy, kedy využíva technológiu Electric G-Vectoring Control Plus pre ovládanie krútiaceho momentu jediného elektromotora v zákrutách, informuje Engadget. Ten je umiestnený v prednej časti karosérie a samotná batéria sa nachádza pod podlahou. K šasi auta je však pripevnená až na 20 miestach, aby bolo auto diagonálne pevné a zároveň sa znížil hluk počas jazdy. Osobitnou kategóriou je už spomínané otváranie dverí.
Nenechaj si ujsť
Volvo predstavuje prvý elektromobil: Toto je XC40 Recharge s viac ako 400 koňmi a jedným z najvyšších dojazdov
Tie sa dokážu otvoriť o 82° v prípade predného páru dverí a o 80° vzadu, čím cestujúcim ponúkajú dostatok priestoru na nastúpenie, no zároveň im poskytnú lepší zážitok z otvoreného priestoru a prinesú nové možnosti napríklad pri nakladaní vecí, deklaruje výrobca. Vo svojom interiéri potom MX-30 ponúka jednoduchý dizajn s modernými technológiami, medzi ktorými Mazda nezabudla ani na veľký 7″ dotykový displej umiestnený pred elektronickou riadiacou pákou s automatickým radením.
Celý interiér elektromobilu je orientovaný na priestrannosť a posádke má poskytnúť pocit otvoreného priestoru, pričom Mazda pri jeho návrhu využila dizajnový koncept „Human Modern“ a materiály s minimálnym dopadom na životné prostredie. Oficiálna cena pre Slovensko zatiaľ nebola stanovená, no v Česku sa má Mazda MX-30 vo verzii First Edition predávať od 899 990 Kč, čo je necelých 35 200 €. K prvým zákazníkom má doraziť v prvej polovici budúceho roka.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko si duplo, bojuje proti Euro 7. Odhalený dokument ukazuje, ako by nás norma zruinovala
Rázne a bez kompromisu. Susedná krajina Slovenska nechce čakať na zákaz spaľovákov do 2035
VIDEO Výkonom zahanbí Teslu, luxusom Triedu S. Elektromobil skoro skrachovanej automobilky nakoniec vyrobia
Dobývanie EÚ čínskymi elektromobilmi: Dve krajiny okolo Slovenska sú na zozname pre veľkú továreň
Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovensko si duplo, bojuje proti Euro 7. Odhalený dokument ukazuje, ako by nás norma zruinovala
- Výkonom zahanbí Teslu, luxusom Triedu S. Elektromobil skoro skrachovanej automobilky nakoniec vyrobia
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Všetkým zavrie ústa. Toľkoto percent stratila batéria Tesly po 200 000 km
-
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
- Výkonom zahanbí Teslu, luxusom Triedu S. Elektromobil skoro skrachovanej automobilky nakoniec vyrobia
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Všetkým zavrie ústa. Toľkoto percent stratila batéria Tesly po 200 000 km
- Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Stellantis investuje 160 miliónov eur do plne elektrického SUV
Moskva žiada predĺženie misie MAAE v Záporožskej atómovej elektrárni
Do 4 rokov sa ti zmení život. V Európe zavedieme digitálne euro, vieme detaily
Intel žiada od nemeckej vlády zvýšenie podpory pre svoje investície
Europarlament požaduje ekologickejší európsky textilný a odevný priemysel
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené