Južná Kórea sa chystá na núdzové rokovania po tom, čo v podzemnej parkovacej garáži došlo k požiaru elektrického auta značky Mercedes-Benz, upozorňuje portál Teslarati. Tento požiar mal nielen poškodiť okolo 140 ďalších vozidiel, čím došlo k spôsobeniu značných škôd. Čo je však horšie, zároveň bolo zranených asi 23 ľudí, ktorí sa nadýchali toxických plynov a výparov z tohto požiaru.

Dôjde k zmene pravidiel?

Rokovanie sa má konať v pondelok 12. augusta 2024 a okrem ministerstva životného prostredia sa majú zúčastniť aj experti z priemyslu spolu s ďalšími bezpečnostnými štátnymi zložkami, ako sú napríklad požiarnici. Juhokórejská vláda chce v súvislosti s touto problematikou predstaviť súhrn nový pravidiel a opatrení, ktoré v budúcnosti zabránia vzniku takýchto katastrofálnych požiarov.

Jednou zo zmien má byť aj povinnosťou automobiliek uvádzať výrobcu batérií, ktoré do áut montujú. Len máloktoré automobilky totiž používajú vlastné batérie a miesto toho ich nakupujú prevažne od čínskych spoločností, ktoré sú schopné poskytnúť túto techniku za prijateľnejšiu cenu. Juhokórejská divízia značky Mercedes-Benz údajne s autoritami spolupracuje a snaží sa prísť na to, čo mohlo požiar spôsobiť.

Ďalšie nové opatrenia majú prísť v septembri a ako dodáva Reuters, batérie pre spomínaný elektrický Mercedes-Benz vyrobila čínska firma Farasis Energy. Uhasiť požiar trvalo viac než 8 hodín a podľa nedávnej správy došlo len v tejto krajine medzi rokmi 2013 a 2022 k až 1 399 požiarom, z ktorých asi 43,7 % je pripisovaných práve k autám a to nie nutne elektrickým, keďže plamene stále štatisticky postihujú viac autá so spaľovacími motormi.

Gigantický požiar lode

Požiar auta pred pár rokmi spôsobil aj jednu z najničivejších katastrof automobilového priemyslu, kedy plamene zachvátili loď nesúcu až 4 000 áut. Volkswagen z dôvodu vzniknutého požiaru čelí až dvom žalobám, keďže požiar údajne spôsobila li-on batéria, ktorá sa vznietila v jednom z prevážaných automobilov značky Porsche.

Vážne škodia predajom

Takéto nepríjemné nehody vážne škodia predajom elektrických áut a tiež dôvere, ktorú v takúto techniku spotrebitelia majú. Viaceré spoločnosti a ich laboratóriá intenzívne pracujú na zvyšovaní bezpečnosti batérií, ktoré môžu byť v blízkej budúcnosti aj iné, než len lítium-iónové. Testami prechádzajú viaceré koncepty batérií, ktoré nie sú horľavé a zachovávajú si stále pomerne slušnú energetickú hustotu.

Vlastnú nehorľavú batériu pred pár rokmi vyvinuli aj vedci z ČR. Nová experimentálna vysokonapäťová batéria, ktorej kapacita je porovnateľná s komerčnými nikel-metal hybridnými batériami, je založená na princípe vodnej batérie, čo znamená, že pre svoj chod potrebuje slanú vodu, zinok a grafit.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP