Majiteľ Tesly Model 3 po pol roku používania: Kvalita spracovania nie je najlepšia, našiel veľa drobných chýb
Alex Sibila je jedným z majiteľov nesmierne populárneho Modelu 3 od Tesly. Pred pár dňami pridal na svoj YouTube kanál video, v ktorom zhrnul všetky nedostatky „cenovo dostupného“ elektromobilu od Tesly, ktoré si všimol počas 6 mesačného používania.
Na toto video upozornil aj portál Insideevs a podľa ich názoru sa fanúšikovský tábor Tesly delí na dve skupiny. Jedna tieto vozidlá ospevuje vo všetkých ohľadoch, no tá druhá je o čosi kritickejšia a verí, že Tesla má pred sebou ešte dlhú cestu, aby sa kvalitou dotiahla napríklad na prémiové nemecké automobilky.
Z hľadiska cenovej kategórie by sme mohli Model 3 zaradiť do strednej triedy, no taký Model S, alebo Model X sa podľa ceny radia už k tým luxusnejším kúskom a bez problémov sa v tomto smere môžu rovnať s nemeckými automobilkami. Čo im však pri nárokoch na luxusné vozidlo chýba, je práve kvalita spracovania niektorých detailov.
Model 3 je ale považovaný za akúsi „vstupnú bránu“ do sveta elektromobilov, pričom disponuje prémiovými technológiami z hľadiska hardvéru. Ak si bol doteraz majiteľom vozidiel strednej triedy, Model 3 si jednoducho zamiluješ podobne ako Alex. Relatívna nízka cena však spôsobila, že niektoré technické detaily sú výrazne nedotiahnuté.
Po 6 mesiacoch používania a po najazdení 10 500 kilometrov si Alex všimol nasledovné. Ako prvé postrehol, že na jeho Modeli 3 chýba takzvaný „mŕtvy pedál“. V starších verziách Modelu 3 sa na mieste spojky nachádzal tento mŕtvy pedál a vodič si tak mohol položiť nohu na pedál alebo podeň. V novej verzii sa na tomto mieste nachádza šikmá plocha, ktorá umožňuje vodičovi uložiť si ľavú nohu iba do jednej polohy.

Staršie verzie Modelu 3 tiež disponovali gumenou podložkou v prednom kufri vozidla. V Alexovej verzii sa už táto podložka nenachádza, je tu iba holý oplastovaný priestor, po ktorom sa veci uložené v kufri extrémne kĺžu počas jazdy.

Tesla tiež odstránila aj háčky na prichytenie tašiek s potravinami, čo Alex považuje za nelogický krok, nakoľko sa jedná len o pár eurovú súčiastku.

Počas používania Modelu 3 Alex zaznamenal niekoľko softvérových problémo. Čo ho však hneď pri prevzatí vozidla z predajne zarazilo, bol fakt, že jeho Model 3 nedisponoval najnovšou dostupnou verziou softvéru.
Čo sa týka ďalších softvérových problémov, Alex zaznamenal počas používania problémy so službou Spotify, ktorá sa mu pri prvom spustení nedokázala správne načítať.

Alex tiež zaznamenal problém so spätným zrkadlom na vodičovej strane, ktoré si nedokázalo udržať nastavenú pozíciu, a tak ho musel pred každou jazdou kontrolovať a niekedy opätovne nastavovať. Pripomienkam sa nevyhol ani autopilot.

Tomu trvalo istú dobu, pokým začal fungovať správne. Autopilot vo vozidlách Tesla sa totiž po uvedení do prevádzky musí nakalibrovať a Alex aj po prejdení takmer 5000 kilometrov stále pociťoval mierne kolísanie zo strany na stranu pri jazde v pruhu na diaľnici. Po 10 000 kilometroch však už tento problém takmer vôbec nepociťuje.

Ďalšie nedostatky na vozidle sa týkali už iba kvality spracovania. Alex si všimol niekoľko nedokonalostí na tesnení okolo dverí, ktoré na mnohých miestach nepriliehalo, no tieto problémy boli vyriešené v rámci záruky v autorizovanom servise. Mnohých fanúšikov Tesly však zarazilo nedávne video.
Upozornil naň portál Insideevs. Vo videu sa objavuje Tesla Model Y a zdá sa, že ani toto vozidlo neobišli problémy, ktoré budú trápiť budúcich majiteľov. S podobnými problémami totiž mali tú česť aj majitelia Modelu S alebo vyššie zmieneného Modelu 3. Často chýbali rôzne skrutky a ďalšie súčiastky, hlásené však boli aj problémy s lakom či nerovnosťami plechov.

Mnohí si mysleli, že si dá Tesla záležať aspoň na výrobe Modelu Y. Skutočnosť je však pravdepodobne iná, nakoľko sa objavilo množstvo chýb. Ak by šlo o jednu alebo dve chyby, mávneme rukou. V tomto prípade však ide o rad chýb, ktoré by sa rozhodne nemali objavovať pri žiadnom vozidle. K obrane Tesly neprispieva ani fakt, že vozidlo vo videu je jedným z prvých vyrobených v Spojených štátoch.

Vozidlo má vo videu konkrétne problémy s príliš veľkou medzerou na prednej kapote, nesprávnym zarovnaním okenných líšt, sklápaním zadných sedadiel a ich následným vrátením do pôvodnej polohy, s kondenzáciou v zadných svetlách, s tesnením dverí a mnohými ďalšími medzerami, kedy je jasné, že niektoré diely sú nesprávne nasadené, respektíve sú dôsledkom až príliš unáhlenej veľkovýroby. Viac informácií sa dočítaš v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Najdlhší tunel na Slovensku po 27 rokoch otvorili. Nový úsek D1 odľahčí dopravu v regióne

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

Kritická situácia na 2 horských priechodoch: Na cestu padajú kamene
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Najdlhší tunel na Slovensku po 27 rokoch otvorili. Nový úsek D1 odľahčí dopravu v regióne

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

