Magická hranica prelomená. Batérie od čínskej firmy sú konečne lacné, skáče po nich aj Tesla
Čínsky výrobca batérií a elektromobilov, spoločnosť BYD, dosiahla v rámci elektromobility významný míľnik. Ako informoval portál PushEVs, cenou svojich LFP batérií sa dostali pod hranicu 60 € za jednu kilowatthodinu.
Takzvané „Blade“ batérie spoločnosti BYD sú v mnohých ohľadoch revolučné. Vyznačujú sa pomerne unikátnym zložením LFP (lítium-železo-fosfát) a zmenou oproti súčasným a bežne používaným batériám v elektromobiloch je aj ich usporiadanie.
Skladajú sa priamo z článkov, čím sa výrazne znižuje objem a hmotnosť jednotky. Pri batériách v elektromobiloch sa totiž bežne používajú články a segmentované moduly, pri BYD sa spomínané moduly nenachádzajú.
Okrem toho je pridanou hodnotou aj vyššia bezpečnosť v prípade dopravnej nehody. Batériu bude tiež možné veľmi rýchlo nabíjať. Z 30 na 80 % trvá nabitie len 25 minút a 10 minútové nabíjanie stačí na dojazd 135 km. Po bezpečnostnej stránke si ale nedávno elektromobil BYD s Blade batériou neurobil najlepšie meno. Batéria sa totiž chytila horieť dva dni po absolvovaní crash testu.
BYD je ďaleko pred konkurenciou
Nedávno sa na verejnosť dostala informácia, že LFP batérie spoločnosti BYD bude dokonca využívať aj Tesla vo svojom novom Modeli 2, ktorý sa má vyrábať v Číne. Aj tento krok jasné svedčí o tom, že spoločnosť BYD je so svojimi batériami ďaleko pred konkurenciou.
Výrazný náskok má hlavne v cene samotných batérií. Konkurenční výrobcovia dokážu produkovať LFP batérie s cenou 85 € za jednu kilowatthodinu. Spoločnosť CATL, ďalší dodávateľ batérií pre Teslu, ich vyrába za 75 € za kilowatthodinu.
BYD dokáže podľa analýzy vyrábať svoje Blade batérie s cenou 55 € za jednu kilowatthodinu, 100 kWh batéria by v takomto prípade stála 5500 €. Čínsky výrobca údajne dokáže ísť s touto cenou ešte nižšie, čoskoro totiž začne vyrábať batérie na báze sodíkových iónov alebo prizmatické články bez vzácneho a drahého kobaltu.
Výroba takýchto batérií je až o 30 % lacnejšia v porovnaní s lítium-iónovými batériami, ktoré sa v elektromobiloch využívajú dnes. Cena za jednu kilowatthodinu by sa tak mohla dostať pod magických 40 €.
Všetky tieto zmeny sa priemietajú do očakávaného zlepšenia nákladov na 1 kWh batérie až o 56 %, informuje Clean Technica. Za posledných 10 rokov pritom ceny batérií klesli takmer desaťnásobne na približne 156 dolárov za 1 kWh v roku 2019, čo však Tesla plánuje už dlhú dobu znížiť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Oprava elektromobilu už nemusí stáť tisíce eur. Európski odborníci našli dieru na trhu
Tesla to má spočítané. Milovaná automobilka Slovákov odhalila nové SUV so špičkovou technikou
Nabíjanie plug-in hybridu na dlhých trasách. Kedy sa oplatí a kedy radšej jazdiť s vybitou batériou?
Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Kotlára sa valí ostrá kritika: Ozývajú sa vedci či lekári. Sabaka odkazuje, že nie je skorumpovaný
Odborníčka radí, ako minimalizovať náklady spojené s transakčnou daňou. „Existujú oslobodenia na subjekty, ktoré daň nebudú platiť“
„Útočný pes“ prezidenta Putina „uteká z Ruska“. Šéf Kremľa to vraj považuje za zradu
Fico neprišiel na rozhovor pre zdravotné problémy súvisiace s atentátom, tvrdí Zeman
Slováci vyplnili dieru na trhu, ich produkt nemá v EÚ konkurenciu: Dostali sme ponuku na odkúpenie nášho nápadu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla to má spočítané. Milovaná automobilka Slovákov odhalila nové SUV so špičkovou technikou
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
- Oprava elektromobilu už nemusí stáť tisíce eur. Európski odborníci našli dieru na trhu
- Elektromobily budú čoraz lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu klesli pod magickú hranicu
-
- Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- Tesla to má spočítané. Milovaná automobilka Slovákov odhalila nové SUV so špičkovou technikou
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
-
- Nezniesli drastické clá Trumpa. Japonský automobilový gigant sa rozhodol urobiť rázny krok
- Tesla má dôvod na paniku. Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky, stojí zlomok ceny
- Diesel to má spočítané. Slováci si zamilovali úplne iný druh pohonu (PRIESKUM)
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
„Sem by som už neprišiel,“ odkazuje šéf zväzu. Slovensko môže zostať bez práce
Zlato lámalo rekordy. Dolár slabne, obchodná vojna silnie – investori hľadajú útočisko
Európa nechce zažiť ďalší šok. Plynové zásobníky budú musieť byť stále plné
Prvý zásah v Baltskom mori. Estónsko zadržalo tanker prepojený na Moskvu
Protiraketová obrana, tanky aj radary. Nemecko pokračuje v podpore Kyjevu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Kotlára sa valí ostrá kritika: Ozývajú sa vedci či lekári. Sabaka odkazuje, že nie je skorumpovaný
Odborníčka radí, ako minimalizovať náklady spojené s transakčnou daňou. „Existujú oslobodenia na subjekty, ktoré daň nebudú platiť“
„Útočný pes“ prezidenta Putina „uteká z Ruska“. Šéf Kremľa to vraj považuje za zradu
Fico neprišiel na rozhovor pre zdravotné problémy súvisiace s atentátom, tvrdí Zeman
Slováci vyplnili dieru na trhu, ich produkt nemá v EÚ konkurenciu: Dostali sme ponuku na odkúpenie nášho nápadu
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené