Magická hranica prelomená. Batérie od čínskej firmy sú konečne lacné, skáče po nich aj Tesla
Čínsky výrobca batérií a elektromobilov, spoločnosť BYD, dosiahla v rámci elektromobility významný míľnik. Ako informoval portál PushEVs, cenou svojich LFP batérií sa dostali pod hranicu 60 € za jednu kilowatthodinu.
Takzvané „Blade“ batérie spoločnosti BYD sú v mnohých ohľadoch revolučné. Vyznačujú sa pomerne unikátnym zložením LFP (lítium-železo-fosfát) a zmenou oproti súčasným a bežne používaným batériám v elektromobiloch je aj ich usporiadanie.
Skladajú sa priamo z článkov, čím sa výrazne znižuje objem a hmotnosť jednotky. Pri batériách v elektromobiloch sa totiž bežne používajú články a segmentované moduly, pri BYD sa spomínané moduly nenachádzajú.

Okrem toho je pridanou hodnotou aj vyššia bezpečnosť v prípade dopravnej nehody. Batériu bude tiež možné veľmi rýchlo nabíjať. Z 30 na 80 % trvá nabitie len 25 minút a 10 minútové nabíjanie stačí na dojazd 135 km. Po bezpečnostnej stránke si ale nedávno elektromobil BYD s Blade batériou neurobil najlepšie meno. Batéria sa totiž chytila horieť dva dni po absolvovaní crash testu.
BYD je ďaleko pred konkurenciou
Nedávno sa na verejnosť dostala informácia, že LFP batérie spoločnosti BYD bude dokonca využívať aj Tesla vo svojom novom Modeli 2, ktorý sa má vyrábať v Číne. Aj tento krok jasné svedčí o tom, že spoločnosť BYD je so svojimi batériami ďaleko pred konkurenciou.

Výrazný náskok má hlavne v cene samotných batérií. Konkurenční výrobcovia dokážu produkovať LFP batérie s cenou 85 € za jednu kilowatthodinu. Spoločnosť CATL, ďalší dodávateľ batérií pre Teslu, ich vyrába za 75 € za kilowatthodinu.
BYD dokáže podľa analýzy vyrábať svoje Blade batérie s cenou 55 € za jednu kilowatthodinu, 100 kWh batéria by v takomto prípade stála 5500 €. Čínsky výrobca údajne dokáže ísť s touto cenou ešte nižšie, čoskoro totiž začne vyrábať batérie na báze sodíkových iónov alebo prizmatické články bez vzácneho a drahého kobaltu.
Výroba takýchto batérií je až o 30 % lacnejšia v porovnaní s lítium-iónovými batériami, ktoré sa v elektromobiloch využívajú dnes. Cena za jednu kilowatthodinu by sa tak mohla dostať pod magických 40 €.
Všetky tieto zmeny sa priemietajú do očakávaného zlepšenia nákladov na 1 kWh batérie až o 56 %, informuje Clean Technica. Za posledných 10 rokov pritom ceny batérií klesli takmer desaťnásobne na približne 156 dolárov za 1 kWh v roku 2019, čo však Tesla plánuje už dlhú dobu znížiť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli

Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

„Väzenie za horalku končí“: Recidivistov-zlodejov čakajú zmeny, vyhlásil Šutaj Eštok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
				- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
 
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

 
				
			 
				 
				 
                 
				 
				 
				

 
		