Ľudia sa po kúpe elektromobilu k nim už nikdy nechcú vrátiť. Jedna z najväčších krajín rieši vážny problém zákazníkov
Pre mnohých nadšencov technológií predstavujú elektromobily budúcnosť dopravy, ktorá má odpísať klasické spaľovacie motory. Do tohto biznisu sa pritom pridáva čoraz viac výrobcov, ktorí si chcú uchmatnúť svoje miesto na trhu, avšak viaceré čínske spoločnosti teraz narazili na zásadné nedostatky, informoval Bloomberg.
V poslednom čase v čínskych médiách čoraz viac rezonujú správy o chabej kvalite spracovania, ktorá ohrozuje elektromobily na tamojšom trhu. Byť výrobcom elektromobilov nie je v Číne zdá sa žiadna veda. Krajina prispieva spoločnostiam, ktoré sa rozhodli vybrať si ekologickejšiu alternatívu, a tak tam nové startupy rastú ako huby po daždi.
Výrobcovia dostávajú finančnú podporu a snažia sa rýchlo vyrábať vo veľkom množstve, aby uspokojili ciele nielen vládnych predstaviteľov, ale aj dopyt zo strany zákazníkov. Vrhnúť sa na masovú produkciu a zamerať sa na kvantitu miesto kvality však má veľké nevýhody.
Rýchla výroba „Made in China“
Podľa prieskumov v Číne už ale 70 % majiteľov elektromobilov oľutovalo svoje rozhodnutie a ďalšie elektrické auto by si viac nekúpili. Vláda sa však snaží tento priemysel podporiť všemožnými spôsobmi, aby splnila ciele v programe „Made in China 2025“, ktorý spustila v roku 2015, informoval Bloomberg.
Podľa prieskumu International Energy Agency si však Čína drží aj veľký podiel na trhu s elektrickými a hybridnými autami a čísla majú v budúcnosti naďalej rásť. Zatiaľ čo také Spojené štáty majú 1,2 % podiel, Čína si drží takmer dvojnásobok, informoval portál Interesting Engineering.
Nenechaj si ujsť
Čínsky elektromobil väznil vodiča na frekventovanej ceste, až kým nedokončil softvérovú aktualizáciu
Kľúčom má byť pritom nižšia cena elektromobilov, ktorá je v tejto krajine výrazne menšia ako je celosvetový priemer. Len v minulom roku tak vďaka rýchlej výrobe, prijateľným cenám a dostupnosti Čína predala až 1,256 miliónov áut s pohonom novej generácie, vrátane elektromobilov.
Tento počet je pritom až o 62 % vyšší ako tomu bolo v roku 2017. S veľkým množstvom týchto áut však prichádza aj veľa problémov, ktoré sa týkajú najmä batérií. Akumulátory majú poskytovať slabší výkon ako uvádzajú výrobcovia a v iných prípadoch sa zasa nezvyčajne rýchlo vybíjajú.
V extrémnych situáciách sa dokonca prehrievajú, čo malo v Číne za následok vznietenie až 40 elektromobilov len za minulý rok, informoval Bloomberg. Ďalšie závažné chyby sa pritom majú týkať elektromotorov, prevodoviek a iných dôležitých súčastí elektromobilov.
Napriek tomu, že sú tieto autá na trhu len pár rokov a technológie ešte nemajú vychytané všetky „muchy“, Čína sa vrhla do tohto priemyslu až príliš strmhlavo, kvôli čomu teraz čelí týmto problémom. Miesto kvantity by sa mali výrobcovia zamerať viac na kvalitu, aby tak napravili pošramotenú povesť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP