Ľudia sa po kúpe elektromobilu k nim už nikdy nechcú vrátiť. Jedna z najväčších krajín rieši vážny problém zákazníkov
Pre mnohých nadšencov technológií predstavujú elektromobily budúcnosť dopravy, ktorá má odpísať klasické spaľovacie motory. Do tohto biznisu sa pritom pridáva čoraz viac výrobcov, ktorí si chcú uchmatnúť svoje miesto na trhu, avšak viaceré čínske spoločnosti teraz narazili na zásadné nedostatky, informoval Bloomberg.
V poslednom čase v čínskych médiách čoraz viac rezonujú správy o chabej kvalite spracovania, ktorá ohrozuje elektromobily na tamojšom trhu. Byť výrobcom elektromobilov nie je v Číne zdá sa žiadna veda. Krajina prispieva spoločnostiam, ktoré sa rozhodli vybrať si ekologickejšiu alternatívu, a tak tam nové startupy rastú ako huby po daždi.
Výrobcovia dostávajú finančnú podporu a snažia sa rýchlo vyrábať vo veľkom množstve, aby uspokojili ciele nielen vládnych predstaviteľov, ale aj dopyt zo strany zákazníkov. Vrhnúť sa na masovú produkciu a zamerať sa na kvantitu miesto kvality však má veľké nevýhody.
Rýchla výroba „Made in China“
Podľa prieskumov v Číne už ale 70 % majiteľov elektromobilov oľutovalo svoje rozhodnutie a ďalšie elektrické auto by si viac nekúpili. Vláda sa však snaží tento priemysel podporiť všemožnými spôsobmi, aby splnila ciele v programe „Made in China 2025“, ktorý spustila v roku 2015, informoval Bloomberg.
Podľa prieskumu International Energy Agency si však Čína drží aj veľký podiel na trhu s elektrickými a hybridnými autami a čísla majú v budúcnosti naďalej rásť. Zatiaľ čo také Spojené štáty majú 1,2 % podiel, Čína si drží takmer dvojnásobok, informoval portál Interesting Engineering.
Nenechaj si ujsť
Čínsky elektromobil väznil vodiča na frekventovanej ceste, až kým nedokončil softvérovú aktualizáciu
Kľúčom má byť pritom nižšia cena elektromobilov, ktorá je v tejto krajine výrazne menšia ako je celosvetový priemer. Len v minulom roku tak vďaka rýchlej výrobe, prijateľným cenám a dostupnosti Čína predala až 1,256 miliónov áut s pohonom novej generácie, vrátane elektromobilov.
Tento počet je pritom až o 62 % vyšší ako tomu bolo v roku 2017. S veľkým množstvom týchto áut však prichádza aj veľa problémov, ktoré sa týkajú najmä batérií. Akumulátory majú poskytovať slabší výkon ako uvádzajú výrobcovia a v iných prípadoch sa zasa nezvyčajne rýchlo vybíjajú.
V extrémnych situáciách sa dokonca prehrievajú, čo malo v Číne za následok vznietenie až 40 elektromobilov len za minulý rok, informoval Bloomberg. Ďalšie závažné chyby sa pritom majú týkať elektromotorov, prevodoviek a iných dôležitých súčastí elektromobilov.
Napriek tomu, že sú tieto autá na trhu len pár rokov a technológie ešte nemajú vychytané všetky „muchy“, Čína sa vrhla do tohto priemyslu až príliš strmhlavo, kvôli čomu teraz čelí týmto problémom. Miesto kvantity by sa mali výrobcovia zamerať viac na kvalitu, aby tak napravili pošramotenú povesť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Už 300 rokov vzdorujú modernému svetu: Amiši žijú bez smartfónu či elektriny, mladých nepresvedčí ani „Rumspringa“
Elitného exšéfa tímu NAKA zadržala inšpekcia. Jeho obvinenie má súvisieť s Ficom
Neprepichuj pľuzgiere a zabudni na ľad: TOP 5 overených tipov na spálenú kožu. Väčšina Slovákov robí presný opak
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP