Ľudia ho nechcú. Zúfalá automobilka brutálne zlacnila dôležitý elektromobil
Výrobca automobilov Ford sa rozhodol pristúpiť k ráznemu kroku znižovania cien svojho elektrického pickupu F-150 Lightning, na ktorého uvedenie na trh čakal celý svet nadšencov elektromobility a zároveň tých, ktorých môže elektrifikácia pickupov priamo ovplyvniť. Na zlacnenie modelov upozorňuje CNBC.
Až o 10 000 menej
Najlacnejšiu verziu F-150 Lightning, označovanú ako „Pro“, Ford zlacnil až o takmer 10 000 amerických dolárov (USD) a to z 59 974 USD na 49 995 USD. Táto verzia má podľa EPA dojazd vyše 380 km, avšak nedokáže ťahať ani len 2,5 t – limit sa pohybuje kdesi na 2 200 kg, čo je približne tretinová kapacita v porovnaní s verziou so spaľovacím motorom.
Najvyššia verzia elektrického F-150, označovaná ako „Platinum“, je na tom so svojimi kapacitami o niečo lepšie a dosahuje dojazd až 480 km, pričom zvláda ťahať cez 3,5 t. Pri ťahaní takéhoto nákladu je však pochopiteľne nutné počítať s faktom, že dojazd drasticky klesne. Verzia Platinum navyše stojí aj po zlacnení o približne 6 000 USD až 91 995 USD.
V oboch prípadoch je navyše nutné dodať, že norma EPA je o niečo optimistickejšia, než WLTP, podľa ktorej sú udávané dojazdy elektromobilov v EÚ.
Obrovská batéria
Vysoká cena najvyššieho modelu F-150 Lightning má dobrý dôvod – nesie totiž akumulátor s kapacitou až 131 kWh, ktorý síce umožňuje napríklad aj nabíjanie iných elektromobilov a teda využitie stroja ako servisného vozidla, avšak poriadne sa podpisuje na cene. V rámci príplatkovej výbavy dokáže Ford zo svojej zásuvky dávať výkon až 7,2 kW, čo je poriadny nadštandard.
Boli lacnejšie
Na úplnom začiatku dokonca stála najnižšia verzia F-150 len 40 000, avšak ako informuje The Verge, za túto cenu bolo vyrobených len pár kusov. Za posledným znižovaním cien môžu stáť nielen slabšie predaje, ale tiež vylepšenia vo výrobe a zníženie nákladov na surové materiály, ktoré sú potrebné pre výrobu drahých lítium-iónových batérií.
Načasovanie znižovania cien je zaujímavé, i keď len náhodné – Tesla práve na výrobnej linke v Austine vyrobila svoj prvý Cybertruck, elektrický pickup s futuristickým a kontroverzným dizajnom, zároveň však s úctyhodnými schopnosťami a pri dodržaní sľubov aj významnou konkurencieschopnosťou.
Otázne je, koľko bude vo finále elektrický pickup stáť, pri jeho prvom predstavení totiž sľuboval Musk cenu okolo 40 000 dolárov. S takouto cenovkou by šlo aktuálne o najlacnejšiu Teslu, čo ale pochopiteľne nedáva zmysel.
Kým množstvo ľudí kupuje tieto monštrá najmä pre imidž, nemalá časť zákazníkov potrebuje predovšetkým ich schopnosti a flexibilitu mimo mesta – zdolanie mierneho terénu, vysoká nosnosť ťažného zariadenia, vysoká nosnosť samotného vozidla a podobne. Elektrifikácia takéhoto modelu má potenciál ušetriť peniaze na palive, musí však byť dostatočne lacný a výkonný.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP