Výrobca automobilov Ford sa rozhodol pristúpiť k ráznemu kroku znižovania cien svojho elektrického pickupu F-150 Lightning, na ktorého uvedenie na trh čakal celý svet nadšencov elektromobility a zároveň tých, ktorých môže elektrifikácia pickupov priamo ovplyvniť. Na zlacnenie modelov upozorňuje CNBC.

Až o 10 000 menej

Najlacnejšiu verziu F-150 Lightning, označovanú ako „Pro“, Ford zlacnil až o takmer 10 000 amerických dolárov (USD) a to z 59 974 USD na 49 995 USD. Táto verzia má podľa EPA dojazd vyše 380 km, avšak nedokáže ťahať ani len 2,5 t – limit sa pohybuje kdesi na 2 200 kg, čo je približne tretinová kapacita v porovnaní s verziou so spaľovacím motorom.

Najvyššia verzia elektrického F-150, označovaná ako „Platinum“, je na tom so svojimi kapacitami o niečo lepšie a dosahuje dojazd až 480 km, pričom zvláda ťahať cez 3,5 t. Pri ťahaní takéhoto nákladu je však pochopiteľne nutné počítať s faktom, že dojazd drasticky klesne. Verzia Platinum navyše stojí aj po zlacnení o približne 6 000 USD až 91 995 USD.

Ford

V oboch prípadoch je navyše nutné dodať, že norma EPA je o niečo optimistickejšia, než WLTP, podľa ktorej sú udávané dojazdy elektromobilov v EÚ.

Obrovská batéria

Vysoká cena najvyššieho modelu F-150 Lightning má dobrý dôvod – nesie totiž akumulátor s kapacitou až 131 kWh, ktorý síce umožňuje napríklad aj nabíjanie iných elektromobilov a teda využitie stroja ako servisného vozidla, avšak poriadne sa podpisuje na cene. V rámci príplatkovej výbavy dokáže Ford zo svojej zásuvky dávať výkon až 7,2 kW, čo je poriadny nadštandard.

Boli lacnejšie

Na úplnom začiatku dokonca stála najnižšia verzia F-150 len 40 000, avšak ako informuje The Verge, za túto cenu bolo vyrobených len pár kusov. Za posledným znižovaním cien môžu stáť nielen slabšie predaje, ale tiež vylepšenia vo výrobe a zníženie nákladov na surové materiály, ktoré sú potrebné pre výrobu drahých lítium-iónových batérií.

Načasovanie znižovania cien je zaujímavé, i keď len náhodné – Tesla práve na výrobnej linke v Austine vyrobila svoj prvý Cybertruck, elektrický pickup s futuristickým a kontroverzným dizajnom, zároveň však s úctyhodnými schopnosťami a pri dodržaní sľubov aj významnou konkurencieschopnosťou.

Ford

Otázne je, koľko bude vo finále elektrický pickup stáť, pri jeho prvom predstavení totiž sľuboval Musk cenu okolo 40 000 dolárov. S takouto cenovkou by šlo aktuálne o najlacnejšiu Teslu, čo ale pochopiteľne nedáva zmysel.

Kým množstvo ľudí kupuje tieto monštrá najmä pre imidž, nemalá časť zákazníkov potrebuje predovšetkým ich schopnosti a flexibilitu mimo mesta – zdolanie mierneho terénu, vysoká nosnosť ťažného zariadenia, vysoká nosnosť samotného vozidla a podobne. Elektrifikácia takéhoto modelu má potenciál ušetriť peniaze na palive, musí však byť dostatočne lacný a výkonný.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú