Na Slovensku začnú vyrábať elektromobil, ktorý by si Slováci v sekunde kúpili
V článku boli použité materiály SITA.
Francúzska značka automobilov Citroën plánuje vynoviť model C3 ako elektromobil. Portálu Auto Express to prezradil generálny riaditeľ spoločnosti Thierry Koskas. Supermini, ktoré sa bude volať Citroën e-C3, pritom budú vyrábať v závode Stellantis v Trnave, kde vyrábajú končiaci model C3, ako aj Peugeot 208, potvrdil Koskas.
Verzia e-C3 by mala mať podľa neho dojazd viac ako 300 kilometrov. Zatiaľ však nezverejnili žiadne podrobnosti o kapacite batérie alebo výkone. Štartovacia cena by mala byť podľa Koskasa nižšia ako 25-tisíc €. Skupina Stellantis stavia Citroën do pozície jedného z hlavných obranných opatrení proti rýchlo sa rozširujúcemu zoznamu čínskych výrobcov, ktorí v Európe uvádzajú lacnejšie elektrické vozidlá.
e-C3 sa už predáva v Indii a stojí rekordne málo
Lacných elektromobilov je v ponukách svetových automobiliek mnoho, má to iba jeden problém. Takéto autá sa zvyčajne nedostanú na európsky trh a aj to je prípad čerstvej novinky z dielne Citroënu. Obľúbená značka mnohých Slovákov ale predstavila model e-C3 s lákavou cenovkou už dávnejšie, doposiaľ bol však určený iba pre indický trh.
Na Slovensku zatiaľ môžeme o solídnom elektromobile s cenou pod 20 000 € iba snívať. Jediný dostupný elektromobil, ktorý túto hranicu podlieza, je Dacia Spring, no pri tomto aute musí majiteľ pristúpiť na množstvo kompromisov.
Citroën e-C3 je ale o niečo lepším kúskom a to najlepšie je jeho cena, ktorá na indickom trhu začína pod 10 000 €. Za takýmto elektromobile by sa Slováci rozhodne išli roztrhať.
Dokonalé druhé auto do rodiny
Od Citroënu e-C3 nemôžeme očakávať dojazd na úrovni vlajkových lodí. Ide skôr o mestský crossover, ktorý sa ale nezľakne ani prípadnej dlhšej trasy po okreskách. Pravdou ale zostáva, že dovolenku do Chorvátska by sme ním absolvovať nechceli.
Ako uvádza automobilka na svojom webe, novinka disponuje elektromotorom s výkonom 42 kW (56 koní) a točivým momentom 143 Nm. Batéria dostala kapacitu 29,2 kWh, no takto malé a relatívne ľahké auto dokáže v ideálnych podmienkach jazdiť so spotrebou aj pod 10 kWh/100 km.
Pre porovnanie, Dacia Spring disponuje 26,8 kWh akumulátorom, výkonom 33 kW (45 koní) a v meste dokáže jazdiť so spotrebou 10 kWh/100 km. Reálny dojazd sa preto pohybuje na úrovni okolo 250 km.
Výsledkom toho je uvádzaný dojazd na jedno nabitie 320 km. To, že je auto určené primárne do mesta, dokazuje aj maximálna rýchlosť, ktorá je obmedzená na 107 km/h. V tomto smere Citroën o niečo zaostáva aj za Daciou Spring, ktorá má maximálku na úrovni 120 km/h.
K dispozícii je okrem štandardnej 3,3 kW AC nabíjačky aj možnosť DC nabíjania, pomocou ktorého sa batéria nabije z 10 % na 80 % za 57 minút. Pôjde tak zrejme o nabíjanie s maximálnym výkonom 25-30 kW, podobne rýchle nabíjanie má Dacia Spring.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
BMW vyriešilo večný problém elektromobilov. Do novej technológie naleje 10 miliónov eur
Schladí dom v lete, vykúri v zime a nabije auto. Mitsubishi stvorilo energetické zariadenie budúcnosti
Dobije autu tisíce kilometrov ročne zadarmo. Mercedes vyvinul solárny lak, ktorý predĺžuje dojazd
Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
BMW má nový nápad, ako odpratať spaľováky. Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde"
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hodnota až 5 000 eur: Za túto dvojeurovku si môžeš kúpiť auto či luxusnú dovolenku, prehľadaj svoje zásoby
Jednoduchá diéta môže znižovať riziko demencie, tvrdia vedci. Tieto potraviny má v kuchyni každý Slovák
„Nie je žiadna dohoda,“ vyhlásil Trump. Hodinové rokovania na Aljaške skončili, Putin naznačil možné stretnutie v Moskve
Pokuta až 100 eur: Polícia kontroluje tento doklad u vybranej skupiny vodičov, mnohí Slováci o tom nevedia
Penzión na severe Slovenska zachvátili plamene. Škoda dosahuje 4 milióny eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- BMW má nový nápad, ako odpratať spaľováky. Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde“
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Postavia jadrové elektrárne, vysokorýchlostnú železnicu a predbehnú Slovensko. Ázia má nového tigra
Volkswagen znovu zaťal do živého. Vládu vyzval na štátnu podporu elektromobilov
Putin berie Rusom aj posledný kúsok slobody. Ľuďom bizarne ruší hovory cez obľúbené aplikácie
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP