Na Slovensku začnú vyrábať elektromobil, ktorý by si Slováci v sekunde kúpili
V článku boli použité materiály SITA.
Francúzska značka automobilov Citroën plánuje vynoviť model C3 ako elektromobil. Portálu Auto Express to prezradil generálny riaditeľ spoločnosti Thierry Koskas. Supermini, ktoré sa bude volať Citroën e-C3, pritom budú vyrábať v závode Stellantis v Trnave, kde vyrábajú končiaci model C3, ako aj Peugeot 208, potvrdil Koskas.
Verzia e-C3 by mala mať podľa neho dojazd viac ako 300 kilometrov. Zatiaľ však nezverejnili žiadne podrobnosti o kapacite batérie alebo výkone. Štartovacia cena by mala byť podľa Koskasa nižšia ako 25-tisíc €. Skupina Stellantis stavia Citroën do pozície jedného z hlavných obranných opatrení proti rýchlo sa rozširujúcemu zoznamu čínskych výrobcov, ktorí v Európe uvádzajú lacnejšie elektrické vozidlá.
e-C3 sa už predáva v Indii a stojí rekordne málo
Lacných elektromobilov je v ponukách svetových automobiliek mnoho, má to iba jeden problém. Takéto autá sa zvyčajne nedostanú na európsky trh a aj to je prípad čerstvej novinky z dielne Citroënu. Obľúbená značka mnohých Slovákov ale predstavila model e-C3 s lákavou cenovkou už dávnejšie, doposiaľ bol však určený iba pre indický trh.
Na Slovensku zatiaľ môžeme o solídnom elektromobile s cenou pod 20 000 € iba snívať. Jediný dostupný elektromobil, ktorý túto hranicu podlieza, je Dacia Spring, no pri tomto aute musí majiteľ pristúpiť na množstvo kompromisov.
Citroën e-C3 je ale o niečo lepším kúskom a to najlepšie je jeho cena, ktorá na indickom trhu začína pod 10 000 €. Za takýmto elektromobile by sa Slováci rozhodne išli roztrhať.
Dokonalé druhé auto do rodiny
Od Citroënu e-C3 nemôžeme očakávať dojazd na úrovni vlajkových lodí. Ide skôr o mestský crossover, ktorý sa ale nezľakne ani prípadnej dlhšej trasy po okreskách. Pravdou ale zostáva, že dovolenku do Chorvátska by sme ním absolvovať nechceli.
Ako uvádza automobilka na svojom webe, novinka disponuje elektromotorom s výkonom 42 kW (56 koní) a točivým momentom 143 Nm. Batéria dostala kapacitu 29,2 kWh, no takto malé a relatívne ľahké auto dokáže v ideálnych podmienkach jazdiť so spotrebou aj pod 10 kWh/100 km.
Pre porovnanie, Dacia Spring disponuje 26,8 kWh akumulátorom, výkonom 33 kW (45 koní) a v meste dokáže jazdiť so spotrebou 10 kWh/100 km. Reálny dojazd sa preto pohybuje na úrovni okolo 250 km.
Výsledkom toho je uvádzaný dojazd na jedno nabitie 320 km. To, že je auto určené primárne do mesta, dokazuje aj maximálna rýchlosť, ktorá je obmedzená na 107 km/h. V tomto smere Citroën o niečo zaostáva aj za Daciou Spring, ktorá má maximálku na úrovni 120 km/h.
K dispozícii je okrem štandardnej 3,3 kW AC nabíjačky aj možnosť DC nabíjania, pomocou ktorého sa batéria nabije z 10 % na 80 % za 57 minút. Pôjde tak zrejme o nabíjanie s maximálnym výkonom 25-30 kW, podobne rýchle nabíjanie má Dacia Spring.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Kontaminované produkty od susedov: Čučoriedky spôsobili sériu ochorení na hepatitídu A
Slovenský expert: Mladí Gruzínci bojujú za Európu. Vláda ich bije, no nevzdávajú sa
Gašpar pripustil možnosť vystúpenia Slovenska z EÚ a NATO
Len dva dni pred útokom na gymnáziu o páchateľovi rozhodoval súd. Odmietol ústavnú psychiatrickú liečbu
„Som bohatý a nemám tušenie, čo robiť so svojím životom.“ Milionár prehovoril o temnej stránke úspechu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Kontaminované produkty od susedov: Čučoriedky spôsobili sériu ochorení na hepatitídu A
Slovenský expert: Mladí Gruzínci bojujú za Európu. Vláda ich bije, no nevzdávajú sa
Gašpar pripustil možnosť vystúpenia Slovenska z EÚ a NATO
Len dva dni pred útokom na gymnáziu o páchateľovi rozhodoval súd. Odmietol ústavnú psychiatrickú liečbu
„Som bohatý a nemám tušenie, čo robiť so svojím životom.“ Milionár prehovoril o temnej stránke úspechu
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené