Na Slovensku začnú vyrábať elektromobil, ktorý by si Slováci v sekunde kúpili
V článku boli použité materiály SITA.
Francúzska značka automobilov Citroën plánuje vynoviť model C3 ako elektromobil. Portálu Auto Express to prezradil generálny riaditeľ spoločnosti Thierry Koskas. Supermini, ktoré sa bude volať Citroën e-C3, pritom budú vyrábať v závode Stellantis v Trnave, kde vyrábajú končiaci model C3, ako aj Peugeot 208, potvrdil Koskas.
Verzia e-C3 by mala mať podľa neho dojazd viac ako 300 kilometrov. Zatiaľ však nezverejnili žiadne podrobnosti o kapacite batérie alebo výkone. Štartovacia cena by mala byť podľa Koskasa nižšia ako 25-tisíc €. Skupina Stellantis stavia Citroën do pozície jedného z hlavných obranných opatrení proti rýchlo sa rozširujúcemu zoznamu čínskych výrobcov, ktorí v Európe uvádzajú lacnejšie elektrické vozidlá.
e-C3 sa už predáva v Indii a stojí rekordne málo
Lacných elektromobilov je v ponukách svetových automobiliek mnoho, má to iba jeden problém. Takéto autá sa zvyčajne nedostanú na európsky trh a aj to je prípad čerstvej novinky z dielne Citroënu. Obľúbená značka mnohých Slovákov ale predstavila model e-C3 s lákavou cenovkou už dávnejšie, doposiaľ bol však určený iba pre indický trh.
Na Slovensku zatiaľ môžeme o solídnom elektromobile s cenou pod 20 000 € iba snívať. Jediný dostupný elektromobil, ktorý túto hranicu podlieza, je Dacia Spring, no pri tomto aute musí majiteľ pristúpiť na množstvo kompromisov.
Citroën e-C3 je ale o niečo lepším kúskom a to najlepšie je jeho cena, ktorá na indickom trhu začína pod 10 000 €. Za takýmto elektromobile by sa Slováci rozhodne išli roztrhať.
Dokonalé druhé auto do rodiny
Od Citroënu e-C3 nemôžeme očakávať dojazd na úrovni vlajkových lodí. Ide skôr o mestský crossover, ktorý sa ale nezľakne ani prípadnej dlhšej trasy po okreskách. Pravdou ale zostáva, že dovolenku do Chorvátska by sme ním absolvovať nechceli.
Ako uvádza automobilka na svojom webe, novinka disponuje elektromotorom s výkonom 42 kW (56 koní) a točivým momentom 143 Nm. Batéria dostala kapacitu 29,2 kWh, no takto malé a relatívne ľahké auto dokáže v ideálnych podmienkach jazdiť so spotrebou aj pod 10 kWh/100 km.
Pre porovnanie, Dacia Spring disponuje 26,8 kWh akumulátorom, výkonom 33 kW (45 koní) a v meste dokáže jazdiť so spotrebou 10 kWh/100 km. Reálny dojazd sa preto pohybuje na úrovni okolo 250 km.
Výsledkom toho je uvádzaný dojazd na jedno nabitie 320 km. To, že je auto určené primárne do mesta, dokazuje aj maximálna rýchlosť, ktorá je obmedzená na 107 km/h. V tomto smere Citroën o niečo zaostáva aj za Daciou Spring, ktorá má maximálku na úrovni 120 km/h.
K dispozícii je okrem štandardnej 3,3 kW AC nabíjačky aj možnosť DC nabíjania, pomocou ktorého sa batéria nabije z 10 % na 80 % za 57 minút. Pôjde tak zrejme o nabíjanie s maximálnym výkonom 25-30 kW, podobne rýchle nabíjanie má Dacia Spring.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Odborníčka radí, ako spravovať rodinný rozpočet počas materskej: Podrobný návod v 3 krokoch (ROZHOVOR)
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Už 300 rokov vzdorujú modernému svetu: Amiši žijú bez smartfónu či elektriny, mladých nepresvedčí ani „Rumspringa“
Elitného exšéfa tímu NAKA zadržala inšpekcia. Jeho obvinenie má súvisieť s Ficom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP