Kus lepiacej pásky oklamal Teslu, aby prečítala značku najvyššej povolenej rýchlosti za viac ako dvojnásobne vyššiu
Vedci identifikovali potencionálny problém so senzormi, ktoré používali staršie modely elektrických vozidiel Tesla. Len malý kúsok klasickej elektrikárskej pásky stačí, aby Tesla prečítala značku 35 míľového rýchlostného limitu ako 85 míľ za hodinu.
Portál Gizmodo nedávno priniesol informáciu, že v rámci 18 mesačného pozorovania spoločnosti McAfee pracovali výskumníci Shivangee Trivedi a Mark Bereza na preskúmaní spôsobu, akým by mohlo byť strojové učenie využité v prípade autonómnych vozidiel. Zároveň však zistili, že senzory používané v starších modeloch Tesla môžu zle prečítať aj jemne upravené značky rýchlostných limitov.
Ide hlavne o staršie vozidlá Tesla Model S a Model X ešte z roku 2016, ktoré využívali kamery vyrobené spoločnosťou MobilEye na registráciu značiek rýchlostných limitov. Testy spomínaných výskumníkov ukázali, že aj jemná úprava značky 35 míľového rýchlostného limitu (~56 km/h) zapríčiní jej nesprávnu identifikáciu.
Malý kúsok elektrikárskej pásky stačí na prekročenie rýchlosti o 50 míľ za hodinu
Zistilo sa, že malý 5 centimetrový kúsok čiernej elektrikárskej pásky, prilepený horizontálne na stredný pruh číslovky 3 značky 35 míľového rýchlostného limitu, vedie k zlej interpretácii na 85 míľový rýchlostný limit (~136 km/h). Dôležité je však aj spomenúť, že takéto pozmenenie značiek bolo z diaľky ťažko rozoznateľné aj pre človeka.
„Dokonca ani pre trénované oko to nevyzerá podozrivo alebo škodlivo a mnohí, ktorí [zmenenú značku] videli, si neuvedomili, že sa vôbec znamenie zmenilo. Iba tento malý kúsok pásky bol potrebný na to, aby najvyššie predikcie kamery MobilEye zaregistrovali značku s 85 míľovým limitom,“ píšu vedci.
Nakoniec určili, že so zapnutými funkciami Speed Assist a Tesla Automatic Cruise Control môžu úpravy značiek spôsobiť, že auto zrýchli a prekročí samotný rýchlostný limit. Ide však len o staršie vozidlá využívajúce staršiu generáciu kamier MobilEye. Novšie modely Tesla už používajú aktualizované kamery a podľa výskumníkov v súčasnosti „vôbec“ nepodporujú rozpoznávanie dopravných značiek.
Spoločnosti sa za výskum poďakovali, no úpravy zatiaľ neplánujú
Vedci spoločnosti McAfee pred zverejnením výsledkov výskumu kontaktovali spoločnosti Tesla a MobilEye. Tie sa za výskum poďakovali, no zároveň neposkytli žiadne plány pre riešenie problému na existujúcej platforme. Aktuálne je totižto na cestách mnoho týchto vozidiel, no stále platí, že ide o asistenčné systémy a vodiči musia byť aj napriek ich potencionálne 100 % fungovania ostražití.
Hovorca spoločnosti MobilEye pre portál Gizmodo v reakcii na uvedené skutočnosti tiež povedal, že „fonty dopravných značiek určujú regulačné orgány, a preto sa pokročilé systémy asistencie vodiča (ADAS) zameriavajú predovšetkým na ďalšie náročnejšie prípady ich použitia a tento systém bol navrhnutý najmä na podporu ľudských vodičov – nie autonómneho riadenia vozidiel.“
Zároveň dodal, že technológia autonómnych vozidiel sa nebude spoliehať len predikciu snímačov, ale bude tiež podporovaná rôznymi inými technológiami a dátami, ako je napríklad mapovanie s využitím viacerých zdrojov. Týmto sa má zabezpečiť redundancia vstupných dát a zdrojov, čím sa dosiahne robustnejšie riešenie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP