Kuriózny a otravný problém. James May odhalil, čo sa stane Teslou, ak na nej dlho nejazdíš
James May, moderátor motoristických šou Top Gear a The Grand Tour, je obrovským fanúšikom a majiteľom niekoľkých luxusných automobilov. Do jeho vozového parku patrí aj Tesla Model S, s ktorou ale zažíva poriadne problémy. Vo videu na kanáli DRIVETRIBE rozoberá, čo sa s Teslou stane, ak na nej človek dlhšiu dobu nejazdí.
Tesly mnohí považujú za najinteligentnejšie autá súčasnosti, no zdá sa, že niektoré základné funkcie im robia mierne problémy. May počas uplynulých mesiacov na svojom Modeli S vôbec nejazdil. Ako hovorí vo videu, auto mal napojené na nabíjačke a dlhšiu dobu takto stálo v garáži.
Keď sa teda po pár mesiacoch k autu vrátil a chcel sa na ňom previezť, zistil, že mu nejde odomknúť a je v podstate „mŕtve“. Ako je to možné, keď predsa bolo počas celej doby pripojené k elektrickej sieti?
NEPREHLIADNI
Tesla chce vstúpiť na trh s obnoviteľnými palivami. Vidí v nich obrovskú príležitosť na biznis
Podobne ako bežné autá so spaľovacími motormi, aj Tesly majú klasickú 12 V batériu, ktorá napája vnútornú elektroniku, udržuje systémy pri živote, a teda aj odomyká a zamyká auto. Pri nabíjaní auta sa dobíja aj táto 12 V batéria, pri ktorej ale nastal problém po tom, čo sa auto úplne nabilo. Vtedy sa totiž prerušil nabíjací proces a táto menšia batéria ostala odstrihnutá od ostatnej elektroniky.
Tesla je v podstate počítač na kolesách, čiže aj keď je auto nečinné, 12 V batériu dokáže vyšťaviť pomerne rýchlo. May tak musel batériu nabiť samostatne, no až tu začala tá pravá zábava.
Malá batéria je umiestnená pod prednou kapotou, ktorej zámok je elektrický, čiže kľúčom otvoriť nejde. Tesla však myslela aj na plán B, kde v podblatníkoch predných kolies umiestnila dvojicu tlačidiel, slúžiacich na ručné odomykanie prednej kapoty. Aby sa však človek k týmto tlačidlám dostal, musí demontovať plastové kryty podblatníkov.
Keď už bol May konečne pod kapotou, stále nemal vyhraté. Batéria sa totiž nachádza pod ďalšími plastovými krytmi, ktoré je potrebné najskôr demontovať. Čo všetko musel James zhodiť pred tým, než sa konečne dostal k batérii, si môžeš pozrieť v priloženom videu.
Ako na záver dodáva, úplne by stačilo z batérie vyviesť konektor na jej nabíjanie niekam na prístupnejšie miesto, čo by majiteľom auta ušetrilo nielen čas, ale aj starosti.
Spracovaním neohúri
Po konštrukčnej stránke sú na tom elektromobily značky Tesla už o niečo horšie, než po stránke softvéru. V minulosti sme priniesli niekoľko článkov o nedostatkoch, ktoré sa týkali nedoliehajúcich častí karosérie, zle nalakovaných dielcoch či dokonca odpadávajúcich nárazníkoch alebo lietajúcej streche.
Aj problém s batériou a jej následným nabíjaním je tak trochu dôkazom, že po konštrukčnej stránke toho má Tesla ešte čo doháňať.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
Viac ako 400 km dojazd za 25 000 €. Škoda predstavila prelomový elektromobil Epiq
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
Musk priznal užívanie omamných látok. Pomáhajú mu odbúravať negatívne myšlienky, investori sú znepokojení
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené