Krutá realita strát pri výrobe elektromobilov: Ani druhý najpredávanejší model sveta automobilke nezarába
Elektrické autá sú niečo nové a všetko nové niečo stojí. V prvom rade však za to platia automobilky, ktoré investujú do vývoja a nových výrobných technológií a aj napriek tomu, že sú elektrické autá podstatne drahšie než spaľováky, automobilkám neprinášajú takmer žiaden zisk. To je dokonca prípad aj druhého najpredávanejšieho elektromobilu na svete, informoval portál Xcar.
Jedinou automobilkou, ktorá sa v segmente elektromobility pohybuje v plusových číslach, je Tesla, no aj tá bola dlhé roky na svojich autách stratová. Model 3 je najpredávanejším elektromobilom na svete, no ani tento elektromobil by Tesle nezarábal, ak by automobilka nepredávala emisné kredity iným výrobcom, ktoré ešte stále produkujú aj modely so spaľovacími motormi.
Ani druhý najpredávanejší elektromobil na svete, ktorý je navyše ešte extrémne lacný, automobilke takmer nič nezarába. Ide o mestské elektrické auto Hongguang MINI EV, ktoré sa vyrába v Číne a ktoré sa u nás v Európe predáva pod rôznymi inými názvami.
Zisk na jednom aute nižší ako má Apple na jednom iPhone
Téme sa venoval aj český portál Autoforum.cz. Wuling Group, výrobca tohto ultralacného elektromobilu, má podľa informácií zarobiť na každom predanom vozidle iba 89 yuanov, čo je v prepočte 11,50 €.
To je skutočne smiešna suma aj napriek tomu, že toto auto sa predáva za cenu okolo 3700 €. Veď to aj výrobcovia smartfónov majú na svojich zariadeniach omnoho vyššiu maržu.
Automobilke sa však tento prístup aj tak vypláca, v podstate vo veľkom ťaží z toho, z čoho ťaží aj Tesla – predaj emisných kreditov. Čína totiž spoločnosti Wuling Group zaplatí za každý predaný elektromobil 3000 yuanov, čo je 390 €.
NEPREHLIADNI
Žiadna Tesla ani nemecká prémiovka, najobľúbenejší elektromobil Číny stojí menej ako 4000 €
Suma sumárum tak automobilka zarobí na každom aute niečo málo cez 400 €. Stále to nie je žiadna sláva, no výrobca malého mestského elektromobilu verí, že sa vďaka vysokým predajom dostane viac do povedomia a neskôr si budú zákazníci kupovať aj ich drahšie a lepšie vybavené modely, na ktorých už bude marža podstatne vyššia.
Odhaduje sa, že od začiatku tohto roka sa globálne predalo viac ako 400 000 kusov elektromobilu Hongguang MINI EV. Parametrami nejde o žiaden trhač asfaltu a ani kráľa v dojazde na jedno nabitie, no na mestské jazdenie výkon a kapacita batérie bohate stačia.
Najmenší štvormiestny elektromobil na svete je poháňaný motorom s výkonom 13 kW a dosahuje maximálnu rýchlosť 100 km/h. Dĺžka je situovaná na 2917 mm, šírka na 1493 mm, výška na 1621 mm a dĺžka rázvoru kolies dosahuje 1940 mm. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť, čím vznikne batožinový priestor s objemom 741 l.
Podľa Insideevs je Hongguang Mini v ponuke v 3 verziách s dvomi rôznymi kapacitami batérie. Základný model je vybavený 9,2 kWh batériou s dojazdom 120 km podľa domácej čínskej normy NEDC. Najdrahšia verzia disponuje batériou s kapacitou 13 kWh a dojazdom 170 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Kremeľ túži po veľkom víťazstve. K frontu sťahuje armádu väčšiu než väčšina krajských miest
Izraelsko-iránsky konflikt mení mapu sveta. Ako ho čítať a čo z neho plynie pre Slovensko (ANALÝZA)
Matematička a fyzik z Košíc vytvorili revolučné riešenie: „Máme technológiu s globálnym potenciálom“
Rodinný dom aj s pozemkami za cenu ojazdenej škodovky, štát predáva prebytočný majetok
„Vytvoril som biznis, ktorý mi zarába 15 000 eur mesačne.“ Sebastian sa navždy vzdal práce v korporáte
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP