Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Lucid Air mnohí považujú za kráľa elektrických áut. Prémiový elektromobil disponuje pokročilými technológiami a dojazdom, ktorý mu závidia aj niektoré spaľováky. Špičkový elektromobil by mal mať aj špičkové nabíjanie, no to novinke z USA akosi chýba, informuje portál InsideEVs.

Automobilky vedia, ako zapôsobiť na zákazníka. Papierové špecifikácie, promo fotografie a videá, to všetko v nás vyvoláva dojem, že práve ich auto je to dokonalé a najlepšie na svete.

Potom však príde realita. Používanie elektromobilu v skutočnom svete mnohokrát odhalí nedostatky, ktoré na papieri vôbec nie sú spomenuté. Zdá sa, že presne toto je prípad nového Lucid Air.

Katastrofálna nabíjacia krivka

Lucid Air sa objavil na nabíjačke siete Electrify America. Spoločnosť pri tejto príležitosti na svoj Twitter zavesila zopár fotografií a jedna z nich nám odhaľuje veľmi nemilý detail.

Keď si priblížime fotografiu, na ktorej je Lucid Air pripojený k nabíjačke, na jeho displeji si môžeme všimnúť, že aktuálny stav nabitia jeho batérie je 80 %. To nie je nič zvláštne, no hneď veľa sa na displeji nachádza informácia, že elektromobil sa aktuálne nabíja výkonom 20 kW. V tomto prípade nie je zreteľne jasné, či ide o chybu auta alebo nabíjačky, no aj ďalšie situácie ukazujú, že s nabíjaním Lucid Air nie je všetko v úplnom poriadku.

Hoci rýchlonabíjanie ku koncu spomaľuje, aby sa predišlo poškodeniu akumulátorov, 20 kW je aj pri 80 % žalostne málo, Lucid Air mal byť totiž elektromobilom s najlepším nabíjaním na svete. Automobilka totiž pri predstavení elektromobilu Air prezentovala, že za 20 minút na nabíjačke dokáže auto získať šťavu na 480 km dojazdu.

Electrify America

V praxi by to však znamenalo, že pri 113 kWh batérii, ktorou je Lucid Air Dream Edition vybavený, by iba nabitie posledných 20 % trvalo na rýchlonabíjačke viac ako hodinu.

Klesajúcu krivku ukazuje aj ďalšie video

Lucid Air sa skutočne dokáže nabíjať extrémne vysokým výkonom. Ako ukazuje video na profile Tesla2Lucid, auto so 16 % sa na nabíjačke Electrify Amerika nabíjalo výkonom 250 kW. Aj tu sa ukazuje ďalší problém, auto bolo totiž nabíjané na stanici s maximálnym výkonom 350 kW, no sľubovaných 300 kW, ktorými by mal byť Lucid Air schopný sa nabíjať, aj tak nedosiahol.

Pri 37 % výkon klesol na 200 kW a pri 48 % sa už auto nabíjalo výkonom iba 150 kW. V zásade tieto hodnoty vôbec nie sú zlé, auto sa totiž nabíjalo priemerným výkonom 194 kW. Za 21 minút na nabíjačke získalo až 68 kWh energie, čo by pri priemernej spotrebe 20 kWh/100 km hravo stačilo na prejdenie viac ako 300 km.

Ak by ale nabíjací výkon takýmto spôsobom klesal ďalej, plné nabitie elektromobilu Lucid Air môže aj na rýchlonabíjacej stanici trvať večnosť. Znovu sa tak potvrdzuje pravidlo, že dôležitejšia je stabilita nabíjacieho výkonu, než maximálny „peak“.

Lucid Air je však v rukách majiteľov doslova iba pár týždňov, dodávky začali na konci októbra. Je teda možné, že firma ešte nabíjanie „vychytá“ prostredníctvom ďalších softvérových aktualizácií, ak sa ukáže, že neprichádzajú žiadne problémy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú