Zdieľanie hesiel k predplateným streamovacím službám je momentálne populárny trend a pre používateľov ide o mimoriadne efektívnu cestu, ako sa dostať k platenému obsahu za minimálne poplatky, prípadne úplne zadarmo. Streamovacie spoločnosti však podobné praktiky stoja milióny a ako upozorňuje PC Mag, zdieľaniu účtov v blízkej budúcnosti takmer s určitosťou odzvoní.

Aj keď v našich končinách sa z palety streamovacích služieb najväčšej popularite vďaka lokalizovanému obsahu teší predovšetkým Netflix a HBO, situácia vo svete, respektíve v Spojených štátoch a ďalších významných trhoch, je diametrálne odlišná. Ku kvartetu veľkých streamovacích hráčov v podobe Netflixu, HBO GO, Amazon Prime či Hulu minulý rok pribudli ďalší dvaja zdatní konkurenti vo forme Apple TV+ a Disney+.

Zatiaľ, čo Apple zaznamenal vďaka skromnejšej ponuke skôr pomalší štart (zato však za atraktívny mesačný poplatok), Disney svoju streamovaciu službu rozbehol vo veľkom a okamžite sa pochválil miliónmi nových predplatiteľov. Tento rok sa do ringu navyše chystá ďalšia dvojica služieb – HBO Max, za ktorou stojí Warner Media, a u nás menej známa avizovaná služba spoločnosti NBC s názvom Peacock.

Ak sa to spočíta, v roku 2020 budú mať americkí diváci k dispozícii osem veľkých streamovacích služieb, ktoré sa budú uchádzať o ich pozornosť a všemožnými spôsobmi sa snažiť dostať z nich peniaze. Platiť mesačné predplatné za všetky samozrejme neprichádza do úvahy, nie je preto prekvapením, že užívatelia sa k prémiovému obsahu snažia dostať aj cez vzájomné zdieľanie účtov.

Americká analytická spoločnosť Park Associates napríklad informuje, že nelegálnym sťahovaním obsahu a zdieľaním hesiel k účtom prišli streamovacie spoločnosti v roku 2019 o viac než 6,5 miliardy dolárov, a to len v Spojených štátoch. Miliardové straty majú podľa spoločnosti v nasledujúcich rokoch iba narastať a strata spôsobená pirátstvom a zdieľaním účtov by sa v roku 2024 napríklad mala priblížiť k deviatim miliardám.

Takéto straty nebudú môcť streamovacie spoločnosti ignorovať, predovšetkým, ak vezmeme do úvahy nedávny prieskum, ktorý podľa PC Mag ukázal, že až 75% amerických divákov nie je ochotných platiť v budúcnosti za žiadnu ďalšiu streamovaciu službu.

Keďže trh začína byť preplnený a ochota užívateľov platiť za ďalší obsah príliš veľká nie je, spoločnosti budú musieť nájsť východisko, ako svoje podnikanie zefektívniť. Podľa PC Mag jedným z logických krokov bude práve zamedzenie zdieľania účtov, ktoré podľa prieskumu momentálne v Spojených štátoch praktizuje až 71% respondentov.

Pošli nám TIP na článok



Aplikácie