Zdieľanie hesiel k predplateným streamovacím službám je momentálne populárny trend a pre používateľov ide o mimoriadne efektívnu cestu, ako sa dostať k platenému obsahu za minimálne poplatky, prípadne úplne zadarmo. Streamovacie spoločnosti však podobné praktiky stoja milióny a ako upozorňuje PC Mag, zdieľaniu účtov v blízkej budúcnosti takmer s určitosťou odzvoní.
Aj keď v našich končinách sa z palety streamovacích služieb najväčšej popularite vďaka lokalizovanému obsahu teší predovšetkým Netflix a HBO, situácia vo svete, respektíve v Spojených štátoch a ďalších významných trhoch, je diametrálne odlišná. Ku kvartetu veľkých streamovacích hráčov v podobe Netflixu, HBO GO, Amazon Prime či Hulu minulý rok pribudli ďalší dvaja zdatní konkurenti vo forme Apple TV+ a Disney+.

Zatiaľ, čo Apple zaznamenal vďaka skromnejšej ponuke skôr pomalší štart (zato však za atraktívny mesačný poplatok), Disney svoju streamovaciu službu rozbehol vo veľkom a okamžite sa pochválil miliónmi nových predplatiteľov. Tento rok sa do ringu navyše chystá ďalšia dvojica služieb – HBO Max, za ktorou stojí Warner Media, a u nás menej známa avizovaná služba spoločnosti NBC s názvom Peacock.
Ak sa to spočíta, v roku 2020 budú mať americkí diváci k dispozícii osem veľkých streamovacích služieb, ktoré sa budú uchádzať o ich pozornosť a všemožnými spôsobmi sa snažiť dostať z nich peniaze. Platiť mesačné predplatné za všetky samozrejme neprichádza do úvahy, nie je preto prekvapením, že užívatelia sa k prémiovému obsahu snažia dostať aj cez vzájomné zdieľanie účtov.
Americká analytická spoločnosť Park Associates napríklad informuje, že nelegálnym sťahovaním obsahu a zdieľaním hesiel k účtom prišli streamovacie spoločnosti v roku 2019 o viac než 6,5 miliardy dolárov, a to len v Spojených štátoch. Miliardové straty majú podľa spoločnosti v nasledujúcich rokoch iba narastať a strata spôsobená pirátstvom a zdieľaním účtov by sa v roku 2024 napríklad mala priblížiť k deviatim miliardám.

Takéto straty nebudú môcť streamovacie spoločnosti ignorovať, predovšetkým, ak vezmeme do úvahy nedávny prieskum, ktorý podľa PC Mag ukázal, že až 75% amerických divákov nie je ochotných platiť v budúcnosti za žiadnu ďalšiu streamovaciu službu.
Keďže trh začína byť preplnený a ochota užívateľov platiť za ďalší obsah príliš veľká nie je, spoločnosti budú musieť nájsť východisko, ako svoje podnikanie zefektívniť. Podľa PC Mag jedným z logických krokov bude práve zamedzenie zdieľania účtov, ktoré podľa prieskumu momentálne v Spojených štátoch praktizuje až 71% respondentov.
Teraz čítajú

Čína predstavila aplikáciu pre udavačov. Vláda odhalí obyvateľov, ktorí hanobia tamojší režim

Facebook čelí gigantickej žalobe z Česka. Na súd sa obrátil majiteľ známych kasín kvôli reklame, žiada vysoké odškodné

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Kritický problém WhatsApp. Ľudia môžu natrvalo stratiť prístup k účtu, stačí na to jednoduchý „trik“

AKTUALIZOVANÉ Clubhouse sa ohradil voči kauze s únikom dát. Problémy s bezpečnosťou súkromia ľudí ale pretrvávajú

PRIPOMIENKA VEĽKÝ VÝBER: Toto je 8 Windows programov, pri ktorých stále neveríme, že sú zadarmo
Články, ktoré hýbu svetom

Po 4 rokoch prichádza nové Apple TV. Najväčšiu viditeľnú zmenu hlási ovládač

IKEA je synonymom ekológie. Do zelenej energie pôjde do roku 2030 gigantická suma peňazí

Obchod Kompot uviedol na trh výnimočnú novinku: Bezcennú handru Hëgër. Predávať ju ale nebude

Projekt „slovenského Dubaja” stále žije. Investor lyžiarskej haly na Donovaloch sa rozhodol súdiť
