Rok 2019 sa pre štúdio EA nezačal vôbec dobre. Ten sa mal niesť v znamení príchodu očakávaného herného titulu Anthem, ktorý však bohužiaľ zbiera len negatíva zo strany používateľov, ale aj kritikov.

Herný titul Anthem bol oficiálne oznámený ešte v júni 2017 na veľtrhu E3. Vtedy vo fanúšikoch hier vyvolal veľké očakávania a nadšenie. Píše sa rok 2019, hra je oficiálne na svete, no zdá sa, že všetko nadšenie a celkový „hype“ okolo hry sa kdesi vytratil. Hoci EA vynaložilo do propagácie mnoho peňazí, zdá sa, že silný marketing nepomohol.

Kde sa teda stala chyba?

Ak začneme pekne po poriadku, niekoľko nepríjemností nájdeme už hneď pri predplatnom. Štúdio EA totižto vydalo pred spustením hry veľmi chaotickú tabuľku s názvom „Spôsoby, ako hrať Anthem“, ktorá doslova hovorí hráčom, kedy a ako budú môcť hrať hru. Vo svete hier je takéto niečo nevídané.

Hra sa v štandardnej edícii dala preobjednať za 60 € a v edícii Legion of Dawn za 80 €. EA však ponúka rôzne možnosti predplatného, kde môže hráč platiť približne niečo menej ako 4 € mesačne, alebo 25 € ročne za službu EA Access.  Ta je dostupná len pre Xbox One a hru vďaka predplatnému bolo hru možné začať hrať už od 15. februára, no len na 10 hodín. V prípade PC verzie bolo potrebné predplatiť si službu EA Origin Access Basic, ktorá ponúkala rovnaké podmienky.

Pre všetkých ostatných však hra bola oficiálne dostupná až od 22. februára aj napriek tomu, že si bez predplatného objednali hru za 60 € a dokonca aj v edícii Legion of Dawn za spomínaných 80 €. EA tak spravilo zo spustenia hry totálny neporiadok a zdá sa, že nemá úctu ani k hráčom, ktorí boli ochotní za hru zaplatiť nemalé peniaze.

Problémy nastali už pri spustení DEMO verzie

Ďalším kameňom úrazu titulu Anthem bolo spustenie jeho demo verzie s názvom „VIP Demo“. Prívlastok VIP jednoducho znamená to, že bolo dostupné len pre predplatiteľov na základe spomínanej tabuľky vyššie. Suma sumárom, pokiaľ si hráč hru nepreobjednal, k demu sa nedostal. Jediná cesta ako sa dostať k demu tak bola len cez peniaze.

Problém však po spustení dema nabral nový smer. Veľa používateľov na stránkach Redditu začalo hlásiť mnoho chýb a takzvaných „bugov“. Veľa z nich sa malo problém vôbec dostať ďalej cez prihlasovaciu obrazovku, iní boli nútení hru reštartovať, čo vyústilo do nekonečného nahrávania hry. EA si tak pred oficiálnym spustením narobilo kopu problémov.

Kritici hru nešetrili

Hra sa po všetkých problémoch dostala konečne ku všetkým hráčom a kritikom. V tomto momente sa objavili pre EA ďalšie problémy. Hra dostala na portáli Metacritic veľmi zlé hodnotenie na úrovni 60 bodov. Pripomíname, že Mass Efect: Andromeda získal nelichotivých 70 bodov.

EA tak chcelo s titulom Anthem napraviť svoju reputáciu, no bohužiaľ to nevyšlo. Hra jednoducho nepresvedčila napriek svoju otvorenému svetu a ani peknou grafikou. Mnohí hre zazlievajú jednotvárne misie a nedotiahnutý príbeh. Najhorší je však fakt, že problémy a bugy naďalej pretrvávajú. EA si tak s očakávanou novinkou zarobilo na riadny prúser, a tak zostáva len veriť, že neprestane myslieť na tých, čo za hru zaplatili nemalé peniaze a všetky problémy odstráni.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú