Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nedávno sme priniesli článok o elektrickej novinke Lucid Air, ktorá je jedným z najvyspelejších elektromobilov súčasnosti. Auto pripojené k nabíjačke však vykazovalo katastrofálny nabíjací výkon, no zdá sa, že „katastrofa“ sa nakoniec nekoná. Ako informuje InsideEVs, Lucid Air sa skutočne zvládne nabíjať výkonom cez 300 kW. Na tému upozornil portál TeslaMagazín.

Automobilky vedia, ako zapôsobiť na zákazníka. Papierové špecifikácie, reklamné fotografie a videá, to všetko v nás vyvoláva dojem, že práve ich auto je to dokonalé a najlepšie na svete.

Potom však príde realita. Používanie elektromobilu v skutočnom svete veľakrát odhalí nedostatky, ktoré na papieri vôbec nie sú spomenuté. Mysleli sme si, že presne toto je prípad luxusného elektromobilu Lucid Air, ktorý počas nabíjania a stanici Electrify America dosahoval nabíjací výkon iba 20 kW.

Electrify America

Keď si priblížime fotografiu, na ktorej je Lucid Air pripojený k nabíjačke, na jeho displeji si môžeme všimnúť, že aktuálny stav nabitia batérie je 80 %. To môže znamenať dve veci, buď ma Lucid Air zlú nabíjaciu krivku, alebo je problém v samotnej nabíjacej stanici.

Stanica bola v poriadku, krivka nie je ideálna

Ako sa ukázalo v nedávnom teste elektromobilu na kanáli Tom Moloughney, luxusný elektromobil sa predsa len nabíja najrýchlejšie spomedzi všetkých aktuálne dostupných produkčných elektromobilov.

O ideálnej nabíjacej krivke ale, žiaľ, nemožno hovoriť. Vo videu nabíjali Lucid Air z 0 až na 100 %, čo poskytuje priamy pohľad na nabíjací výkon celého rozsahu batérie.

Elektromobil dosiahol 20 % už za päť a pol minúty, pričom za tento čas dodala nabíjačka do auta 26 kWh energie, čím umožnila prejsť 167 km. Priemerný nabíjací výkon bol na úrovni 282 kW.

Na 40 % sa auto dostalo už po 12 minútach na nabíjačke (Lucid Air s takmer polovičnou kapacitou batérie má dojazd zhruba 335 km). Priemerný nabíjací výkon sa stále držal na fantastických 210 kW.

Až po 20 % kmital nabíjací výkon aj cez 300 kW, čo je priam neuveriteľné, no po 20 % začal prakticky lineárne klesať. Pri 50 % bol výkon už iba 150 kW.

Pri 80 % to bolo už iba 100 kW a takto výkon klesal aj ďalej. Výkon 100 kW pri 80 % ale vyvracia predchádzajúce špekulácie o katastrofálnom nabíjaní, avšak o ideálnej krivke ale ani z ďaleka nemožno hovoriť.

Plné nabitie z 0 na 100 % totiž vozidlu trvalo presne 122 minút. Aj napriek veľkej, až 118 kWh batérii je plné nabitie cez dve hodiny pri tak luxusnom elektromobile nie zrovna ideálne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú