Koniec dieselových kamiónov. Tento Tesla Semi už prešiel 400 000 km a odhalil kľúčovú výhodu
Na nákladné ťahače Semi od americkej automobilky Tesla trh čaká už celé roky od ich predstavenia, ktoré prišlo naraz s Modelom 3 a Roadsterom druhej generácie, o ktorom však firma mlčí a kritici pochybujú, že ho vôbec niekedy uvidíme. Aj kamióny Tesla Semi dlhšiu dobu meškajú a naďalej prechádzajú limitovanou prevádzkou, ktorá však dosiahla vážne míľniky, upozorňuje Electrek.
Prekonali očakávania
Celá flotila elektrických kamiónov Tesla Semi stihla za posledného 1,5 roka najazdiť cez 12 miliónov km, pričom jeden z kusov má za sebou už cez 400 000 km. To už je úctyhodné aj na moderné ťahače a i keď nie je známe aký má za sebou vozidlo servis a čo všetko sa stihlo pokaziť, číslo prináša dobré správy a zdá sa, že majú elektrické kamióny skutočne veľký potenciál.
Presné čísla známe nie sú, avšak podľa odhadov a dostupných informácií má firma k dispozícii flotilu asi stovky ťahačov Tesla Semi, z ktorých niektoré používa v rámci spolupráce spoločnosť PepsiCo. Informácií je stále málo, avšak podľa tých dostupných dokážu tieto elektrické kamióny denne uraziť vzdialenosť až 1 700 km, čo je do značnej miery umožnené ohromným nabíjacím výkonom na úrovni až 1 MW.
Táto schopnosť v kombinácii s nákladnou kapacitou porovnateľnou s klasickými naftovými ťahačmi a prekvapivo nízkou energetickou spotrebou robí z elektrických kamiónov nádejnú náhradu za ich náprotivkov so spaľovacími motormi. Tesla pôvodne pre tieto stroje odhadovala spotrebu 1,7 kWh na 1 míľu, pričom prax ukázala, že sa pohybuje na úrovni 1,6 kWh, teda je ešte o malý kúsok lepšia a v prepočte dosahuje 1 kWh na 1 km.
Môže sa vyrábať aj v Európe
Počas svojej krátkej návštevy spoločnosti Tesla Gigafactory Berlín, ktorú začiatkom roka absolvoval Elon Musk sme sa dozvedeli nové plány na výrobu nákladného vozidla Semi v Nemecku pre európsky trh. Elon Musk počas návštevy sám uviedol, že vyrábať nákladné vozidlo Tesla Semi v Gigafactory Berlín má zmysel a automobilka je odhodlaná naďalej pokračovať v plánoch expanzie.
Desaťtisíce kamiónov ročne
Stovka kamiónov, ktoré navyše poriadne meškajú, neznie vôbec prevratne, avšak Tesla s touto formou dopravy nemala prakticky žiadne skúsenosti a ide o jej úplne prvý nákladný ťahač. V kombinácii so zverejnenými plánmi navyše nie je vylúčené, že Tesla má potenciál ešte poriadne na trhu s nákladnými ťahačmi zamiešať karty.
V roku 2026 chce totiž táto americká automobilka vďaka novej továrni dosiahnuť kapacitu výroby až 50 000 ťahačov ročne. Ešte v tomto roku sa majú Tesla Semi dostať do rúk ďalším zákazníkom a očakáva sa, že ich vo väčšom množstve začne chrliť nová továreň už v budúcom roku v Nevade, kde vzniká vedľa továrne Giga Nevada.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Policajná akcia FUNERAL: Skupina údajne pôsobila v štýle mafie z 90. rokov
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
Akcia FUNERAL: Elitní policajti zasahovali v bývalej vile exministra Rezeša
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP