Televízni vysielatelia skončili po nedávnom zasadnutí Rady pre vysielanie a retransmisiu s tisícovými pokutami. Celkovo udelila rada na poslednom zasadnutí pokuty vo výške viac ako 11 000 €. Najnižšiu pokutu dostala regionálna televízia v Kysuciach. O výsledku posledného zasadnutia informovala RVR v tlačovej správe.

Rada pre vysielanie a retransmisiu začala tiež správne konanie v troch prípadoch proti vysielateľovi televízie JOJ, TA3 a RTVS. V prípade JOJky ide o podnet na porušenie ochrany maloletých po odvysielaní časti Súdna sieň s názvom „Znásilnená panna“, ktorý televízia odvysielala ešte 17. novembra 2020.

Voči televízii TA3 bolo začaté správne konanie za nedodanie záznamu z vysielania programu V politike zo dňa 8.novembra 2020 a proti RTVS bolo správne konanie začaté z dôvodu možného zásahu do ľudskej dôstojnosti po odvysielaní príspevku „Koronavírus: Nové prípady u navrátilcov z Anglicka“ v Správach RTVS.

Zároveň rada udelila licenciu na vysielanie maďarských televízií TV M1 a TV M2 vysielateľa IFC MEDIA a udelila registráciu spoločnosti OSTV s.r.o. pre poskytovanie internetu a televízie. Taktiež zamietla viacero neopodstatnených žiadostí.

S pokutami skončili viaceré televízie. Najvyššie sankcie dostala TV JOJ

V prípade pokút pre TV JOJ, Markízu a TA3 boli udelené pokuty vo výške 3319 € pre televíziu TV JOJ hneď 2-krát, a to kvôli odvysielaniu výňatku z filmu Vojak 4: Pohyblivý cieľ, ktorý zobrazoval násilie, a kvôli nesprávnym titulkom pre nepočujúcich divákov v programe Inkognito.

Markíza dostala rovnakú pokutu 3319 € za odvysielanie výňatku z filmu Jack Reacher 2: Nevracaj sa, ktorý zobrazoval násilie. Ďalšiu pokutu vo výške 663 € dostala televízia Markíza za nesprávne označenie programu Wanted nevhodného pre divákov mladších ako 18 rokov, ktorý označila ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov.

Kvôli nesprávnemu označeniu vekovej hranice dostala tretiu pokutu na poslednom zasadnutí rady aj TV JOJ Plus, ktorá označila program Extrémne prípady ako nevhodný pre deti do 12 rokov, aj keď obsahoval vulgarizmy a expresívne vyjadrenia a mal byť označený ako program nevhodný pre maloletých do 15 rokov.

Kysucká regionálna televízia (KTV) dostala najnižšiu pokutu 165 € za nedodanie záznamu z vysielania a za nezabezpečenie objektívnosti a nestrannosti vysielaného programu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom