Japonci spustili majestátny rýchlovlak, ktorý „ujde“ aj zemestraseniu vďaka špeciálnym batériám
Japonsko je okrem iného známe super-rýchlymi vlakmi, ktoré bežne dosahujú rýchlosti nad 300 km/h. Pred pár dňami spustili do prevádzky rýchlovlak N700S, ktorý je zároveň najbezpečnejším vlakom v krajine, informuje portál DailyMail.
Rýchlovlak N700S bol pred pár dňami uvedený do prevádzky na trase Tokio-Osaka-Kobe. Po tejto trati premávajú tie najrýchlejšie vlaky sveta a vôbec prvý rýchlovlak prešiel po nej už 1. októbra 1964. N700S je však stelesnením tých najmodernejších a najpokročilejších technológií, vďaka čomu je aktuálne najbezpečnejším, najrýchlejším a najkomfortnejším vlakom, ktorý v Japonsku premáva.
Nový vlak je schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 360 km/h, no trasa, po ktorej jazdí, má stanovený maximálny rýchlostný limit na 285 km/h. Z hľadiska komfortu výrazne pomáha systém aktívneho odpruženia, čo robí jazdu nesmierne hladkú a tichú.

Sedadlá vo vnútri sú polohovateľné a taktiež sú vybavené elektrickými zásuvkami pre pripojenie nabíjačiek či inej techniky. Po príchode do stanice sa nad hlavami pasažierov rozsvietia svetlá, ktoré upozorňujú, aby si vo vlaku nezabudli svoju batožinu.
Obrovskou výhodou nového vlaku je však možnosť ľudí prepraviť do bezpečia aj v prípade zemetrasenia, respektíve nedostupnosti elektrickej energie. N700S to dokáže nielen vďaka prepracovanému systému odpruženia, ale najmä vďaka lítium-iónovým batériám, ktorými je vlak vybavený.
V prípade zemetrasenia a poškodenia elektrického vedenia nad traťou tak dokáže vlak vďaka batériám dopraviť pasažierov do najbližšej bezpečnej stanice a navyše celá trať, na ktorej vlak premáva, je vybavená senzormi na detekciu zemetrasenia. V prípade hrozby sa iné vlaky odpoja od prúdu a aktivujú sa ich bezpečnostné brzdy.
Iný vlak tak pokojne môže zostať stáť na moste, alebo v tuneli, čo sú počas zemetrasenia tie najnebezpečnejšie miesta. N700S sa vďaka batériám dokáže z takýchto situácii hravo dostať. Jedná sa tak o vôbec prvý vlak na svete vybavený batériovým bezpečnostným systémom, informuje InterestingEngineering.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

